Administratie

Primarul Dobrin „driblează” legea şi pasează terenul staţiunii Vidra către moşneni

De ani de zile, staţiunea Vidra se află într-o situaţie incertă: nici nu moare, nici nu se dezvoltă. De prea multă vreme, nu s-a mişcat nimic aici; turismul din zonă se face ca acum 30 de ani. Câteva vile mai arătoase, un hotel lăsat în paragină, care-ţi provoacă fiori pe şira spinării, o telecabină ruginită, care nu a funcţionat niciodată. Cam asta e tot ce poţi vedea la Vidra. În rest, peisajul extraordinar, care face toţi banii. Nu poţi face însă turism doar cu aer de munte şi verdeaţă. Este nevoie de bani iar banii nu pot fi aduşi decât de oameni interesaţi să investească într-o afacere profitabilă. Au existat câteva tentative, însă niciuna nu s-a concretizat.

Acum vreo patru ani, chiar părinţii cântăreţei Laura Pausini s-au interesat de Vidra; au rămas însă cu ideile, pentru că nu s-a găsit nimeni dispus să le şi aplice. După ce că în zonă nu s-a întâmplat nimic bun, autorităţile locale s-au gândit chiar să contribuie decisiv la îngroparea definitivă a turismului la Vidra. Aşa s-a întâmplat că primarul comunei Voineasa a abuzat de funcţie pentru a pune în posesie, pe cele 23,8 hectare ale staţiunii Vidra, câteva obşti de moşneni. Ilegal, crede sindicalistul Constantin Pârvu.
Atunci când a dispus începerea lucrărilor la staţiunea Vidra, Nicolae Ceauşescu a emis un decret prin care se arăta că atâta timp cât fiinţează acest complex turistic, cele 23,8 hectare de teren se află în folosinţa staţiunii. După 1990, sindicatele – în calitatea lor de proprietare ale staţiunii, au investit peste două milioane de dolari în staţiune, fără însă a reuşi să finalizeze lucrările. Imediat, au apărut propunerile de parteneriate şi colaborări. Dintre acestea, a fost aleasă cea a afaceristului Mihai Popescu din Horezu, care însă a fost de rău augur pentru viitorul staţiunii. „Interesul este major din partea multor oameni de afaceri şi chiar a unor politicieni din Vâlcea, care însă nu au curaj să iasă în faţă. Din păcate, nu am reuşit să întabulăm terenul, datorită documentelor care se făceau la acea vreme. Spre sfârşitul anului trecut am aflat că a avut loc o întâlnire între Buşe, fostul preşedinte al Consiliului Judeţean, Aurel Popescu de la Alfa, Condescu şi Hossu. Se spunea că s-a discutat cu moşnenii, ca să aflu apoi că s-a pus în discuţia Consiliului Local Voineasa punerea în proprietate, pe cele aproape 24 de hectare, a obştilor de moşneni. Am văzut procesul verbal, am cerut în mod oficial documentele – pentru că suprafaţa pe care o avem noi prin decret prezidenţial este exact suprafaţa pe care o pune în posesie primarul din Voineasa. Acum ne judecăm cu ei pentru această proprietate”, spune Constantin Pârvu, preşedintele CNSLR Frăţia, filiala Vâlcea. Cu alte cuvinte, pesedistul Gheorghe Dobrin, primar al comunei Voineasa, a încercat să pună în posesie obştile de moşneni pe terenul staţiunii Vidra, fără a avea însă la bază o hotărâre de Consiliu Local. „Domnul primar a trecut peste Consiliul Local, fără să discute cu mine şi a luat hotărârea să-i pună în posesie. Nu a reuşit însă deocamdată. Acum toată treaba este blocată şi ne judecăm. Punctul meu de vedere este ca staţiunea să fie una de interes general, modernă, de patru stele şi să oferim turistului condiţii foarte bune, pentru a reveni aici. Nu avem nevoie însă de discuţii cu oameni de afaceri care nu au interese la vedere”, mai spune Pârvu. Acesta crede că atitudinea primarului din Voineasa este incalificabilă, mai ales că sunt colegi de partid: „Eu sunt vicepreşedinte al PSD iar el este membru al acestui partid. Putea să mă cheme să discutăm, nu să aflu de la alte persoane că nu a trecut în Consiliul Local…”. Interesant în toată această poveste este că toate personajele fac parte din PSD; chiar preşedintele organizaţiei Voineasa a acestui partid, împreună cu un consilier local social-democrat l-au informat pe Constantin Pârvu în legătură cu acţiunile primarului.
Blocarea discuţiilor cu potenţialii investitori s-a datorat, în bună măsură, tocmai situaţiei incerte a terenului pe care se află staţiunea Vidra. „Vrem o privatizare corectă, transparentă, europeană, fără interese de grup. După ce vom avea o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă, vom putea discuta despre această problemă”, ne-a mai declarat Pârvu.
Octavian HERŢA

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button