Auto-Moto

Noul Audi A5

Audi A5 ilustrează foarte bine tema grand-turism modernă, în acelaşi timp fiind un touring coupe conform celor mai rafinate tradiţii. Prototipul Nuvolari expus în 2003 a înfăţişat o primă viziune a mărcii Audi cu referire la ideea de coupe stilat, progresist şi cu potenţial de înaltă performanţă. Având o lungime de 4,63 m, Audi A5 aparţine evident segmentului superior din clasa coupe-urilor. Patru locuri confortabile şi un portbagaj de 455 litri fac din acest automobil un model perfect pentru călătorii lungi. Partea frontală este dominată clar de stilul Audi, ilustrat de masca de radiator de tip single-frame, farurile conturate rectangular şi prizele de aer generoase. La fel a fost elaborata şi înfăţişarea părţii din spate.

Liniile orizontale dau sugestia lăţimii mari, stopurile sugerează putere, ceea ce reiterează intenţiile sportive ale lui A5. La interior, întreaga arhitectură este prioritar concentrată asupra conducătorului, reunind într-un unic tot instrumentele de bord şi zona consolei centrale. Formele cu tusa high-tech, precizia finisării şi designul sofisticat al comenzilor, toate acestea alcătuiesc un peisaj încântător, accesibil şi prin plăcerea atingerii. Interiorul propune o experienţă tactilă a calităţii excepţionale ori de câte ori conduci un Audi A5. Versiunea de vârf a aspectului de motorizări cu benzină propus pentru Audi A5 este noul propulsor FSI de 3,2 litri, dotat cu un sistem avansat de distribuţie variabilă. La roţile unui Audi A5 3.2 FSI ajung o putere totală de 265 CP şi un moment maxim de 330 Nm, disponibil pe plaja 3.000-5.000 rpm. Noua motorizare high-tech cu 4 cilindri 1.8 TFSI de 170 CP va fi disponibilă începând din toamnă. Versiunea TDI de vârf reprezintă o revizuire amplă a deja cunoscutului propulsor de 3,0 litri, care acum are 240 CP şi 500 Nm. Cea de-a doua motorizare din oferta TDI a seriei Audi A5 este V6 de 2,7 şi 190 CP. Modelul Audi A5 2.7 TDI multitronic dispune de tracţiune pe roţile din faţă, în timp ce modelul 3.0 TDI care are cutie de viteze manuală se foloseşte de serviciile tracţiunii integrale quattro. Cutia de viteze automată cu variaţie continuă de tip multitronic, care oferă un confort incomparabil de funcţionare, este propusă pentru motorizările 3.2 FSI şi 2.7 TDI.

Audi S5   este un competitor unic în segmentul coupe-urilor de înaltă performanţă, disponibil odată cu începerea comercializării seriei A5. Motorul V8 cu injecţie directă de benzină este creditat cu o putere de 354 CP şi un cuplu maxim de 440 Nm, la 3.500 rpm. Audi S5 are nevoie de numai 5,1 secunde pentru a atinge 100 km/h cu plecarea de pe loc. Cutia de viteze manuală este cu 6 trepte, iar transmisia integrală permanentă quattro oferă o motricitate mai presus de orice comentariu, datorită posibilităţilor de modulare a distribuţiei. Alături de roţile cu jante de 18 inch, având design personalizat S şi pneuri de secţiune joasă 245/40 R 18, echipamentul standard al lui S5 mai include farurile cu xenon şi banda de LED-uri, precum şi scaunele sport reglabile electric.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button