Reimar, singurul ofertant pentru contractul de peste un milion de euro de la Orleşti. Pentru cel de aproape 4 mil. lei, se bat 7 companii
Primăria şi Consiliul Local Orleşti continuă investiţiile, în această lună, prin realizarea unei platforme din beton rutier şi a unor leagăne la Centrul de zi pentru copii – Silea, dar şi prin lucrări la sistemului de iluminat public. Zilele acestea, printr-o colaborare cu Elserv SRL Rm. Vâlcea, se extinde reţeaua pe Strada Viilor, unde se montează stâlpi din beton şi metalici, echipaţi cu corpuri de iluminat LED de ultimă generaţie. Investiţia depăşeşte 200 de mii de lei. Cât priveşte licitaţia pentru cel mai nou proiect al liberalului Constantin Cîrstina – modernizarea drumurilor agricole, la licitaţie, a depus ofertă un singur operator economic: Reimar Construct SRL, „reinterpretarea” fostului Vicexpert. Reamintim că obiectivul “Modernizarea drumurilor de exploataţie agricolă din comuna Orleşti” este estimat la 5,81 mil. lei plus TVA şi se realizează cu bani nerambursabili, prin AFIR, în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală, Submăsura 4.3. Prin proiect, se vor reabilita 5 drumuri de tarla din comună, alături de sistemele de scurgere a apelor. Drumurile prevăzute în documentaţie măsoară, în total, 6.469 metri: • Drumul de Exploatare Agricolă SMA – Conpet Livezi 1.648 m. • Drumul de Exploatare Agricolă Cîrstea – Ene 1.530 m. • Drumul de Exploatare Agricol DJ 645 – Ene 297 m. • Drumul de Exploatare Agricolă Cuculeşti 1.555 m. • Drumul de Exploatare Agricolă Bălţi – Fabrica de Caramidă 1.439 m.. Drumurile proiectate deservesc 773.00 ha de terenuri agricole. Conform datelor din SEAP, la ora actuală, oferta depusă de Reimar Construct SRL, de altfel singura, cum spuneam, se află în evaluare tehnică. Urmează evaluarea financiară, deliberarea şi atribuirea contractului, nu mai târziu de această vară. Într-un stadiu apropiat este şi licitaţia pentru proiectul „Modernizarea reţelei de drumuri de interes local”, în valoare de aproape 4 mil. lei. Până la termenul limită, au depus oferte: Strabag, Sagal Construct, Domarcons, Reimar Construct, Grup Primacons, Melentarii şi asocierea RAJDP – Edion. Rămâne de văzut, în lunile următoare, care dintre opratorii economici menţionaţi are documentele în regulă şi trece în etapa următoare: evaluarea financiară. Conform condiţiilor impuse de autorităţile locale de la Orleşti, firma câştigătoare va avea misiunea de a asfalta 3 kilometri de căi de acces din intravilanul comunei, având lăţimi de 3, 5 şi 5,5 metri. Proiectul a fost iniţiat tot de Constantin Cârstina şi cuprinde străzile din satele Orleşti şi Procopoaia – Drumul Fabricii, Cărpinişi, Omorâcea, Aluniş, Şcolarilor 1, Lalelelor, Scoruşului, Plopilor, Crâmpoşiei şi Viilor. Conform documentaţiei, la finalul lucrărilor, căile de acces amintite vor avea o structură rutieră foarte solidă – 4 cm strat de uzură BAPC16, 6 cm strat de legătură, 15 cm fundaţie de piatră spartă şi 30 cm balast. Scurgerea apelor se va realiza prin rigole pereate din beton C30/37. Suprafaţa totală a drumurilor incluse în acest proiect este de 15.325 mp..