Adio autostradă! Rus (PSD) a anunţat că, pe ruta Sibiu – Piteşti, ar urma să se facă drum expres
Gata, ne putem lua adio de la autostrada Sibiu – Piteşti, care ar fi urmat să tranziteze judeţul Vâlcea. În masterplanul pe transporturi, aprobat zilele trecute şi prezentat de ministrul Ioan Rus în faţa parlamentarilor, nu mai este prevăzută o autostradă, ci un drum expres – o şosea pe care se va putea circula cu cel mult 100 km/h, dar nu va fi prevăzută cu benzi de siguranţă. Drept justificare, Rus a adus economia de 30% care s-ar face. Partea şi mai proastă a lucrurilor este că, după schimbarea soluţiei, trebuie făcute noi studii şi documentaţii, care vor dura ani.
Parlamentarii nu au primit deloc bine această veste. Deputatul Romeo Rădulescu a fost cel mai critic dintre toţi. „Primul-ministru Victor Viorel PONTA nu se dezminte nici în al doisprezecelea ceas, continuând seria minciunilor publice, care l-a consacrat deja în mentalul colectiv al românilor. Concret, se prefigurează un nou conflict deschis al Guvernului, de data aceasta cu o societate comercială de anvergură, în timp ce victime colaterale suntem noi toţi, în calitate de plătitori corecţi ai taxelor şi impozitelor. Este vorba despre liderul pieţei auto, Dacia–Renault, unul din pilonii principali ai creşterii economice din ţara noastră, ce a asigurat 3% din PIB în anul 2013. Producătorul de autovehicule este cel mai afectat de modalitatea prezentă greoaie a desfacerii produselor sale la export spre vestul Europei, pe ruta rutieră cea mai scurtă, care traversează Carpaţii pe Valea Oltului. După ieşiri repetate ale guvernanţilor în tot cursul acestui an la televizor şi gazete umplute cu asigurarea că cel mai târziu în 2015 vor începe lucrările la tronsonul de autostradă Sibiu–Piteşti, parte a Coridorului IV Paneuropean, aflăm că la Comisia Europeană va ajunge o cu totul altă propunere spre finanţare. Este vorba de celebrul Master Plan General de Transport, elaborat cu o mare întârziere, în care segmentul Şelimbăr–Bascov din autostrada A1 Nădlac–Constanţa se intenţionează a se construi mai nou în regim de drum expres. Oare această echipă PSD aflată la cârma ţării chiar nu realizează faptul că simpla denumire a acestui coridor, paneuropean, ne obligă să construim o infrastructură de transport, care să încurajeze şi dezvoltarea localităţilor aflate pe Valea Oltului la standarde demne de Uniunea Europeană? Pe 1 octombrie, Ministerul Transporturilor a prezentat Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaţilor Master Planul General de Transport (MPGT). Documentul este strategic pentru infrastructura României în următorii 16 ani, pe baza acestuia ţara noastră va primi finanţările nerambursabile de la Comisia Europeană, iar eu voi interpela Ministrul Transporturilor în problema autostrăzii Sibiu–Piteşti, de îndată ce se vor relua lucrările în Parlament”, a declarat Romeo Rădulescu. (C.L.)