Auto-Moto

Cel mai puternic SUV din lume – Audi Q7 4.2 TDI

240 kW/ 326 CP şi 760 Nm – Audi prezintă cu mândrie cel mai puternic SUV diesel de pe piaţă. Motorul cu opt cilindri foloseşte injecţie directă de motorină common-rail şi injectoare piezo. Tehnologia modernă permite pe lângă performanţele de top şi o eficienţă deosebită: propulsorul 4.2 TDI consumă în medie doar 11,1 litri de motorină pentru 100 km. Audi Q7 plasează puterea concentrată a noului V8 TDI, un motor cu o capacitate cilindrică de 4,2 litri, într-un vehicul ce impresionează prin versatilitate şi sportivitate. Încă de la debut, modelul Q7 a impus noi standarde în domeniu.

Acum, datorită motorului 4.2 TDI, ştacheta este ridicată şi mai sus. Sub capota noului Audi Q7 4.2 TDI se află cel mai puternic motor diesel pe care Audi îl produce în acest moment. Acest motor V8 cu capacitatea cilindrică de 4,2 litri dezvoltă o putere maximă de 240 kW/ 326 CP şi un cuplu maxim de 760 Nm, atins între 1.800 si 2.500 rpm. Cel mai puternic SUV din segment are abilităţile unei maşini sport. Audi Q7 accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,4 secunde şi atinge o viteză maximă de 236 km/h. Aceste cifre sunt deja noul etalon în segmentul de piaţă vizat de Q7. Audi Q7 4.2 TDI transmite puterea către tracţiunea integrală quattro prin intermediul unei cutii de viteză cu şase trepte tiptronic. Sistemul quattro transmite forţa de propulsie 40% către puntea faţă şi 60% către cea din spate.  Suspensia pneumatică adaptivă reprezintă o dotare standard pentru acest model şi oferă confortul clasei lux îmbinat cu o ţinută de drum sportivă. Audi Q7 4.2 TDI este în top şi datorită listei impresionante de dotări. Designul interior cu finisări în piele adaugă un sentiment nobil. Hayonul este complet automat, ceea ce uşurează accesul la portbagaj. În plus, sistemul Audi lane assist îl avertizează pe conducător la schimbarea benzilor neintenţionată, din greşeală sau oboseală, prin vibraţia volanului.

Motorul: putere concentrată

Ca toate motoarele disponibile pe modelul Audi Q7, propulsorul cu 8 cilindri provine din noua familie de motoare Audi cu cilindri dispuşi în V. Cu o capacitate cilindrică de 4.134 cmc, noul TDI foloseşte transmisia prin lanţ amplasată pe latura cu cutia de viteze pentru acţionarea celor patru axe cu came. Unghiul dintre cele două bancuri de cilindri este de 90 grade iar spaţiul dintre cilindri este de 90 mm, lungimea totală fiind  de doar 520 mm. Blocul motor este turnat din aliajul de ultimă generaţie fier-grafit vermicular. Datorită acestui aliaj, motorul cântăreşte doar 257 kg. Motorul V8 TDI este o capodoperă inginerească. Cel mai bun exemplu este: arborele cotit este turnat din aliaj de oţel cu crom-molibden, iar cilindrii sunt din aluminiu. Axul cu came cu frecare redusă acţionează cele 32 de supape, în timp ce admisia de aer este controlată electronic. Două turbocompresoare cu geometrie variabilă asigură cuplu încă de la turaţii joase. Intercoolere de dimensiuni mari asigură reducerea temperaturii aerului compresat. Sistemul de injecţie directă common rail foloseşte injectoare compacte de tip piezo, care sunt extrem de precise şi îşi pot schimba rapid secvenţa. Aceste injectoare sunt capabile să facă cinci secvenţe de injectare per ciclu.
TDI-ul de 4,2 litri dezvoltă 240 kW/ 326 CP la 3.750 rpm. Între 1.800 şi 2.500 rpm, arborele cotit primeşte impresionantul cuplu de 760 Nm. Acest puternic motor diesel oferă modelului Audi Q7 performanţele unei maşini sport. SUV-ul premium accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 6,4 secunde şi poate atinge o viteză de top de 236 km/h.

