Politica

Asistaţii sociali care refuză locuri de muncă nu vor mai primi bani de la stat

În octombrie 2017, deputatul Dumitru Lovin şi colegii săi, Ştefan Alexandru Băişanu, Calotă Ică Florică, Constantin Avram şi Marius Surgent, de la ALDE, au iniţiat un proiect de lege potrivit căruia asistaţii sociali care refuză un loc de muncă nu mai primesc bani de la stat. Proiectul a fost adoptat, miercuri, în Camera Deputaţilor şi modifică Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat. „Aşa cum spunea colegul meu, Ştefan Băişanu, în Expunerea de motive, asistaţii sociali, deşi se plâng de sărăcie, refuză joburi atunci când li se oferă preferând să câştige mai puţin, dar fără muncă. Din punctul nostru de vedere, statul trebuie să încurajeze munca, nu delăsarea şi comoditatea. De aceea, propunerea legislativă iniţiată de Ştefan Alexandru Băişanu şi de noi presupune modificarea şi completarea unor articole din Legea 416/2001 privind venitul minim garantat. Vorbim, în primul rând, de abrogarea Art. 3, alin. (1), necesară deoarece acordarea ajutorului social persoanelor despărţite nu contribuie la bunăstarea sau la venitul familiei. În România, avem multe cazuri în care unul dintre soţii despărţiţi pleacă să muncească în străinătate, beneficiind totodată şi de ajutorul social din România. Pentru acest ajutor social, munceşte un alt român, rămas acasă şi care munceşte de-i sar capacele, ceea ce nu este corect. Prin modificarea Art. 6, alin. (2), se doreşte responsabilizarea membrilor familiilor şi denotă buna credinţă a asistaţilor sociali în vederea reintegrării în câmpul muncii. Modificarea şi completarea Art. 15, alin. 7 din Legea 416/2001 presupune încetarea dreptului la ajutor social a celor care refuză nejustificat o ofertă de muncă şi/sau de a participa la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională”, a explicat deputatul Dumitru Lovin. Parlamentarul a adăugat că „o altă problemă o reprezintă cei care lucrează la negru şi beneficiază, totuşi, de o formă de ajutor social prin Legea venitului minim garantat”. „Introducerea articolului 16’1 este necesară deoarece, ca orice cetăţean, şi asistaţii sociali au obligaţia de a-şi achita impozitele şi taxele faţă de bugetul local pentru bunurile pe care le deţin în proprietate, conform prevederilor Legii nr. 571/2003. Prin introducerea acestui articol, se înţelege că beneficiarii ajutoarelor sociale au şi obligaţii, nu doar drepturi. Prin modificarea Art. 20, alineatul (1), se doreşte încetarea şi nu doar suspendarea dreptului la ajutor social în cazul în care se constată că dreptul la ajutorul social a fost stabilit pe baza unor date eronate privind componenţa familiei sau veniturile realizate. În forma actuală a legii, primarul emite dispoziţia de suspendare a dreptului pe care o transmite directorului agenţiei teritoriale, care, la rândul lui, poate emite o decizie de suspendare a plăţii ajutorului social, verificând ulterior cauzele care au generat această situaţie”, a detaliat deputatul vâlcean.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button