Auto-Moto

Volkswagen – peste 50.000 de unităţi livrate în România

• Marca germană ocupă locul trei în topul mărcilor de import • Modelul Golf a avut un număr dublu de clienţi faţă de anul trecut • Polo este cel mai de succes Volkswagen în România • Touareg – patru clienţi noi zilnic • Passat este lider în segmentul său  • Volkswagen sărbătoreşte 70 de ani de istorie

Marca Volkswagen a fost dintotdeauna foarte apreciată de către clienţii din ţara noastră, motiv pentru care s-a aflat mereu în lupta pentru supremaţie în topul de vânzări al mărcilor de import. Anul 2006 a fost cel mai de succes din istoria acestei mărci pe piaţa românească, în cele 12 luni fiind livrate 14.392 unităţi Volkswagen. Acest an a adus şi sărbătorirea unei sume rotunde pentru modelele companiei din Wolfsburg, importatorul Porsche România anunţând atingerea cotei de 50.000 de unităţi Volkswagen livrate de-a lungul timpului în ţara noastră.

În primele cinci luni ale acestui an, totalul vânzărilor s-a cifrat în jurul sumei de 8.140 de unităţi (faţă de 5.327 în 2006). Cea mai importantă ascensiune la capitolul vânzări a fost înregistrată de modelul Golf, care a ajuns la 2.255 de clienţi români în primele cinci luni ale acestui an, o creştere aproape dublă faţă de aceeaşi perioadă a lui 2006, când au fost livrate 1.379 de unităţi. Succesul înregistrat pe piaţa autohtonă de către modelul compact Volkswagen reprezintă o confirmare a clasei acestuia, Golf fiind livrat în România, din 1998 şi până la sfârşitul lunii mai a lui 2007, în 14.889 unităţi. Astfel, piaţa de aici a contribuit la depăşirea cotei de 25 de milioane de exemplare Golf produse în cei 33 de ani de istorie a acestui model. Numai la fabrica din Wolfsburg au fost produse, în timp, 15 milioane de unităţi. Cele mai importante pieţe din istoria modelului sunt Germania, Marea Britanie, Franţa şi Italia. Anul trecut, Volkswagen a livrat 716.000 de unităţi Golf la nivel mondial. Revenind la capitolul vânzărilor din România, trebuie amintit faptul că modelul de clasă mică Polo rămâne liderul de Volkswagen. În primele cinci luni ale lui 2007, acesta a fost vândut în 2.329 de exemplare, având o creştere constantă faţă de anul trecut, când a fost livrat în 2.011 unităţi. Touareg îşi demonstrează şi în 2007 puterea şi clasa în segmentul SUV, fiind livrat, în medie, către 120 de clienţi lunar. Astfel, se obţine o sumă zilnică de patru noi posesori ai celui mai bine vândut SUV premium din România. Cu 585 de maşini vândute până în luna mai, Touareg a crescut semnificativ faţă de aceeaşi perioadă a lui 2006, când au fost livrate 350 de unităţi. Pentru Porsche România, atingerea obiectivului de 1.000 de modele Touareg vândute în 2007 nu va fi o misiune dificilă. Pe lângă Polo şi Golf, unul dintre cele mai reprezentative modele Volkswagen în România rămâne Passat, care este lider al segmentului berlinelor de clasa medie. Cu un total de 1.894 de exemplare livrate în primele cinci luni ale anului, Passat a înregistrat o creştere importantă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când a fost vândute 1.547 de exemplare. Volkswagen Eos a înregistrat de asemenea o performanţă excelentă, fiind cumpărat de 117 clienţi, ceea ce îl aduce pe prima poziţie în topul cabrioletelor din România. Anul 2007 reprezintă şi un moment istoric pentru Volkswagen, care împlineşte 70 de ani de existenţă. Înfiinţată pe 28 mai 1937 în Berlin, aceasta companie a ajuns să domine piaţa automobilelor din Europa, începând de la faimosul Beetle şi terminând cu era Golf. Reuşita lui Ferdinand Porsche în crearea unei maşini accesibile tuturor categoriilor de cetăţeni, de unde provine şi numele Volkswagen („Maşina poporului”) a făcut cunoscută această marcă pe plan mondial. Pentru a celebra cum se cuvine acest jubileu, Porsche România a pregătit o carte specială legată de istoria mărcii, care a fost tipărită în ediţie limitata şi va fi înmânată noilor posesori de Volkswagen. „Aceasta este povestea unei mărci construite cu pasiune, fascinaţie şi mult devotament. Prin cartea noastră de istorie ne propunem să ne concentrăm pe acest aspect şi mai puţin să construim o cronologie de modele. Evenimentele din istoria mărcii nu sunt doar modele şi noile tehnologii dezvoltate, ceea ce vorbeşte mult despre apropierea emoţională pe care o avem faţă de clienţi”, a declarat Matei Albulescu, brand manager Volkswagen în România.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button