PoliticaDiverse

Nicio şansă ca PSD să facă autostrada Sibiu – Piteşti până în 2020!

  • abia s-a atribuit contractul de revizuire a SF-ului

Abia acum s-a atribuit, prin licitaţie publică deschisă, contractul de revizuire a Studiului de Fezabilitate pentru autostrada Sibiu – Piteşti, care are o durată de implementare de 17 luni. Presupunând că asocierea câştigătoare, Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti – Tecnic Consulting Engineering România SRL, s-ar apuca de mâine de treabă, asta ar însemna că, cel mai devreme, actualizarea S.F.-ului ar fi gata pe data de 10 iulie 2018. Este puţin probabil însă acest lucru.

 

După S.F., ar urma proiectul tehnic şi apoi licitaţia pentru execuţia lucrărilor propriu-zise, ceea ce înseamnă că Guvernul PSD probabil nu va fi în stare nici măcar să înceapă execuţia până în 2020. Pe de altă parte, a crescut şi riscul pierderii fondurilor europene destinate acestei investiţii, întrucât, după cum probabil se ştie, finanţarea proiectului este asigurată din Fonduri de Coeziune (FC 85%) şi Bugetul de Stat (15%).

Pe acest subiect, CNAIR a încercat şi zilele trecute să ne aburească, reiterând că a supus dezbaterii publice cele 5 variante de traseu ale Autostrăzii Sibiu – Piteşti, încă din faza realizării Studiului de Fezabilitate iniţial. „Acest fapt are drept scop realizarea unei cât mai bune cunoaşteri a proiectului, a locului, a condiţiilor de care Proiectantul ar trebui să ţină seama. Pentru aceasta, CNAIR SA a făcut public proiectul cu cele 5 variante pe site-ul companiei şi pe forum.cnadnr.roşi, de asemenea, a declanşat discuţii cu autorităţile locale şi cu toţi cei interesaţi”, a făcut cunoscut CNAIR, uitând să menţioneze că, la aşa zisele dezbateri, nu a ţinut cont de părerile celorlalte instituţii. Cu toate acestea, Compania încearcă să convingă că acest proiect este în continuare important şi, de aceea, încă de anul trecut, a înfiinţat „Unitatea de Implementare pentru Revizuirea / Actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Piteşti”. Această structură, formată din 18 angajaţi ai CNAIR de diferite specializări, ar urma să supervizeze procesul de realizare a SF-ului şi, în mod special, realizarea studiilor de specialitate la nivel de detalii, astfel încât să fie respectate standardele de calitate impuse de U.E.. În cadrul CTE-CNAIR din noiembrie 2016, a fost avizat traseul pentru ultimele secţiuni ale autostrazii Sibiu – Piteşti, după cum urmează: Secţiunea 2  (Boiţa – Racoviţă, de la km 15+000 la km 43+000); Secţiunea 3 (Racoviţă – Văleni, de la km 43+000 la km 72+000). Astfel, traseul întreg al Autostrăzii Sibiu – Piteşti, în lungime de aproximativ 123 km, ocoleşte Vâlcea şi este compus din următoarele segmente:

  • Secţiunea 1, Sibiu – Boiţa, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (Defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente;
  • Secţiunea 2, Boiţa – Racoviţa de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boiţa cu localitatea Racoviţa;
  • Secţiunea 3, Racoviţa-Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea autostrazii prin Valea Baiasului făcând conexiunea dintre Defileul Oltului şi Defileul Văii Topologului;
  • Secţiunea 4, Văleni – Curtea de Argeş, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeş;
  • Secţiunea 5, Curtea de Argeş – Piteţti, de la km 90+000 la km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeş cu oraşul Piteşti şi autostrada existentă prin Valea Argeşului.

Există şi o secţiune 6, care se referă la reabilitarea a 14 km. din DN 73C (legătură între Nodul Rutier Tigveni şi Râmnicu Vâlcea), precum şi la construcţia a 2,5 km de drum nou.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button