Frâncu: Liviu Dragnea mi-a promis că, la vară, se va încheia finanţarea pârtiei de schi de la Voineasa
Înainte de Anul Nou, alte 5 localităţi au intrat în zona metropolitană. Este vorba despre Buneşti, Berislăveşti, Frânceşti, Sălătrucel şi Şirineasa.
5,4 miliarde de euro pentru zonele metropolitane
Abordând acest subiect la conferinţa de presă pe care a organizat-o la finele anului trecut, Emilian Frâncu, primarul Râmnicului, a declarat că şi-ar dori foarte mult ca, în 2014, în zona metropolitană, să intre şi localităţile Budeşti şi Brezoi. „Culmea, m-au rugat localităţi mai îndepărtate, gen Pesceana sau Galicea, să văd dacă există posibilităţi ca şi ele să intre în zona metropolitană”, a afirmat edilul USL. El a reamintit că, în perioada 2014-2020, pentru zonele metropolitane din România, este alocată o sumă de 5,4 miliarde euro. „În România, sunt doar 9 zone metropolitane care au pornit la drum. Noi am realizat şi harta electronică a Râmnicului şi a zonei metropolitane. Astfel de structuri trebuie privite ca oportunităţi de dezvoltare a comunităţilor noastre, nu altfel”, a accentuat Emilian Frâncu.
Unul dintre principalele obiecte ale USL: crearea a cel puţin 500 de noi locuri de muncă la Rm. Vâlcea
Liderul municipal al PNL a făcut câteva referiri şi la unele dintre neîmplinirile sale şi ale colegului său, viceprimarul PSD Ion Matei. „Unul dintre obiectivele noastre este să creăm cât mai multe locuri de muncă în Râmnicu Vâlcea, sigur, prin intermediul investitorilor pe care îi aşteptăm, cu care dialogăm şi sperăm să atingem acest target. Din păcate, situaţia de la Oltchim a fost una grea. Pe de altă parte, Vâlcea n-a primit deloc fonduri guvernamentale şi atunci nici investitorii nu s-au îmbulzit spre noi. A venit compania Faurecia, am sprijinit-o, au mai venit şi alte firme italiene, belgiene, care şi-au deschis aici structuri cu 20-50 de angajaţi. Am primit, de asemenea, multe delegaţii din China, Olanda şi din alte ţări cu potenţial, dar care încă studiază oportunitatea demarării unor investiţii în oraşul nostru. Pentru a urgenta cumva lucrurile, am decis ca, din ianuarie, să iau la rând ambasadele din Bucureşti, inclusiv cea a SUA, şi să fac lobby pentru Râmnic”, a mai anunţat primarul Frâncu, care – pe termen scurt – are ca obiectiv crearea a cel puţin 500 de noi locuri de muncă.
Primăria Râmnicului va amenaja un parc industrial
Un alt proiect al liberalului se referă la înfiinţarea unui parc industrial. „Actele sunt aproape terminate. Mai trebuie doar să stabilim locaţia. Sunt necesare 5 hectare şi cred că vom găsi soluţii. Cred, de asemenea, că viitorul parc industrial va contribui la dezvoltarea economică a oraşului şi sper, totodată, că 2014 va fi anul privatizării Oltchim. Ştiu de la ministrul Andrei Gerea că există două companii mari interesate în mod serios de combinat, SOCAR şi o structură din China. Discuţiile cu cele două structuri sunt avansate şi cred că, în cel mult două luni, vom avea şi certitudini. Atunci, se va schimba şi starea de spirit a râmnicenilor, pe care acum îi văd dezamăgiţi din cauza situaţiei oarecum incerte de la Oltchim”, a adăugat reprezentantul USL.
Guvernul va relua lucrările la calea ferată Vâlcea-Vâlcele
Întrebat ce şi-ar dori de la Guvernul Ponta în acest an, Emilian Frâncu a făcut referire în primul rând la 3 investiţii de anvergură. „Mi-aş dori ca Guvernul să finanţeze 3 investiţii: domeniul schiabil de la Voineasa, calea ferată Vâlcea-Vâlcele şi Culoarul IV Pan European. De curând, vicepremierul Liviu Dragnea mi-a promis că, la vară, se va încheia finanţarea pârtiei, chiar dacă era nemulţumit că acolo s-au consumat bani fără acoperire. Am rezerve asupra Culoarului IV… Am discutat cu ministrul de resort şi mi s-a confirmat că sunt mici şanse ca, în următorii 2-3 ani, să se înceapă lucrări concrete, dar se vor încheia studiile de fezabilitate şi celelalte etapele preliminare. Sunt şanse ca, în 2-3 ani, să se încheie chiar şi licitaţiile. În ceea ce priveşte calea ferată Vâlcea – Vâlcele, pot să vă spun că doamna ministru Ramona Mănescu m-a asigurat că, cel puţin anul acesta, se vor face eforturi deosebite să se reia finanţarea. Şi acolo, în 2 ani, pe porţiunea care există deja, vor fi ample lucrări de reabilitare. În cazul în care nu ştiaţi, s-a luat decizia ca traseul să fie deviat, adică să ocolească zonele cu alunecări de teren de la Goleşti”, a menţionat Emilian Frâncu.
Povesti !
Oare de cind ai inceput tu sà discuti cu Dragnea, despre Voineasa. Acolo este treaba domnului Cilea, nu a ta .Incerci sà duci oameni cu zàhàrelu, nu mai umbla mài Frincule, cu povesti de adormit copii.
Cu calea ferata las-o balta ,minti mai mult ca ponta .Nu am incredere intr-un spagar