Politica

DN 67B trebuia să fie modernizat din 2011, dar Guvernul nu vrea să se realizeze acest proiect

Lucian Nicolae Bode, ministrul Transporturilor, promite mult şi face puţin. Deşi deputatul vâlcean Dumitru Lovin i-a solicitat să-i prezinte foarte clar situaţia actuală a proiectului privind modernizarea DN 67 B Scoarţa – Măciuca – Drăgăşani – Piteşti, dar şi ce măsuri are în vedere pentru deblocarea şi realizarea acestei investiţii, care trenează de peste un deceniu, reprezentantul PNL a venit cu un răspuns în doi peri, din care rezultă că nu-l prea interesează subiectul.

Superficial, ministrul Bode a prezentat câteva date tehnice seci, spunând lucruri deja ştiute: pentru obiectivul amintit, s-a elaborat Studiul de fezabilitate; în perioada 2007-2008, CNADNR şi MT au emis avizele necesare; indicatorii tehnico-economici au fost aprobaţi prin HG 343/2008; valoarea investiţiei se ridică la 662.844.000 lei (182.486.000 euro) şi – atenţie! – durata execuţiei este estimată la 36 de luni. Altfel spus, un guvern responsabil l-ar fi realizat până în 2011. Totuşi, suntem cu aproape un deceniu mai târziu, iar ministrul actual al Transporturilor ridică din umeri, neavând nicio perspectivă. Ba periodic se mai şi cheltuiesc total aiurea bani pe actualizarea expertizelor tehnice pentru un proiect pe care Guvernul nu pare să-l vrea realizat. Ultima „actualizare” s-a făcut în 2019, dar nici anul care s-a scurs de atunci n-a fost de ajuns ca să înceapă lucrările. „Este dramatic ceea ce se întâmplă! România este pe mâna unor incompetenţi, a unor mincinoşi care nu sunt capabili să facă lucruri mărunte, darămite proiecte de ţară. Îmi comunică ministrul Transporturilor că DRDP Craiova a semnat cu asocierea JV Strabag AG (lider) contractul de lucrări 775/2010, cu o valoare de 371.649.133,89 lei, fără TVA, dar expertizele tehnice actualizate au fost predate la DRDP Craiova în februarie 2020. Ulterior, au ajuns şi la Delta ACM 98 (MT nu ştie cum a ajuns în această ecuaţie), dar cert este că, nici până acum, nu s-a emis ordinul de începere a lucrărilor. MT dă vina pe executant, spunând că are obligaţia de a obţine toate documentele de reglementare: certificat de urbanism, avize / acorduri ce vor face parte din documentaţia tehnice în baza căreia se emite Autorizaţia de Construire. Ministrul Bode nu a fost capabil să îmi comunice de ce s-a ajuns în această situaţie, cine este vinovat, de ce, după un an de guvernare PNL, acest proiect bate pasul pe loc în continuare şi, concret, ce va face el, ministrul, pentru a debloca lucrurile”, a declarat, pe acest subiect, deputatul Dumitru Lovin, reamintind că DN 67 B este unul dintre cele mai importante drumuri din Vâlcea.

Articole Similare

Back to top button