Diverse

Mentenanta unui magazin online WooCommerce: ce trebuie sa stiti?

Unul dintre cele mai populare pluginuri WordPress si solutie de comert electronic care alimenteaza peste 40% din magazinele online este WooCommerce. Este o solutie usor de utilizat de catre proprietarul magazinului online cat si de dezvoltatori web, prezentand o serie de functionalitati. Pluginul este bine intretinut, cu remedieri si modificari constante, minore sau majore. Dar acest lucru inseamna si mai multe actualizari pentru utilizatorul WooCommerce. Iata de ce mentenanta magazinului online WooCommerce ar trebui sa fie o rutina constanta – pur si simplu nu puteti ignora aceste actualizari.

Mentenanta magazinului de comert electronic WooComerce

Actualizarea pluginului WooCommerce face parte din mentenanta magazinului WooCommerce. Aceste actualizari fac magazinul dvs. online mai sigur si desigur, mentenanta nu se opreste aici. Aveti de facut copii de rezerva, verificari de securitate, actualizari ale stocului de produse, gestionarea produselor din stoc, remedierea linkurilor nefunctionale, etc.

  • Mentenanta nu doar tine la distanta atacatorii rau intentionati, ci ajuta la imbunatatirea experientei utilizatorului
  • Actualizarea informatiilor despre produs consolideaza increderea clientilor
  • Monitorizarea timpului de functionare va ajuta sa urmariti cat de bine functioneaza serviciul dvs. de gazduire web
  • Copiile de rezerva regulate va salveaza in situatii in care magazinul online ar putea fi compromis

Intretinerea WooCommerce nu este o sarcina pe care o faceti o singura data. Trebuie sa dedicati timp si efort pentru a indeplini sarcinile necesare in mod regulat. Si daca preferati sa petreceti acest timp pentru a va dezvolta afacerea, atunci puteti oricand sa externalizati catre profesionisti care va pot oferi servicii de mentenanta WooCommerce.

Sarcini de mentenanta WooCommerce

1. Backup

Magazinul dvs. WooCommerce contine o multime de informatii importante. Aveti informatii despre produse, despre clienti, despre comenzi si asa mai departe. Imaginati-va daca un hacker sau o actualizare eronata sterge sau modifica aceste informatii. O copie de rezerva regulata a site-ului dvs. WooCommerce (fisierele) si a bazei de date va poate salva magazinul dintr-o astfel de situatie.

Un plugin precum BackWPup poate fi utilizat   pentru a programa actualizari regulate. Asigurati-va ca continutul este salvat pe un serviciu extern de gazduire sau stocare a fisierelor (remote), cum ar fi Dropbox sau Google Drive.

2. Actualizarea WooCommerce / Plugin-urilo r/ Temei / core-ului WordPress

Actualizarea WooCommerce, plugin-urilor, temei si a core-ului WordPress sunt o modalitate de a va asigura ca rulati cea mai recenta versiune a software-ului. Fiecare versiune imbunatatita a software-ului contine remedieri de securitate pentru a tine la distanta atacatorii.

In mod ideal, actualizarile nu ar trebui sa afecteze website-ul dvs. dar acest lucru nu este intotdeauna valabil. Deoarece pluginurile pe care le utilizati ar putea sa nu fie de acelasi autor sau sa nu fie testate intre ele, ar putea aparea un conflict.

Actualizari automate

WordPress ofera un concept de actualizare automata in fundal. Acest lucru permite ca WordPress sa isi actualizeze singur nucleul, pluginurile si temele.

S-ar putea insa ca in cazul unui site web WooCommerce actualizarile automate sa nu fie cea mai buna optiune. Cu toate acestea, actualizarile minore pot fi activate automat adaugand urmatoarea linie in wp-config.php:

define( ‘WP_AUTO_UPDATE_CORE’, ‘minor’ );

Pentru actualizarea WooCommerce, a nucleului WordPress si a altor software-uri de pe site-ul dvs., este indicat sa testati mai intai actualizarile pe un mediu de testare si apoi sa le implementati pe site-ul live. Un mediu de testare (staging) este o copie (clona) a site-ului dvs. web live, utilizat pentru a testa noile functionalitati inainte de a fi publicate pe website. In acest sens, puteti citi si articolul Este util un mediu de testare pentru websitul dvs.?

