Diverse

Piesele de motocicletă originale, o soluţie la îndemână pentru tine

Protejeaza-ti motocicleta cat de bine poti, pentru a te putea folosi de ea pentru cat mai mult timp!

Indiferent de marca motocicletei, exista elemente fara de care functionarea vehiculului este riscanta sau chiar imposibila si pe care va trebui sa le schimbi ocazional pentru a-ti asigura siguranta si confortul atunci cand pornesti la drum. Elementele care trebuie schimbate la o motocicleta pot fi impartite in doua categorii: piese motocicleta cu o durata de viata redusa si piese moto consumabile.

Exista un numar de piese moto care se strica cel mai repede, insa unele pot rezista mai mult, in functie de producator. Trebuie sa stii, totusi, ca nu exista vehicul fara nicio slabiciune si nici vehicule carora nu va trebui sa le schimbi niciodata componentele motocicletei tale, mai ales daca le cumperi second hand – mai devreme ori mai tarziu tot va trebui sa schimbi macar asa-numitele piese consumabile care trebuie inlocuite la un anumit numar de kilometri.

Prelungesc durata de viata a motorului si a motocicletei

Pentru a prelungi speranta de viata a motorului este recomandat sa nu turezi motorul cand masina este oprita, sa eviti socurile mecanice, sa alimentezi cu tipul corespunzator de carburant, sa schimbi uleiul de motor regulat, sa eviti supraincalzirea motorului si asa mai departe.

Asadar, protejeaza-ti motocicleta cat de bine poti, pentru a te putea folosi de ea pentru cat mai mult timp. Durata de viata a motocicletei depinde, asadar, in primul rand, de grija pe care i-o acorzi, de frecventa cu care efectuezi reviziile obligatorii si de preocuparea ta perpetua de a inlocui, la timp, componentele uzate.

Ce componente de schimb se uzeaza mai repede?

Ca idee generala, majoritatea componentelor de schimb ale motocicletei au o durata cunoscuta de viata si necesita o inlocuire periodica. Altfel, motorul si intreaga motocicleta vor avea de suferit din punctul de vedere al functionarii la parametri optimi.

Dintre toate piesele motocicletei, defectiunile electromotorului sunt cele mai costisitoare, insa adesea si cel mai usor de reperat, datorita zgomotelor anormale produse la pornirea motorului. Exista si varianta piese moto ieftine, insa trebui sa alegi dealerii de unde comanzi cu mare atentie.

Ce componente ale motorului se strica cel mai des? Raspunsul este simplu: cel mai des la un motor se strica solenoidul, acesta fiind o piesa de contact intre mai multe componente, iar uzura lui este inevitabila.

Un top al celor mai vulnerabile componente este expus mai jos:

  • pivotii si bucsele – defectiunile la nivelul pivotilor sunt usor sesizabile, dat fiind faptul ca atunci cand cauciucul pivotul s-a uzat se aud zgomote la fiecare groapa “incasata”;
  • ambreiajul – ambreiajul este o piesa de motocicleta a carei functionare este pe baza de frictiune, motiv pentru care acesta se strica daca soferul tine mereu piciorul pe pedala de ambreiaj sau daca este folosit brusc (dupa numeroase plecari in tromba, de exemplu);
  • caseta de directie – sistemul de directie este puternic influentat de numarul si de forta socurilor pe care motocicleta le sufera in circulatie, iar infrastructura de la noi din tara nu ne ajuta deloc in acest sens;
  • discurile si placutele de frana – in mod normal, acestea trebuie schimbate numai din cauza uzurii, insa durata de viata a acestor piese moto se scurteaza pe zi ce trece din cauza traficului haotic, a numeroaselor denivelari ale asfaltului si a baltilor formate in caz de precipitatii; acestea fac parte dintre consumabilele care trebuie inlocuite in mod periodic;
  • toba – in timp, orificiile tobei prin care ar trebui sa se surga apa rezultata in urma condensului se astupa, cauzand acumularea de apa; uneori, este suficenta curatarea tobei sau repararea fisurilor aparute la nivelul acesteia, alteori trebuie schimbata cu totul;
  • amortizoarele – acestea sunt responsabile de diminuarea socurilor suferite de masina la intampinarea unor obstacole de pe carosabil (gropi, linii de tramvai, calea ferata, guri de canal proeminente etc), motiv pentru care este recomandata reducerea vitezei inainte de intampinarea denivelarilor;
  • alternatorul – daca te intrebai ce componente ale motorului se strica cel mai des, alternatorul este una dintre ele; pot aparea defectiuni ale alternatorului atunci cand apa intra in contact cu aceasta piesa moto si ii scurtcircuiteaza contactele, asa incat alternatorul nu va mai putea produce suficient curent electric; o alta cauza posibila a deteriorarii acestuia este suprasolicitarea sa;
  • pompa de benzina – se poate defecta atunci cand se circula des cu rezervorul aproape gol, deoarece pompa de benzina trebuie sa fie racita de carburantul care trece prin ea, iar daca rezervorul este mai mereu aproape gol pompa nu se va putea raci corespunzator; o alta cauza a deteriorarii acesteia este lasarea rezervorului gol sau aproape gol pe timpul iernii, cand condensul din rezervor va ingheta si va provoca, astfel, defectiuni ale pompei;
  • planetara se deterioreaza din cauza suprasolicitarii in executarea virajelor sau din cauza acumularii de praf si nisip in urma defectarii unui burduf; pentru protejarea acesteia, este recomandat sa nu calci acceleratia atunci cand rotile nu sunt drepte;
  • electromotorul si componentele sale – electromotorul este compus din motorul electric, si un solenoid care pune la randul sau in miscare alte componente in momentul intoarcerii cheii in contact.

Prin urmare, atunci cand ai in gand sa iti achizitionezi propria ta motocicleta sau scuter, primul lucru care ar trebui sa iti vina in minte este preocuparea pentru intretinerea acesteia, dar si inlocuirea componentelor de schimb uzate. Deci, un set de piese scuter sau moto noi ar fi cea mai buna solutie pe care o ai la indemana pentru a prelungi viata vehiculului tau!

Articole Similare

Back to top button