Auto-Moto

Debut pe piaţa din România

• Noua generaţie a modelelor Volkswagen Transporter, Caravelle Volkswagen Multivanşi Multivan

Volkswagen Autovehicule Comerciale marchează lumea transporturilor auto şi ridică standardele clienţilor de apreciere a unei autoutilitare. Atât în termeni de funcţionalitate, performanţă cât şi confort, Volkswagen Autovehicule Comerciale a definit întotdeauna primii paşi în industria autovehiculelor comerciale.

19 Noiembrie 2009.
Volkswagen Transporter, Caravelle şi Multivan – cele 3 versiuni de bază ale bestsellerului comercializat la nivel mondial în milioane de unităţi debutează pe piaţa din România prezentând o serie de noutăţi
– propulsoarele noi TDI cu tehnologie Common Rail reduc consumul cu până la 1,9 litri şi îndeplinesc norma de poluare EURO5, pentru care taxa de poluare este zero
– interiorul şi exteriorul preiau noile tendinţe în materie de design, adoptate de către Volkswagen
– noua generaţie ESP cu asistenţă la pornirea în rampă şi stabilizarea remorcii este disponibilă în dotarea serie

“Suntem bucuroşi să lansăm noua gama Transporter, un model cu o istorie impresionantă. Transporter, Caravelle şi Multivan – acestea sunt cele trei versiuni de bază ale unui bestseller mondial fabricat în milioane de exemplare. Pentru comunitatea de clienţi, aceste multitalente reprezintă o atracţie automobilistică mondială, un sinonim al mobilităţii şi versatilităţii nelimitate. Nu degeaba este vorba de familia de modele cu cel mai mare succes în Europa, în această clasă.”, declară Eugen Grigoraş, Director de marca Volkswagen Autovehicule Comerciale. 

Noua generaţie de propulsoarele TDI cu tehnologie Common Rail

Sunt disponibile patru propulsoare TDI de 2.0 l (1.968 cm3) care generează 62 kW / 84 CP, 75 kW / 102 CP, 103 kW / 140 CP şi 132 kW / 180 CP. Până la un nivel de putere de 140 CP, o turbină de supraalimentare cu geometrie variabilă asigură forţa de propulsie necesară; în versiunea de top de 180 CP, Volkswagen Autovehicule Comerciale apelează la o supraalimentare reglată în două trepte cu turbină dublă.
Cele mai bune rezultate în ceea ce priveşte reducerea consumului de carburant sunt obţinute cu ajutorul cutiei de viteze automate (DSG) cu 7 trepte, cu dublu ambreiaj, utilizată pentru prima dată la nivel mondial în acest segment: în comparaţie cu versiunea anterioară cu cutie automată cu 6 trepte, consumul de carburant la versiunea de 180 CP scade cu până la 1,9 litri.

În medie, pentru întreaga gamă a fost posibilă reducerea cu zece procente a emisiilor de CO2 şi a consumului în comparaţie cu versiunile anterioare. Pentru variantele cu cutie manuală cu tracţiune fata, gama valorilor de consum de carburant şi emisii de CO2* este cuprinsă între 7,2 litri / 190 g/km CO2 (84 CP şi 102 CP) până la 7,5 litri / 197 g/km CO2 (180 CP) –  ceea ce înseamnă o scădere cu  până la 0,9 litri în raport cu modelele anterioare.

Toate cele patru motoare diesel se remarcă prin agilitate.
Aceste performanţe sunt atinse la un nivel de turaţii cu puţin peste cel pentru ralanti: cel mai mic propulsor TDI cu 84 CP dezvoltă de la 1.250 rotaţii/min un cuplu motor maxim de 220 Nm.
Varianta de 102 CP dezvoltă 250 Nm de la 1.500 rotaţii/min, propulsorul TDI de 140 CP oferă de la 1.750 rotaţii/min nu mai puţin de 340 Nm, iar motorul TDI de 180 CP asigură de la 1.500 rotaţii/min o performanţă suverană de 400 Nm. Bineînţeles că modelele sunt echipate cu un filtru de particule si indeplinesc normele de poluare EURO 5. Nivelul zgomotului produs a fost diminuat faţă de modelele anterioare cu 5 dB (A).

