Politica

Firma Matdan, băgată în faliment de machiavelismul de carton al lui Becşenescu

• pentru abuzurile comise, mai mulţi funcţionari din cadrul Consiliului Judeţean se vor alege cu plângeri penale

Aşa cum ne-a obişnuit, patronul Antares, deputatul Dumitru Becşenescu reuşeşte să cadă mereu în picioare atunci când vine vorba de propriile afaceri. Nu mai este niciun secret pentru nimeni modul în care parlamentarul-patron a făcut bani în ultimii ani. Folosindu-se la greu de influenţa sa politică şi implicit, de relaţiile pe care le are în mai toate forurile de decizie de la nivel central şi local, Dumitru Becşenescu a făcut tot posibilul să-şi maximizeze profitul în toate bussines-urile derulate.

Tunuri

Fie că a fost vorba de imobiliare sau turism, transport rutier sau pe cale ferată, afaceristul s-a descurcat de minune. Sunt notorii tunurile date în contractele derulate cu statul – vezi înţelegerea cu CFR Marfă şi licitaţiile câştigate în vederea reconstruirii caselor sinistraţilor din Făcăeni. Milioanele de euro din bugetul naţional s-au scurs în neştire către buzunarul lui Becşenescu, în condiţiile în care sute de alte firme din România nici nu au fost băgate în seamă de cei care administrează banul public.
Ultimul tun dat de Becşenescu vizează transportul rutier de persoane din judeţul Vâlcea. Folosindu-se din nou de relaţiile sale, deputatul a reuşit să câştige cel mai profitabil traseu din judeţ, cel care leagă cele două municipii, Râmnicu Vâlcea şi Drăgăşani. În competiţia pentru acest traseu, Antares a avut de înfruntat o firmă puternică, având vechime pe acest traseu. Este vorba de Matdan, societate scoasă în mod abuziv de pe piaţă de o serie de decizii aberante girate de mai mulţi funcţionari din Consiliul Judeţean Vâlcea.

Comportament machiavelic

Începând cu data de 1 iulie, firma Matdan nu mai poate opera pe traseul Râmnicu Vâlcea-Băbeni-Drăgăşani. Până la acea dată a funcţionat contractul societăţii iar din acea zi, firma Antares a devenit singurul operator autorizat să efectueze curse regulate. Acest lucru a fost posibil unei cichiţe găsite de Becşenescu pentru a câştiga bătălia cu Matdan. Astfel, Becşenescu şi-a însuşit o vechime pe traseu din anul 1975, deşi firma Antares nu are nicio treabă cu transportul efectuat înainte de 1989.
În acest moment, firma Matdan se află într-o situaţie critică, patronul acesteia, Daniel Matei luând în calcul chiar şi varianta falimentului. Pentru a se prezenta la licitaţie cu o bază auto cât mai bună, Matei a fost nevoit să achiziţioneze zeci de microbuze în sistem leasing, pentru care plăteşte sute de milioane de lei lunar. În condiţiile în care a fost eliminat de pe traseu, Matei nu mai are de unde să plătească ratele de leasing. „Maşinile stau iar dacă nu se învârte roata, eu nu am cum să fac bani pentru a plăti ratele. Neplătind ratele, firma de leasing vine şi îmi ia maşinile. Este o situaţie gravă din care nu prea văd ieşire. Cei de la Antares ştiau că dacă vor câştiga traseul Râmnicu Vâlcea-Drăgăşani voi ajunge în această situaţie. Este total aberant ceea ce s-a întâmplat, mai ales că Antares nu are vechime pe acest traseu. Sper ca cei de la Consiliul Judeţean să îmi permită să continui să operez pe această rută, până la finalizarea litigiului în instanţă. Altfel, voi fi nevoit să cer despăgubiri mari Consiliului Judeţean iar aceşti bani vor fi plătiţi din bugetul public, şi nu este normal. Bine ar fi să ajungem la o înţelegere pe cale amiabilă, pentru că în caz contrar, toată lumea va avea de pierdut. Cel mai mult vor fi afectaţi cetăţenii, pentru că o dată iniţiată procedura de faliment, voi fi nevoit să-mi retrag maşinile de pe celelalte 16 trasee mai mici şi atunci nu ştiu cum se va rezolva întreaga situaţie”, ne-a spus Daniel Matei. Acesta ne-a mai declarat că o mare parte din vină o poartă o serie de funcţionari din Consiliul Judeţean, cărora să gândeşte foarte serios să le facă plângere penală pentru abuz în serviciu.

Autorităţile nu au ţinut cont de sfaturile specialiştilor

La sfârşitul lunii martie, Asociaţia Transportatorilor Rutieri Vâlcea a transmis Comisiei Paritare din cadrul Consiliului Judeţean, ARR şi Agenţiei pentru Serviciile Societăţii Informaţionale – Serviciul de Atribuire Electronică în Transporturi, un memoriu referitor la atribuirea traseelor cuprinse în programul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate în judeţul Vâlcea, pe perioada 1 iulie 2008-30 iunie 2011. „Acest demers are ca scop avizarea tuturor autorităţilor implicate de potenţialele probleme ce pot apărea în atribuirea traseului Drăgăşani – Băbeni – Rm. Vâlcea, ca urmare a intenţiei operatorului de transport SC Antares Transport SA de a distorsiona libera concurenţă. Solicităm ca acordarea punctajelor pentru criteriile de evaluare în vederea atribuirii traseului menţionat să se facă având în vedere vechimea pe acest traseu în conformitate cu dispoziţiile legale, astfel încât libera concurenţă să nu fie distorsionată. Operatorul de transport SC Antares Transport SA urmăreşte să-şi creeze o situaţie favorabilă în condiţii neconcurenţiale prin depunerea unui certificat de grefă eliberat de Tribunalul Vâlcea prin care speră să facă dovada că a executat acest traseu în perioada 1975-1982, în calitate de succesoare a SC TransCozia SA, desprinsă din fosta ITA Vâlcea. (…) Reamintim că traseul Drăgăşani – Băbeni – Rm. Vâlcea a fost înfiinţat în anul 2002, prin Hotărârea Consiliului Judeţean. A considera activitatea desfăşurată de defuncta ITA Vâlcea în perioada 1975-1982 ca vechime pe traseul respectiv echivalează cu aplicarea retroactivă a legilor, atât a celor ce reglementează serviciile de transport public local, cât şi a celor privind înfiinţarea autorităţilor care reglementează, controlează sau gestionează această activitate”, se arată în acest memoriu, de care autorităţile nu au ţinut cont la atribuirea traseului.
Octavian HERŢA

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button