Politica

Bogdan Almaşi vrea staţiune de schi pe Valea Lotrului

• Dezvoltarea turismului – prioritate zero pentru cel mai tânăr membru al Comisiei de Buget-Finanţe din CJ

Cel mai tânăr membru al Comisiei de Buget-Finanţe din cadrul Consiliului Judeţean, democrat-liberalul Bogdan Almaşi, şi-a fixat deja priorităţile pentru următorii patru ani. Astfel, acesta îşi propune să trateze cu maximă seriozitate toate proiectele de hotărâre care vor fi supuse analizei comisiei din care face parte, dar şi să încerce punerea în practică a unor planuri mai vechi privind dezvoltarea turismului în judeţul Vâlcea. Referitor la acest subiect, Bogdan Almaşi crede că până acum nu s-au făcut paşi prea importanţi, însă timpul nu este pierdut.

„După părerea mea, turismul este principalul avantaj pe care-l avem în competiţie cu celelalte judeţe. Dezvoltarea serviciilor în acest domeniu este extrem de importantă, pentru că de acolo pleacă dezvoltarea pe orizontală. Poţi dezvolta şi agricultura – pentru că trebuie să cumperi de undeva mâncarea pe care o dai turiştilor, poţi dezvolta partea de construcţii, poţi dezvolta industria prelucrătoare a lemnului. Poate că multă lume se întreabă de ce nu am ales comisia de Servicii din Consiliul Judeţean, dacă tot mă preocupă aşa mult turismul. Ei bine, am ales comisia de Buget-Finanţe pentru că turismul are nevoie în primul rând de alocări de fonduri de la bugetul CJ, în primul rând pentru dezvoltarea infrastructurii. Sper ca din poziţia mea să pot genera un flux mai mare de bani către infrastructura de turism. Mă refer la drumurile din zonele turistice, la alimentări cu apă şi canalizări. Nu poţi să faci turism într-o comună care nu are alimentare cu apă. Un investitor care vine într-o localitate cu scopul de a face un hotel de patru stele, se uită în primul rând la utilităţile de care dispune zona respectivă. În opinia mea, sunt investitori de anvergură, interesaţi să bage bani în judeţul nostru. Deja în vestul Europei încep să fie din ce în ce mai puţine oportunităţi iar investitorii încep să vină către partea centrală şi estică. Unde mai pui că românii au apetit foarte mare pentru vacanţe! Sunt convins că dacă li s-ar oferi servicii similare celor din staţiunile montane din Austria sau Elveţia, ar rămâne aici. De ce nu am putea face o staţiune de schi pe Valea Lotrului?”, ne-a declarat Almaşi. Întrebat cum îşi va putea duce planul la îndeplinire ca simplu consilier judeţean, acesta ne-a răspuns: „Poţi promova anumite proiecte de hotărâre, poţi gândi o strategie coerentă. Noi am avut o asemenea strategie, care însă nu a fost foarte corect făcută şi necesită multe îmbunătăţiri. Acum analizăm această strategie şi vom veni cu propuneri. Foarte important este marketingul. Despre judeţul Vâlcea nu vorbeşte nimeni; dacă nu o facem noi, cine să o facă? Putem face chiar o campanie de promovare pe bani mulţi, cu o agenţie din Bucureşti, cu licitaţie, cu tot ce trebuie. Noi nu avem nevoie de poveşti, ci despre informaţii aplicate, îndreptate către client”.   O.H.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button