Diverse

Şcoala “Take Ionescu”, parteneră în proiectul interșcolar ERASMUS+ „Kindness against cyber-bullying”

Începând de la 1 noiembrie a.c., Şcoala Gimnazială “Take Ionescu”, din Râmnicu Vâlcea, derulează Proiectul de Parteneriat de schimb interșcolar ERASMUS+ “Kindness against cyber-bullying”, în activităţile acestuia fiind implicate încă 4 unităţi de învăţământ: Istituto Comprensivo G. D’Antona (Italia), cea care coordonează întreaga acţiune, Raseiniu r. Girkalnio pagrindine mokykla (Lituania), Szkoła Podstawowa nr 1 im. Świętego Józefa w Kaszowie” (Polonia) şi HALIL TÜRKKAN ORTAOKULU (Turcia).

Proiectul este cofinanțat prin Programul ERASMUS+ al Uniunii Europene, acțiunea cheie – 2 (KA2), parteneriate de schimb interșcolar. Şcoala beneficiază astfel de un grant de 27.756 de euro, necesari celor 20 de mobilități ale elevilor, ale profesorilor însoțitori, în țările partenere, precum și pentru implementarea în bune condiții a activităților propuse a se derula în perioada 2020 – 2023. Deși, inițial, proiectul a fost conceput pentru 2 ani, în cele din urmă, din cauza pandemiei şi pentru a fi posibile toate activităţile, a fost extins cu încă unul.

Proiectul „KINDNESS AGAINST CYBERBULLYING” se adresează elevilor, în special celor cu vârste cuprinse între 12 și 14 ani, din cele 5 școli gimnaziale, dar și părinților acestora. Pentru cele cinci instituții din acest parteneriat, scopul proiectului este de a construi contextul formal în care școlile vor coopera pentru a dezvolta un program pe termen lung, abordând pericolele cyber-bullying-ului. Această manifestare comportamentală indezirabilă s-a răspândit în mod îngrijorător în rândul elevilor, devenind un fenomen. Scopul proiectului este de a avea un impact semnificativ nu numai asupra elevilor, ci și a părinților şi profesorilor.

În acest context, în perioada 22 – 26 noiembrie 2021, s-a desfășurat în Aquaro (Italia) primul schimb de elevi între școlile partenere din proiect. Școala Gimnazială “Take Ionescu” a fost reprezentată de 5 elevi din clasa a VIII-a – Ilie Teodora, Popa Sânziana, Drăguși Iarina, Miron Melisa și Crivăț Iasmina, însoțiți de 3 profesori: Alina Muller – profesor pentru învățământ primar, Mariana Sacerdoțeanu – profesor de Limba engleză și de Cătălin Văduva Cătălin – profesor de Educație socială.

La începutul săptămânii, elevii şi profesorii parteneri în proiect (22 de participanţi din ţările invitate şi 9 ai ţării gazdă) au participat la ceremonia de deschidere ce a avut loc în școala din localitatea Dinami (una din cele 6 școli ce fac parte din grupul Istituto Comprensivo G. D’Antona). În aceeași zi, elevii, însoțiți de către cadrele didactice și de un  ghid, au putut vizita orașul Pizzo. Programul celei de-a doua zile a cuprins activități în care elevii au prezentat statistici despre fenomenul cyberbullying din fiecare școală parteneră, au comparat rezultatele chestionarului aplicat în școli și au putut interacționa în cadrul unui workshop axat pe tema proiectului. În următoarea zi, elevii au vizitat o altă școală membră a grupului Istituto Comprensivo G.D’Antona, în localitatea Aquaro. Aici, au luat parte la un atelier în cadrul căruia au dezbătut probleme legate de modul în care pot reacționa atunci când colegii lor sunt ţinte ale cyberbullying-ului. A patra zi a fost rezervată unui workshop artistic, în cadrul căruia, lucrând în echipe mixte, elevii au realizat postere pentru a transmite un mesaj de sensibilizare cu privire la fenomenul cyberbullying. În finalul săptămânii, grupul a vizitat încă două școli, din Dasa și Arena, unde au interacționat cu elevii de acolo, schimbând idei și experienţe legate de obiectivele proiectului. Activitățile din proiect s-au încheiat cu înmânarea certificatelor de participare de către primarul localității Arena, în cadrul festivității de premiere organizate în biblioteca comunității. Pe toată durata săptămânii petrecute în Italia, elevii din Vâlcea au vizitat şi diferite obiective turistice (muzee, palate, catedrale, centre istorice), însoțiți de ghizi, în localitățile Pizzo, Tropea, Vibo Valentia şi Reggio Calabria. Prin toate aceste activităti, echipa de implementare a proiectului şi-a propus să le consolideze elevilor încrederea de sine, să le cultive spiritul de lucru în echipă, să crească gradul de conștientizare în privința fenomenului cyberbullying şi să stimuleze interesul pentru descoperirea altor culturi și arii lingvistice. Impactul acestui proiect, la nivelul unităţii de învăţământ din Rm. Vâlcea va fi unul pozitiv, contribuind la creşterea valorii europene a instituției școlare, a comunității locale, aspecte care promovează diversitatea culturală și lingvistică şi care oferă prilejul atât elevilor, cât și cadrelor didactice, părinților și membrilor comunității – cu fiecare activitate realizată – să aprecieze rolul colaborării și al comunicarii, să învețe respectul față de sine și faţă de ceilalți. Următoarea întâlnire în cadrul proiectului este programată în luna aprilie 2022, când gazdă va fi Școala Gimnazială „Take Ionescu”.

(Prof. Cătălin Văduva, coordonator al proiectului de parteneriat de schimb interșcolar ERASMUS+ “Kindness against cyber-bullying”)

 

Articole Similare

Back to top button