Acasă Ancheta Câte miliarde a primit Construcţii S.A. Sibiu pentru aşa zisa modernizare a...

Câte miliarde a primit Construcţii S.A. Sibiu pentru aşa zisa modernizare a DJ 677A Pesceana – Creţeni?

170
0

În ziua de astăzi, când situaţiile cu care ne confruntăm sunt tot mai grele, managementul şi capacitatea celor care ne conduc de a gestiona eficient lucrurile sunt esenţiale. La Vâlcea, una dintre cele mai complicate situaţii cu care avem de-a face şi care pare să-i depăşească pe şefii judeţului este „modernizarea” DJ 677 A, pe o distanţă de 35 de kilometri, de la Pesceana până la Creţeni.


Finanţarea investiţiei, în valoare de aproape 67 de milioane de lei, a fost aprobată prin PNDL 2, în 2017. După 5 ani, însă, drumul este mai groaznic ca niciodată. Există informaţii cum că, până în prezent, s-au cheltuit milioane de lei cu acest proiect, în condiţiile în care s-a turnat doar un kilometru de asfalt, în băşcălie, pe la Glăvile. Oficial, drumul trebuia modernizat integral de acum 2 ani, dar Construcţii SA Sibiu, firma care a câştigat contractul… în condiţii discutabile nu a avut capacitatea de a executa această lucrare. Şi, culmea, deşi a văzut că acest constructor este total neserios şi nu-şi respectă angajamentele, CJV nu a făcut nimic. De câteva ori, în ultimii ani, cu jumătate de gură, conducerea instituţiei a avertizat că reziliază contractul cu Construcţii SA Sibiu, dar apoi a bătut în retragere, de fiecare dată, dând vina pe nişte prevederi din contract. Apropo de contract, curioase sunt şi împrejurările în care şefii CJV au acceptat să semneze o „înţelegere” care, sub nicio formă, nu pare în avantajul vâlcenilor. Săptămânile trecute, la insistenţele miilor de oameni afectaţi de starea dezastruoasă a DJ 677A, am cerut din nou informaţii referitoare la acest contract, dar sigur că răspunsurile aşteptate au întârziat să apară. Probabil că sunt lucruri care trebuie ţinute sub preş! Cum altfel să ne explicăm faptul că nu ni s-au comunicat nici măcar stadiul implementării proiectului, firmele implicate în „execuţie”, sumele primite de fiecare dintre ele şi ce „intervenţii” concrete s-ar fi făcut de banii cheltuiţi? Se pare că, la mijloc, este vorba despre sume colosale, împărţite între şmecheri, deci de lucruri neserioase! De aceea, este de aşteptat ca, în cele din urmă, să se ajungă tot la rezilierea contractului cu Construcţii SA Sibiu, singurele necunoscute fiind momentul şi costurile (pierderea finanţării, mai mulţi ani irosiţi, tone de praf înghiţite de populaţie, maşini distruse, oportunităţi ratate etc.). Este limpede, mai ales după recenta intrare a în insolvenţă a S.C. Construcţii S.A. Sibiu, că proiectul – în această formulă – este compromis. Publicaţiile din alte judeţe ne conving şi mai tare de acest lucru: Construcţii SA a făcut prăpăd peste tot! La Sibiu, de exemplu, a tergiversat lucrările la stadionul municipal, iar în final s-a ajuns la rezilierea contractului de execuţie. La fel s-a întâmplat şi în cazul aeroportului din Braşov. În aceeaşi situaţie se va ajunge şi la Vâlcea. Şi par conştienţi de acest lucru şi mai marii judeţului, care – neoficial – spun că ar fi încetat de multă vreme „colaborarea” cu constructorul de la Sibiu, dar le-a fost teamă că acesta acţionează în instanţă, cu şanse să şi câştige daune importante. Poveşti! Nici cel mai corupt magistrat din România n-ar avea curajul să le dea câştig de cauză celor de la Construcţii SA Sibiu, după toate cele întâmplate! Chiar şi în astfel de mizerii există o limită… şi s-a atins deja!