Administratie

Comuna Roşiile începe să capete înfăţişarea dorită de Ştefan Marinescu – „primarul drumurilor şi podurilor”

Primarul „drumurilor şi podurilor” – liberalul Ştefan Marinescu a realizat în cursul anului 2007 tot ceea ce şi-a propus, ba chiar mai mult. Cum spuneam şi cu alte ocazii, după ce a fost ales edil al comunei Roşiile, principalele sale preocupări au devenit drumurile şi podurile, pentru reabilitarea acestora concentrându-şi cea mai mare parte a activităţii sale. „Înainte de a fi eu primar, drumurile se aflau într-o stare avansată de uzură; unele erau distruse aproape total. Nici măcar lucrări de întreţinere şi reparaţii nu se realizaseră, ceea ce complica şi mai mult lucrurile. Ne-am gândit că o dezvoltare a localităţii este imposibilă fără drumuri moderne, aşa că împreună cu colegii mei, consilierii, am început să caut soluţii… ne-am apucat de proiecte.

Pe Programul SAPARD, ni s-a aprobat finanţarea unui proiect în valoare totală de 35 miliarde lei vechi, pentru asfaltări (6 kilometri), realizarea unui pod important, la Romaneşti, şi ameliorarea unui teren. O altă investiţie de anvergură începută în comuna Roşiile în 2007 a fost cea privind realizarea legăturii rutiere cu satul Căţet (Fârtăţeşti), proiect ce va fi finalizat cel mai probabil în primăvară. Pe Ordonanţa 7, comuna Roşiile a iniţiat un proiect pentru realizarea unui pod la Cherăşti. Investiţia se ridică la peste 8 miliarde lei vechi şi va fi încheiată tot în debutul acestui an. De noutate ar mai fi faptul că, de curând, am încheiat lucrările de reabilitare a podului de la Romaneşti şi asfaltarea a încă unui kilometru de drum. Pentru realizarea acestei ultime investiţii, Consiliul Judeţean, prin grija domnului vicepreşedinte Cristi Buican, ne-a sprijinit foarte mult, lucru pentru care întreaga comunitate din Roşiile îi mulţumeşte. Un alt proiect important pe care l-am demarat, cu fonduri pe H.G. 577, vizează asfaltarea DC 79 Roşiile – Grădiştea, în prima parte a acestui an. Vom fi vecini cu Grădiştea la propriu. Spun asta pentru că încă nu există o cale de acces modernă spre comuna vecină. Fonduri substanţiale am primit anul trecut şi pentru pietruiri, în toate satele. De când am fost ales şi până în prezent, am pietruit peste 3 kilometri de drumuri. Altă modernizare de drum mai avem pe DJ 676, cu criblură, pe o distanţă de 3 kilometri. Am turnat un kilometru de asfalt şi pe DJ 676 F, spre Zgubea, în plus faţă de cei 6 despre care v-am mai vorbit. Vom continua asfaltările în zonă imediat ce condiţiile meteo ne vor permite. Tot la acest capitol se încadrează şi cei 16 kilometri de asfalt pe DC 79 Roşiile-Perteşti-Grădiştea, unde lucrările încep în primăvară. Nu visa nimeni că vom reuşi într-un timp atât de scurt atât de multe lucruri. Când am venit eu primar, am găsit un pod rupt de tot, două erau demult picate, iar drumurile erau terminate. În proporţie de 50 la sută, în aceşti ani, am scăpat de probleme şi suntem încrezători în viitor”, a mai adăugat primarul Ştefan Marinescu, încântat că are  posibilitatea de a contribui la rezolvarea celei mai grele probleme a comunei Roşiile – reabilitarea drumurilor şi podurilor. În opinia liberalului, anul 2008, pentru comuna Roşiile, va fi „anul în care se vor vedea cel mai bine rezultatele investiţiilor cu fonduri pe Ordonanţa 7, Hotărârea de Guvern nr. 577 şi SAPARD”. În 2008, primarul Ştefan Marinescu doreşte să continue şi mai în forţă lucrările de asfaltare, introducerea reţelelor de apă, canalizare şi gaze rămânând ţintele sale pentru viitorul puţin mai îndepărtat. „Nu vrem să punem carul înaintea boilor. Să avem întâi drumuri ca la carte, că apoi vin uşor şi apa, canalizarea şi gazele. Dar, întâi, drumurile şi podurile să le avem ca-n palmă, pentru că acestea asigură mobilitatea şi pot eventual determina un investitor să deschidă un business, cât de mic, la Roşiile”, a mai adăugat primarul Marinescu. 

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button