Politica

Senatorul Bogdan Matei, acuzat de „atacuri la comandă” şi „de tip mafiot”. Alin Drosu cere o anchetă penală

Pentru că doreşte ca toţi vâlcenii să afle care este adevărata faţă a senatorului Bogdan Matei, omul promovat în mod dubios de Costi Rădulescu, în 2016, Alin Drosu, directorul ACR, ne-a transmis un material în care vorbeşte despre “atacul perfid şi mafiot” al pesedistului la integritatea acestei instituţii.

 

„Prietenia dintre senatorul PSD Matei Bogdan Constantin şi Norris Mageanu, preşedintele FRAS, a început pe vremea când pesedistul era ministru, iar FRAS primea finanţări de la MTS. Aşa că nu i-a fost deloc greu fostului ministru, actual senator, să-şi arate recunostinţa faţă de prietenul său atunci când acesta i-a cerut să-i mazilească concurenţa în domeniu. Care? ACR-ul, singurul jucător real în domeniul sportului automobilistic, cu un palmares de 116 ani, recunoscut de numeroase legi şi decrete, unic deţinător al Autorităţii Sportive Naţionale, conferită de forul suprem în domeniu – Federaţia Internaţională a Automobilului (FIA), o instituţie care se autofinanţează!”, a semnalat Alin Drosu. Intrând în detalii, reprezentantul ACR a explicat că grupul de interese cu pricina încearcă să desfiinţeze ACR prin modificarea Legii educatiei fizice şi a sportului (69/2000), mai exact prin abrogarea dispoziţiilor articolului 21 lit. f), care prevede că “Automobil Clubul Român este structura sportivă din România care gestionează automobilismul sportiv şi kartingul sportiv”. “Nu i-a fost greu (n. red. – lui Bogdan Matei) pentru că a gasit imediat sprijin în colegul său, Preda Radu Cosmin, ageamiu în ale sportului automobilistic, dar dornic ,,să facă o lege pentru FRAS”, după cum singur a şi declarat, fără nicio jenă sau strângere de inimă. Aşadar, aceşti doi iniţiatori au trântit o expunere de motive în cuprinsul căreia au inserat doar neadevărurile preluate de la prietenul Norris, apoi au profitat de pandemia COVID-19 şi au trecut proiectul prin Senat în mod tacit. Nimic mai simplu! Acum, a ajuns la Camera Deputaţilor, unde urmează a fi analizate opotunitatea şi legalitatea proiectului de modificare a legii. Sigur că modificarea nu este legală şi nici oportună, dar “prietenia” este mai presus de buget, de lege”, a adăugat Alin Drosu.

 

Automobil Clubul Român (ACR) s-a înființat pe 5 aprilie 1904 și a funcționat neîntrerupt până acum, adaptându-se inclusiv la schimbările de regim şi ducându-şi mai departe scopul și obiectivele puse în slujba activităților automobilistice. Împlinind 116 ani de la înființare, ACR este cea mai veche organizație românească aflată în funcțiune – criteriu în baza căruia se clasează în primele 10 cluburi centenare din Europa şi în primele 14 cluburi centenare din întreaga lume. În 1905, ACR a devenit membru cu drepturi depline al Asociaţiei Internaţionale a Automobil Cluburilor Recunoscute de la Paris, devenită ulterior Federaţia Internaţională a Automobilului (FIA) – în cadrul căreia a activat neîntrerupt până în prezent. Longevitatea și susținerea publică a ACR se explică mai ales prin faptul că activitatea sa a fost deosebit de utilă și benefică societății românești. Așadar, reprezentarea internațională a României în domeniul automobilismului și kartingului este una istorică, datorată vechimii organizaționale (116 ani de existență) și, totodată, a statutului și cerințelor Federației Internaționale de Automobilism (FIA) – pe care nici o altă federație sau structură sportivă nu le-ar putea satisface integral. Iată doar câteva contra-argumente pentru iniţiativa senatorului Bogdan Matei, care consideră că, după 116 ani de activitate neîntreruptă, ACR-ul trebuie exclus din lumea sportului deoarece nu s-ar fi reformat în anul 2000. Această iniţiativă este cu atât mai mizerabilă cu cât a fost strecurată, ca şi celebra Ordonanţă 13, cumva pe ascuns, în plină stare de urgenţă, când toată lumea era preocupată de pandemie şi efectele acesteia. Se terminaseră toat problemele serioase din România şi senatorul Bogdan Matei s-a gândit că e momentul să distrugă ACR-ul, o structură extrem de importantă şi care nu este finanţată de la bugetul de stat. “În opina noastră, proiectul de modificare a legii sportului, inițiat de senatorul Bogdan Constantin Matei, persoană fără pregătire juridică,  are următoarele aspecte de nelegalitate: se încalcă art. 1 alin. (3), (4) și (5), art. 16 alin. (2), art. 53, art. 57, art. 61, art. 69 alin. (1) și art. 126 alin. (1) din Constituția României; se încalcă art. 2 alin. (6), art. 18 alin. (1) lit. k) și n), art. 24 şi următoarele din Legea nr. 69/2000, legea educației fizice și sportului; se încalcă art. 1 alin. (2), art. 6, art. 13 și art. 31 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative; d) se impune cercetarea faptelor sub aspectul incidenței art. 244, art. 297, art. 298, art. 300, art. 321, art. 323 din Legea nr.286/2009 privind Codul penal. Credem cu tărie că propunerea de modificare a art. 21 alin. (1) lit. f) din Legea nr.69/2000, legea educației fizice și sportului, în sensul eliminării ACR din categoria structurilor sportive, a fost și este nelegală. Automobil Clubul Român le transmite senatorilor inițiatori ai propunerii legislative, printre care se numără și Bogdan Constantin Matei, care au mințit în expunerea de motive și pentru care cei 116 ani de activitate dedicată sportului românesc – parte din istoria României, nu reprezintă nimic, că nu e greșit, și niciodată nu este prea târziu să recunoști că ai greșit”, a mai transmis Alin Drosu, directorul ACR.

 

 

 

Articole Similare

Back to top button