Auto-Moto

Audi Q7, în curând si la Vâlcea

S-a născut cea de-a treia generaţie de SUV-uri!

Audi Q7, în curând şi la Vâlcea

   Q7 este primul SUV al Audi şi şi-a sărbătorit premiera mondială la Salonul Auto de la Frankfurt în 12 septembrie 2005. Cu această ocazie, a avut loc şi premiera mondială a cântecului „Streets of Tomorrow”, al Carlei Vallet, devenită de altfel imaginea şi vocea coloanei sonore a noului Audi Q7, SUV-ul care, spun specialiştii, înainte de abilităţile off sau on-road, oferă proprietarilor lor imagine şi încredere. În luna aprilie 2006, renumitul dealer AUDI – NURVIL va lansa „Q7” şi la Vâlcea, eveniment aşteptat cu emoţie de toţi iubitorii mărci germane, dar nu numai. Am putea începe povestea lui Q7, un autoturism lung de 5,10 metri, lat de aproape doi, spunându-vă că modelul are un ampatament de nu mai puţin 3 metri şi o înălţime de aproximativ 1,70 m. Pe scurt, o maşină mare, chiar foarte mare, cu o personalitate uşor de perceput de la o distanţă apreciabilă. Curbele capotei se ascund la început în faţa noii grile Audi, apoi continuă să alerge către spatele maşinii, ocolesc uriaşele roţi de 20 de inci şi se preling docile către hatchback, într-o încercare de a simula caroseria unui coupe. Proporţiile acestui aparent tradiţional design trădează o minte deosebit de inventivă, modernistă, raportul dintre cele două zone ale uşilor, sticla şi metalul, sugerând ostentativ echilibrul de care se bucura maşina, revoluţionând chiar conceptul de SUV. De altfel, acesta este şi motivul pentru care cei care au admirat modelul în fotografii au fost tentaţi să creadă că este vorba doar despre un crossover. Că nu este aşa o demonstrează atât greutatea lui Q7 (2,4 tone), cât şi spaţiul său interior: până la 7 locuri şi 775 litri pentru bagaje (peste 2.000 de litri cu scaunele rabatate). Q7 este fără îndoială un SUV veritabil, dar foarte interesantă este evadarea lui Q7 din etapa off-roader-elor cu tracţiune prevăzută cu reductor şi diferenţial blocabil. De altfel, specialiştii de la NURVIL susţin că o dată cu Q7 s-a născut cea de-a treia generaţie de SUV-uri, de performanţă. Mai exactt, Q7 nu mai foloseşte transmisia 4WD, întâlnită pe Touareg sau Cayenne, ci utilizează sistemul quattro, acelaşi care echipează sedanurile mărcii şi care i-a adus atâta faimă. Sistemul dispune de o tracţiune permanentă 4X4, cu o distribuţie faţă-spate a cuplului de 40:60, în condiţii normale de trafic, şi un diferenţial Torsen, care redistribuie cuplul cu până la 65 % către faţă sau 85 % către spate, în momentul în care una dintre roţi începe să patineze. Motoarele oferite sunt pe măsura caroseriei: 4.2 V8 FSI, generator a 350 CP, cu un cuplu de 440 Nm, la 3.500 rpm, un motor preluat de pe RS4 şi adaptat special pentru acest model, şi un mai economic 3.0 V6, un diesel TDI, capabil să producă 240 CP şi 500 Nm, la 1.750 rpm. În a doua jumătate a anului, va intra în producţie şi un al treilea propulsor, tot pe benzină, 3,6 FSI, V6, cu 280 CP şi 360 Nm.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button