Ţinuta de drum: caracter dinamic

Audi Q7 4.2 TDI este echipat standard cu cutia de viteze tiptronic cu şase trepte. Programul electronic DSP (dynamic shift program) controlează schimbările de treaptă adaptându-se la stilul de condus al celui de la volan şi la caracteristicile drumului. Programul sport este adaptat stilului dinamic de condus. Conducătorul poate interveni în orice moment, fie prin intermediul schimbătorului de viteze, fie prin intermediul clapetelor opţionale plasate pe volan. Cutia de viteze tiptronic care echipează Q7 a fost gândită de la bun început pentru a suporta valori ridicate ale cuplului motor şi nu a necesitat modificări pentru a fi asociata cu propulsorul V8 diesel. La fel ca toate modele Audi Q7, versiunea 4.2 TDI are un diferenţial central autoblocant, care transmite cuplul în mod dinamic. În mod normal, puterea este transmisă 40:60 către puntea faţă şi spate. Dacă este nevoie, cuplul poate varia între cele două punţi în funcţie de nivelul de aderenţă înregistrat la roată, astfel încât tracţiunea optimă este asigurată în orice moment. Acestă tehnologie quattro ultramodernă asigura caracteristici ultra-sportive caracteristice unui automobil cu tracţiune spate, agilitate excepţională, direcţie precisă şi neinfluenţată.

Tren de rulare: performanţe sportive

Trenul de rulare al modelului Audi Q7 4.2 TDI poate face faţă oricărei provocări. Indiferent dacă are de înfruntat teren accidentat sau rulează pe şosea, confortul şi siguranţa sunt la cele mai înalte standarde. Suspensia pneumatică adaptivă reprezintă o dotare standard şi completează caracterul deosebit al ţinutei de drum. Combinaţia dintre suspensia pneumatică şi amortizarea controlată electronic se traduce printr-un compromis perfect între sportivitate şi confort. Conducătorul unui Audi Q7 4.2 TDI poate alege unul dintre cele trei moduri ale suspensiei pneumatice, de la sport la confort. În plus, sistemul permite cinci reglaje ale gărzii la sol. Înălţimea maximă este 205 mm (modul off-road), suficient pentru teren accidentat. Partea din spate poate fi coborâtă cu 71 mm pentru o încărcare facilă. Trenul de rulare este caracterizat de tehnologia sofisticată. Toate cele patru roţi sunt montate independent, pe braţe duble. Aproape toate elementele suspensiei sunt fabricate din aluminiu. Direcţia asistată este precisă şi oferă un răspuns excelent. Audi Q7 4.2 TDI rulează pe jante de aliaj de 18 inch, dotate cu anvelope 255/55. În spatele roţilor, cele patru discuri de frână ventilate au dimensiuni generoase: 350 mm în faţă şi 358 mm în spate. Etrierele faţă folosesc şase pistoane, la fel ca la maşinile sportive de top.

Echipare: lux inteligent

Finisarea interioară în piele este o dotare standard pentru Audi Q7 4.2 TDI. Include inserţii din trei tipuri de lemn sau aluminiu şi tapiţerie din piele Cricket. Scaunele faţă sunt încălzite electric în standard. Computerul de bord, sistemul de pilot automat şi volanul multifuncţional sunt elemente care sporesc confortul celui de la volan. Sistemul MMI basic este şi el prezent ca dotare de bază. Un element practic este hayonul electric, al cărui unghi de deschidere poate fi programat. O listă întreagă de sisteme de asistare fac performantul SUV Audi mai sigur ca niciodată. Ca toate modele Q7, versiunea 4.2 TDI poate fi comandată cu 5, 6 sau 7 locuri. O versiune cu 4 locuri va fi disponibilă ulterior. Audi Q7 4.2 TDI va fi disponibil la vânzare începând cu vara aceasta.

Deja un succes pe Audi A8!

Cel mai puternic motor diesel produs de Audi nu este prezent în premieră pe modelul Q7. Fiabilitatea, puterea şi rafinamentul acestuia au fost deja testate pe limuzina de lux Audi A8, pe care 4.2 TDI o echipează de aproape doi ani. Cu ajutorul excelentului propulsor, Audi A8 a devenit cea mai rapidă limuzina de lux din lume, reuşind să ajungă la 100 km/h de la plecarea de pe loc în numai 5,9 secunde. Viteza maximă a navei-amiral de la Audi este limitată electronic la 250 km/h, iar consumul de carburant este de-a dreptul excelent: doar 9,4 litri/100 km! Pe lângă aceste calităţi dinamice, noul grup motopropulsor afişează un rafinament superior oricărei maşini din clasa de lux şi înnobilează A8 4.2 TDI quattro, transformându-l în limuzina perfectă pentru călătoriile pe distanţe lungi. Audi A8 4.2 TDI quattro este echipat standard cu un filtru diesel de particule, care funcţionează fără aditivi şi prelungeşte în consecinţă durata de viaţă a autovehiculului fără a necesita întreţinere. În România, preţul de pornire pentru cea mai rapidă limuzina de lux din lume, echipată cu excelentul motor diesel V8 de 4,2 litri, este de 71.556 euro, fără TVA.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button