Face-lift: modernizarea dictată de aspectele practice

Liniile clare, simple, caracterizează noua caroserie. Secţiunea frontala este descrisă de noua formă a capotei şi a grilei radiadorului, care pentru Caravelle şi Multivan dispune de elemente ornamentale cromate. Farurile de ceaţă adaptive, cu funcţie de iluminare a interiorului curbelor sunt integrate în bara de protecţie faţă. Îndrăzneţul design al jantelor de aliaj disponibile acum şi în variantele de 17″ şi 18″, oglinzile laterale retrovizoare restilizate şi noile culori exterioare moderne completează noul look.

Cele mai multe îmbunătăţiri au însă loc la interior, realizându-se trecerea către gama autoturismelor din punct de vedere al confortului.
Un exemplu în acest sens este reprezentat de instrumentele de bord: cu un design nou, acestea beneficiază de o lumină de fundal de culoare albă şi de un contur cromat.
În execuţia de serie, fiecare model din noua generaţie este prevăzut cu un sistem de recomandare a cuplării treptei de viteze ideale, in vederea obtinerii unui consum redus de combustibil.
A fost actualizată întreaga gamă de sisteme radio şi de navigaţie. Noul echipament de top este RNS 510 cu touchscreen şi hard-disc pentru navigaţie. Calitatea acustică specifică unei săli de concert este asigurată de sistemul de sonorizare Dynaudio, disponibil opţional. Conexiunea perfectă de exemplu pentru MP3-playere este posibila prin intermediul interfeţei USB Media-IN.
Comenzile instalaţiei de climatizare semiautomatizate sau complet automatizate „Climatronic” sunt mai ergonomice. Volanul cu trei spiţe, la alegere multifunctional si imbracat in piele este un atu de care beneficiaza in general posesorii de turisme.
Gama de tapiţerii a fost de asemenea completată cu tapiţerii noi, cu aspect modern şi rezistenţa sporită la uzură, din material textil sau din piele.

Pentru unele versiuni a fost extins considerabil volumul echipării din dotarea de serie. O îmbunătăţire semnificativă se remarcă la modelul Multivan Startline, care în raport cu modelul anterior dispune de capitonaj integral, de airbaguri laterale şi de cap pentru şofer şi pasager. Barele de protecţie vopsite reprezinta dotare de serie si accentuează la exterior apartenenţa la familia Multivan.

Nu în ultimul rând, gama Transporter poate fi configurata in 460 variante constructive.
Transporter in varianta Furgon este disponibil in două variante de ampatament si trei variante de inaltime, iar Transporter Kombi in dotare max. 8+1 locuri. Noul Transporter autoşasiu cu platformă este disponibil în două variante: cabină simplă cu ampatament scurt sau lung şi cabină dublă cu ampatament lung. Până la şase persoane pot călători împreună. Cabina dublă este dotată standard cu patru uşi ce facilitează accesul pasagerilor în autovehicul. Pereţii benei sunt din aluminiu şi foarte uşor de (de)blocat, oferind acces către platformă.

Upgrade al sistemelor de siguranta

Sistemul de tracţiune integrală permanentă, controlat preponderent electronic (4Motion cu cuplaj Haldex din cea de-a 4-a generaţie), este în principal destinat deplasărilor  în afara drumurilor consolidate. Un element de noutate este reprezentat de faptul că Volkswagen Autovehicule Comerciale va oferi la începutul lui 2010 şi o versiune 4Motion în combinaţie cu cutia de viteze automată (DSG), cu dublu ambreiaj.

Siguranţa a fost perfecţionată în mod suplimentar prin intermediul sistemului de asistenţă la pornirea în rampă disponibil în serie, ESP perfecţionat, cu stabilizator al remorcii, în dotarea de serie.
Avertizarea celor din trafic situaţi în spatele maşinii, asupra frânării de urgenţă, se face pentru toate modelele prin activarea automată a butonului de avarie.
Ca element de noutate la clasa din care face parte, Transporter este disponibil opţional cu sistem de asistenţă pentru schimbarea benzii de rulare (Side Assist). Şoferul este avertizat prin intermediul unui sistem de leduri integrate în oglinzile exterioare asupra autovehiculelor aflate în unghiul mort.
Un alt element de noutate: afişajul pentru presiunea pneurilor (RKA). RKA analizează permanent viteza de rotaţie a roţilor; prin compararea vitezelor, sistemul identifică si informeaza asupra scăderii presiunii din pneuri.

• Valorile de consum şi emisii au fost determinate cu modelul Transporter Furgon, ampatament scurt, acoperiş standard

Sursa: Porsche Romania/ Nurvil Rm. Vâlcea, Departament Marketing Volkswagen

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button