Ce se intampla daca nu aveti un mediu de testare?

Faceti o copie de rezerva a versiunii mai vechi a pluginului / temei si actualizati-le pe rand. Nu uitati, actualizarile introduc o versiune mai noua a software-ului. Daca aceasta versiune va afecteaza negativ website-ul, o copie de rezerva va poate ajuta sa reveniti la o versiune anterioara.

Actualizati mai intai WordPress sau plugin-urile?

Desi nu exista o regula stricta va recomandam sa actualizati mai intai nucleul, apoi WooCommerce, apoi pluginurile si tema.

3. Actualizarea informatiilor despre produs si stoc

Informatiile despre produse sunt cheia succesului oricarui magazin de comert electronic. Singurul mod prin care puteti comunica noile caracteristici ale produselor clientilor interesati este prin actualizarea listelor de caracteristici ale acestor produse. In plus, actualizarea documentatiei produsului imbunatateste experienta clientilor.

Pastrarea informatiilor actualizate ii asigura pe clienti ca acordati atentie produselor dvs. si ca va ocupati si de interesele lor. Actualizarea informatiilor despre produse implica:

  • Actualizarea descrierii si atributelor fiecarui produs
  • Adaugarea variantelor disponibile
  • Actualizarea informatiilor despre stoc
  • Gestionarea produselor indisponibile
  • Actualizarea imaginilor produsului
Cum stergeti produsele dintr-un magazin WooCommerce?

Sa presupunem ca aveti un produs in magazin pe care nu il mai vindeti. Nu a fost disponibil saptamani intregi si acum, in timpul rutinei de mentenanta, decideti ca doriti sa il scoateti din magazin.

Acum, in mod ideal, ar trebui sa stergeti produsul din panoul de administrare si totul ar fi bine. Dar acest lucru ar insemna ca adresa URL originala a produsului nu ar mai exista. Clientii care acceseaza adresa URL vor primi o eroare de pagina care nu a fost gasita. Sau daca produsul ar avea trimiteri din orice alta pagina, linkul ar fi acum nefunctional. Iar aceste erori de linkuri nefunctionale ar afecta clasarea website-ului in motoarele de cautare. Pentru a preveni acest lucru:

  • Puteti oricand sa adaugati o notificare pe pagina produsului si sa setati vizibilitatea catalogului la „Hidden” (ascuns).
  • Sau, puteti redirectiona adresa URL catre o alta pagina utilizand un plugin precum Simple 301 Redirects.

4. Monitorizarea timpului de functionare

Cumparatorii pot face o achizitie de pe site-ul dvs. WooCommerce numai atunci cand il pot accesa. Deci, trebuie sa va asigurati ca serverul dvs. functioneaza bine si poate gestiona traficul site-ului dvs. web. Pentru aceasta, trebuie sa  monitorizati timpul de functionare al serverului.

Nu uitati ca motoarele de cautare penalizeaza site-urile web cu perioade de nefunctionare considerabile. Deci, daca serverul dvs. nu functioneaza bine, ar putea fi timpul sa va schimbati planul de gazduire web sau sa va mutati la alta gazda.

5. Gestionarea notificarilor privind incalcarea securitatii

Utilizarea unor pluginuri precum Wordfence Security sau iThemes Security gestioneaza monitorizarea securitatii pentru dvs. Dar ce se intampla cand primiti notificari privind incalcarea securitatii?!

De obicei, un plugin gestioneaza majoritatea atacurilor, dar, ca practica generala de securitate, puteti schimba parolele de administrator si le puteti solicita clientilor sa isi schimbe si ei parolele. Este uimitor faptul ca multi utilizatori folosesc in continuare versiuni mai vechi ale pluginului WooCommerce si risca sa fie tinta unui atac cibernetic!

Retineti ca daca lasati specialistii sa se ocupe de site-ul dvs. WooCommerce veti avea de castigat nu doar pe termen scurt, cat si pe termen lung. Pentru ca profesionistii cu experienta nu fac doar ceea ce este necesar, ci si sugereaza imbunatatiri.

 

 

 

Articole Similare

Back to top button