Politica

Senatorul Bulacu critică din nou Guvernul pe tema viitoarei autostrăzi

Printr-un răspuns la o întrebare adresată anul trecut de senatorul Romulus Bulacu pe marginea situaţiei secţiunii 6, cea care umra să facă legătura autostrăzii Sibiu- Piteşti cu Rm. Vâlcea, Ministerul Transporturilor dădea asigurări că „este în curs de proiectare în cadrul studiului de fezabilitate”. „După finalizarea studiului de fezabilitate aferent Secţiunii 6, se vor demara procedurile pentru etapa următoare, respectiv, proiectare şi execuţie lucrări. CNAIR are în pregătire documentaţia pentru demararea procedurii de achiziţie publică pentru obiectivul Elaborare expertiză tehnică, Studiu de fezabilitate şi Proiect de autorizare execuţie”, detalia conducerea ministerului. În urma alocărilor bugetare aferente anului 2019, Romulus Bulacu a revenit cu o întrebare la acelaşi minister, deoarece tronsonul 6 a dispărut din proiect. Din răspunsul oferit de ministrul Răzvan Cuc, se pare că, de fapt, legătura judeţului Vâlcea cu ceea ce putea fi principala oportunitate de dezvoltare constă în reabilitarea a 14 km din DN 73C, dinspre Tigveni spre municipiul Râmnicu Vâlcea. „La capătul celor 14 km de drum, vom putea vedea prima bucăţică de autostrada. Dar, în acest moment, porţiunea de drum naţional nici măcar nu a intrat în faza de achiziţie. Din păcate, judeţul nostru rămâne văduvit la capitolul modernizare şi atragere de investitori. Nu suntem puşi pe harta judeţelor atractive din acest punct de vedere. Nici autorităţile judeţene, nici parlamentarii PSD ai Vâlcii nu au susţinut acest proiect, preferând poziţia de struţ cu capul în nisip în faţa şefului de partid, atunci când a fost vorba de autostrada care ar fi putut dezvolta judeţul. Sau, şi mai grav, nu au niciun cuvânt de spus la nivel naţional. Oricum ar fi, PSD a călcat în picioare voturile vâlcenilor care, cu bună-credinţă, au avut încredere că-i vor reprezenta în administraţia publică. Banii europeni puşi la dispoziţie, se vor duce către judeţele vecine nouă. Cei aflaţi la guvernare nu sunt interesaţi de soarta Vâlcii, care deşi a oferit mult PSD, nu are valoare decât în campaniile electorale”, a declarat, pe acest subiect, parlamentarul PNL.