Politica

Emilian Frâncu doreşte să amenajeze un aeroport lângă Râmnic

Continuăm să vă prezentăm programul electoral al deputatului Emilian Frâncu, candidatul PNL pentru preşedinţia Consiliului Judeţean, enumerând în această ediţie câteva dintre cele mai importante proiecte liberale în domeniul infrastructurii, investiţiilor şi mediului de afaceri.

Drumuri mai bune

După cum a anunţat şi cu alte ocazii, în condiţiile în care va câştiga alegerile, liderul PNL îşi propune să asfalteze majoritatea drumurilor judeţene şi naţionale din Vâlcea şi zonele limitrofe, insistând asupra căilor de acces „uitate” (fără asfalt sau cu asfalt degradat), dar care ar scurta mult legătura între localităţi:

Lungeşti – Mădulari, Pesceana – Scundu, Stăneşti – Măciuca, Câineni – Perişani, Olăneşti – Bujoreni, Galicea – Nicolae Bălcescu, Roeşti – Pesceana, Popeşti – Cernişoara – Copăceni – Berbeşti, Stoileşti – Dănicei, Vaideeni – Polovragi, Mateeşti – Stroeşti, Laloşu – Morunglav, Mădulari – Şuşani – Cârlogani, Păuşeşti Măglaşi – Stoeneşti, etc. Totodată, Emilian Frâncu doreşte să continue în ritm accelerat asfaltarea drumurilor comunale importante „pentru că pietruirile le consider sursă de păcălire a comunităţilor şi uneori tentative de fraudă”. „Sunt adeptul asfaltării a 200 m de drum (care vor rezista un timp îndelungat) decât să folosesc aceleaşi fonduri pentru balastarea drumului de 2-3 ori pe an, fără un rezultat concret”, preciza recent Emilian Frâncu.

Încurajarea investiţiilor

De asemenea, candidatul PNL pentru fotoliul de preşedinte al Consiliului Judeţean vrea ca, în mandatul său, să încheie în proporţie de 90 % investiţiile legate de introducerea apei şi canalizării în toate localităţile judeţului, apelând la finanţări pe Ordonanţa 7, fonduri structurale şi programe. Emilian Frâncu mai doreşte să impulsioneze instalarea până în anul 2012 a unor noi piloni pentru telecomunicaţii, pentru ca „nicio localitate din judeţ să nu mai fie izolată din punct de vedere al semnalului GSM (telefonie mobilă)”, dar şi să înceapă lucrările la un mic aeroport, lângă Râmnic. Un alt punct prioritar în programul liberalului vizează asfaltarea drumurilor de acces la obiectivele turistice importante. Pentru Râmnicu Vâlcea, el îşi propune să sprijine municipalitatea: „1) pentru scoaterea căii ferate din oraşul Râmnicu Vâlcea şi transformarea culoarului devenit liber în autostradă, lucru ce se poate realiza rapid odată cu reluarea lucrărilor la calea ferată Vâlcea – Vâlcele; 2) dezvoltând proiecte de descongestionare a traficului în oraş, prin realizarea cu prioritate a subtraversării căii ferate şi construirea de poduri peste râul Olăneşti; 3) asfaltând absolut toate străzile din oraş şi racordându-le la utilităţi (inclusiv în zonele periferice); 4) dezvoltând armonios zonele de legătură între Râmnic şi staţiunile balneare limitrofe, pentru a se realiza în 20-30 ani integrarea acestora într-o zonă metropolitană; 5) sprijinind unificarea Apavil cu Acvarim pentru scăderea preţului de livrare a apei către populaţie; 6) prin demersuri pentru realizarea unui complex energetic zonal; 7) ajutând cu fonduri, în parteneriat, la reabilitarea termică a blocurilor şi refacerea faţadelor acestora; 8) sprijinind amenajarea albiei râului Olăneşti şi a două parcuri – zone de agrement: în zona barajului din Nord şi de-a lungul râului Olăneşti; 9) participând la realizarea în Râmnicu Vâlcea a unui incinerator de deşeuri pentru producerea de energie verde; 10) susţinând realizarea „undei verzi” la semafoare, pentru fluidizarea traficului; 11) insistând pentru finalizarea Planului de Urbanism General atât de necesar Râmnicului, pentru a opri construirea haotică a unor imobile în capitala judeţului; 12) sprijinind municipalitatea, în cei 4 ani de mandat, să realizeze peste 600  locuri de parcare noi în Râmnicu Vâlcea (subteran sau suprateran) pentru a rezolva, măcar parţial, una din marile probleme urbanistice ale judeţului”.

Tuneluri pe Valea Oltului, în zonele de risc şi centuri ocolitoare în oraşe

Emilian Frâncu doreşte, de asemenea, să atragă peste 10  investitori străini de nivel mediu care să-şi dezvolte afacerile în zone din sudul judeţului, firme care să asigure minim 500 locuri de muncă. Nu în ultimul rând, candidatul PNL intenţionează să sprijine construirea a două tuneluri pe Valea Oltului, în zonele cu pericol de prăbuşire a versanţilor, dar şi să realizeze lucrări de consolidare a drumurilor cu probleme sau a malurilor albiilor râurilor. Liderul PNL mai promite că va dinamiza lucrările la centurile de ocolire a oraşelor Horezu şi Drăgăşani, iar o prioritate în mandatul său va fi „urgentarea aplicării unor studii de trafic în municipiile judeţului pentru a fluidiza circulaţia pe marile artere”. „Sunt coautorul, după 2 ani de muncă şi discuţii cu structurile profesionale specifice, a Legii taximetriei. Cunoscându-le necazurile şi problemele, voi încerca să măresc semnificativ numărul autorizaţiilor taxi dar şi a locurilor de aşteptare în toate oraşele din judeţ. În plus, voi impulsiona crearea de noi locuri de muncă prin acordarea de facilităţi tuturor firmelor care vor realiza investiţii semnificative mai ales în zonele sărace ale judeţului. Voi încerca să redau circuitului industrial fabricile şi complexele economice din Râmnic şi Drăgăşani aduse în stare de faliment de foştii proprietari dar şi să promovez realizarea  unor noi parcuri industriale. Nu în ultimul rând, voi sprijini finalizarea tuturor proiectelor complexe depuse de localităţi prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (apă, canalizare, asfaltare, construire de cămine culturale sau sociale etc). Tot în domeniul investiţiilor, doresc să promovez introducerea centralelor termice în căminele culturale,  pentru că îmi doresc ca, în mandatul meu, majoritatea căminelor culturale din judeţ să aibă un sistem de încălzire modern”, a mai anunţat Emilian Frâncu.

Susţinerea mediului de afaceri

Cât priveşte capitolul intitulat „Mediul de faceri”, candidatul liberal şi-a structurat programul de guvernare a judeţului în 9 puncte: „sprijinirea unităţilor cooperatiste să redevină centre de promovare a micilor meşteşugari şi să-şi modernizeze unităţile de producţie, servicii sau comerţ; sprijinirea transformării cât mai rapide în lege a iniţiativei Guvernului liberal, prin care asociaţiile familiale şi întreprinzătorii individuali sunt arondaţi la Registrul Comerţului pentru a fi autorizaţi în numai 3 zile; continuarea demersurilor începute acum 4 ani, pentru ca SC Oltchim SA să rămână aceeaşi emblemă a industriei vâlcene; asigurarea stabilităţii locurilor de muncă pentru cele 10.000 familii care muncesc direct sau indirect aici; sprijinirea conducerii companiei Oltchim în demersurile de achiziţionare a Staţiei de piroliză de la Arpechim Piteşti; întărirea asociaţiilor patronale ale micilor întreprinzători, pentru ca ele să primească avantaje la accesarea fondurilor şi unificarea structurilor patronale atât la nivel naţional cât şi regional; mărirea salariului minim brut pe economie la 1.000 lei şi a celui mediu brut la 2.000 lei; înfrăţirea judeţului Vâlcea cu cât mai multe regiuni din lume pentru a atrage investitori, turişti, oameni de cultură (aceeaşi politică de încurajare a acestor tipuri de colaborări speciale va exista şi în ceea ce priveşte localităţile din judeţ; înfiinţarea unui  centru de promovare pentru micii meşteşugari (ceasornicărie, cizmărie, reparaţii diverse etc.); înfiinţarea unui serviciu de urgenţe la nivel judeţean pentru dispecerizarea şi rezolvarea problemelor tehnice urgente apărute în locuinţele cetăţenilor; convingerea Guvernului României de a asigura un fond de minim 0,5% din P.I.B. pentru a sprijini I.M.M.-urile aflate în dificultate sau care doresc să acceseze proiecte europene”.  E.D.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button