Modelele Audi sunt reciclabile 85%
• Audi este primul fabricant auto care satisface deja viitoarele directive UE
• Toate modelele sunt 85% reciclabile şi 95% recuperabile
• Noul Audi A4 conţine 13,3% aluminiu, 14,3% mase plastice şi 2,2% sticlă
Audi aplică motto-ul „progres prin tehnică” (vorsprung durch technik) şi protecţiei mediului, fiind primul şi unicul fabricant major care deja respectă dura directivă EU 2005/64/EC privind refolosirea, reciclarea şi recuperarea autovehiculelor. Directiva nu va intra în funcţiune decât la jumătatea lui 2010 pentru toate automobilele noi.
Începând de atunci, automobilele va trebui să fie reciclabile în proporţie de cel puţin 85% şi până la 95% recuperabile. Cifra de 85% se referă la gradul la care materialele reciclate se întorc în procesul de fabricare. Încă 10% din vehicul este folosit pentru generarea de energie. După cum a fost confirmat de Technische Dienst TUV SUD Automotive GmbH şi Agenţia Federală de Înmatriculare a Automobilelor din Germania, Audi deja îndeplineşte aceste cerinţe.
Protejarea mediului înconjurător este foarte importantă pentru Audi, reciclarea reprezentând o chestiune esenţială în acest proces. Chiar din faza de proiect a unui nou vehicul, inginerii se asigură că acesta va fi recuperabil la finalul ciclului de exploatare. În timpul procesului de dezvoltare, fiecare model este pus la teste de reciclare şi analize de material înainte de lansarea pe piaţă. „Pentru ca volumul de date şi complexitatea problemei este mare, în anul 2000 ne-am unit eforturile cu compania Group Research pentru a crea o bază de date referitoare la reciclarea vehiculelor. Acum suntem consideraţi etalonul în industrie”, comentează Uwe Heil, responsabilul pentru reciclare din cadrul Diviziei Audi de Dezvoltare Tehnică.
Cât de mult oţel şi fier conţine noul Audi A4? Ce plastice sunt folosite în Audi A3? Care componente conţin ce materiale? Răspunsurile la asemenea întrebări asigură reciclabilitatea maşinii la finalul vieţii sale. Pentru a satisface directiva UE, Audi Group şi-a revizuit procesele de producţie pentru fiecare din companiile sale, Audi AG, quattro GmbH şi Audi Hungaria Motor Kft. De exemplu, a fost confirmată interdicţia de a folosi metale grele şi identificarea polimerilor şi elastomerilor. Doar dacă rezultatele acestor examinări preliminarii sunt pozitive se poate trece la implementarea propriu-zisă. Acum se poate decide raportul de reciclabilitate pentru fiecare model şi aici baza de date construită în atâţia ani s-a dovedit a fi un avantaj. Aceasta indică până la ultimul gram ce material a fost folosit, unde a fost folosit şi în ce cantităţi. De exemplu, 13,3 procente din noul Audi A4 este alcătuit din aliaje uşoare ca aluminiul, plasticele sunt prezente în proporţie de 14,3%, sticla 2,2% iar polimeri procesaţi 1,7%. Acest exemplu ne arată precizia cu care o maşină poate fi descompusă. Materialele folosite în noul Audi A4 pot fi clasificate în nouă categorii care la rândul lor pot fi subdivizate. În cele 14,3 procente de plastic găsim o mare varietate. Cele 3,26 kg de polioxyxmetilen sunt înregistrate meticulos la fel ca şi cele 31,28 kg de polipropilen. Audi demonstrează şi implicarea în procesul de recuperare de materii prime secundare. „Procesul VW-SiCON” generează materiale prin procesare mecanică, zdrobire, clasificare şi sortare în funcţie de parametrii fizici ca densitate, formă, magnetism, conductibilitate electrică şi proprietăţi optice. Procesul VW-SiCON a primit din partea Comisiei Europene „Premiul European pentru Mediul Înconjurător” în 2006. Un principiu similar se aplică şi la folosirea materialelor reciclate. Atât metalele feroase cât şi cele neferoase, precum şi plasticele sunt folosite în formă reciclată. Pentru a promova folosirea lor, constructorul din Ingolstadt a aprobat utilizarea acestora pentru aproape toate componentele unei maşini. