Politica

Consilierii judeţeni PNL Ilie Fârtat şi Victor Popescu au rămas ca la dentist când au aflat că

MDRT propune modernizarea DJ Mădulari-Şuşani cu un cost de peste 40 mld. lei pe kilometru

Liberalul Ilie Fârtat are anumite reţineri în ceea ce priveşte investiţiile referitoare la modernizarea drumului Mădulari – Şuşani.
În şedinţa Consiliului Judeţean, reprezentantul PNL a afirmat că nu are nimic împotriva acestui obiectiv, însă suma de 690 de miliarde de lei vechi i se pare exagerată în raport cu volumul lucrărilor ce trebuie realizate.

Pe 7 din cei 23,5 km, CJ a turnat deja primul strat de asfalt

„În proiect, se arată că e vorba despre 23,5 kilometri. După ştiinţa mea, şi credeţi-mă că săptămâna trecută chiar am fost la Mădulari şi Şuşani, acum vreo doi ani, CJ a mai făcut nişte lucrări acolo. Deci nu ştiu dacă mai sunt atât de mulţi kilometri de făcut”, a spus Fârtat. Ion Cîlea, preşedintele CJ, i-a dat dreptate parţial, explicând că „nimeni nu poate pune la îndoială necesitatea acestei investiţii”, însă, „într-adevăr, pe 7 kilometri, s-a reabilitat deja drumul”. „Ştiu pentru că eu m-am ocupat de asta. În aceste condiţii, evident că voi avea grijă ca, suma heltuită pentru turnarea primului strat de asfalt să se scadă din valoarea totală a lucrării. Aveţi dreptate în privinţa costurilor, sunt mari, dar se va lucra ca în cazul DJ Goruneşti-Bălceşti, adică se vor turna 3 straturi de asfalt şi se va face un drum extrem de rezistent. Dar, sigur, cum spuneam, vom fi atenţi să se scadă valoarea lucrărilor executate deja”, a afirmat Ion Cîlea.

Cîlea le-a dat dreptate parţial liberalilor

Asigurările date de preşedintele CJV nu au reuşit însă să-l liniştească prea mult pe liberal, care a rămas la fel de suspicios. „După ce drumul va fi predat Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, în ideea realizării acestei investiţii, eu mă tem că nu veţi mai avea pârghiile necesare pentru a interveni şi pentru a impune punctul de vedere al CJV”, a adăugat Ilie Fârtat. Opinia exprimată de liberal l-a determinat pe Ion Cîlea să intervină din nou: „Un kilometru de drum prin PNDI este evaluat la 29 miliarde de lei. De asemenea, recepţia lucrărilor va fi făcută de noi, de CJ. De aceea, eu nu am nicio temere că nu vom putea să scădem valoarea lucrărilor deja executate. Nu în ultimul rând, l-aş contrazice pe domnul vicepreşedinte Bulacu, deşi nu-mi place să contrazic pe nimeni. Personal am întrebat-o pe doamna ministru Elena Udrea, când a fost la Vâlcea, dacă Vâlcea este prinsă cu 5 drumuri în Hotărârea de Guvern 402. Mi-a spus: da, domnule preşedinte. Am martori. După ce s-a întâmplat în Ostroveni, şi vă dau cuvântul de onoare că eu nici măcar n-am ştiut că se duc acolo, s-au tăiat fondurile pentru aceste drumuri. PSD n-a sabotat acea manifestare şi cred că cei care i-au dus acolo pe premier şi ministrul Udrea au greşit. Dacă îi duceau pe la Casa de Cultură a Sindicatelor, probabil că nu era niciun incident”.

Romulus Bulacu: în execuţie, se va intra cu valoarea reală

Liberalii nu s-au lăsat păgubaşi şi au calculat preţul pe kilometru. Potrivit consilierului Victor Popescu, a rezultat un cost de cel puţin 40 de miliarde de lei pe kilometru, excluzând valoarea aferentă turnării primului strat, pe o lungime de 7 kilometri. „La un alt punct de pe ordinea de zi, avem un studiu de fezabilitate pentru modernizarea unui drum, tot judeţean, iar preţul mediu pe kilometru este de 7 miliarde de lei. Asta înseamnă că este de cel puţin 5 ori mai ieftin. Sunt discrepanţe prea mari. Într-o zonă de munte, unde sunt alunecări de teren şi se fac lucrări mai complexe, costul pe kilometru e 7 miliarde, iar într-o zonă de şes, unde terenul e ca-n palmă, preţul e 40. La asta ne referim”, a conchis Victor Popescu, lăsând să se înţeleagă că ministerul condus de Elena Udrea impune valori exorbitante pentru investiţii care se pot face cu mult mai puţini bani. Simţind că acuzaţiile liberalilor se îndreaptă spre PD-L, Romulus Bulacu a replicat foarte scurt: „Sunt probleme tehnice. Cunosc foarte bine această problemă, pe care am ridicat-o şi eu la minister. Studiul de fezabilitate aduce în discuţie valoarea de 690 de miliarde. Se va face inclusiv proiectul tehnic, însă, la vizita în teren, se vor reanaliza absolut totul şi se va ţine cont de zestrea drumului pe cei 23 de kilometri. În execuţie, se va intra cu valoarea reală. În condiţiile în care lucrarea va fi mai ieftină cu, să zicem, 200 de milioane, am discutat şi această problemă, banii vor fi direcţionaţi către alte investiţii din Vâlcea, deci nu se vor duce în altă parte. S-a discutat şi asta la minister”.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button