Politica

Ovidiu Popa (PNL): măsuri pentru punerea în siguranţă a drumurilor expuse unor riscuri sporite, precum DN 7 sau DN 7A, de la Vâlcea

Siguranţa participanţilor la trafic este una dintre principalele preocupări ale Guvernului condus de PNL şi ale autorităţilor care gestionează domeniul transporturilor. Astfel, la propunerea specialiştilor din partid şi din instituţiile abilitate, s-a luat decizia monitorizării mai atente a sectoarelor de drumuri expuse unor riscuri sporite, cum ar fi şi DN 7, de la Vâlcea.


După cum se ştie, de-a lungul timpului, nu de puţine ori, pe Valea Oltului şi de la Brezoi până la Voineasa, pe DN 7A, s-a întâmplat ca bucăţi din versanţi să se desprindă şi să se prăbuşească peste stradă. Din păcate, câteva dintre aceste incidente s-au soldat chiar şi cu victime omeneşti, nu doar cu blocarea traficului, un motiv în plus pentru autorităţi să ia foarte în serios această problemă. Drept dovadă, aşa cum spune Ovidiu Popa, vicelider judeţean PNL pe probleme de transporturi şi turism, de la Palatul Victoria, s-au repartizat sume importante pentru implementarea celor mai bune soluţii de prevenire a unor viitoare accidente. „Chiar acum, de curând, am asistat la o astfel de măsură – CNAIR a lansat o licitaţie pentru atribuirea unui contract multianual, estimat la o valoare de 3,4 – 14,1 milioane de lei plus TVA, care se referă la punerea în siguranţă versanţilor de pe DN 7 şi DN 7A. Cei care vor câştiga acest contract vor avea obligaţia de a interveni în zonele în care există pericolul desprinderii blocurilor de stâncă şi căderii acestora pe platforma drumului. Sigur că se va respecta o întreagă procedură. Zonele în care se va interveni (DN 7 km. 198+300 – 238+500, DN 7CC km. 2+800 – 6+100, DN 7A km. 8+000 – 37+200) vor fi semnalizate corespunzător şi vor fi puse în siguranţă, prin ancorări şi alte acţiuni specifice. În urma rănguirilor, trebuie văzut să nu rămână bucăţi instabile. La aceste intervenţii, nu se permite folosirea explozibililor ori a dispozitivelor mecanice, cu acţionare pneumatică sau hidraulică, producătoare de vibraţii ş.a.m.d.. Deci discutăm despre o treabă extrem de serioasă, care se face cu oameni bine pregătiţi, cu alpinişti profesionişti. Trebuie, de asemenea, avizul Poliţiei Rutiere. Se impun şi anumite restricţii de circulaţie din partea administratorului drumului”, a detaliat viceliderul PNL Ovidiu Popa, încrezător că, în viitor, cu astfel de măsuri, în Nordul judeţului Vâlcea, nu vor mai exista probleme deosebite.

 

Articole Similare

Back to top button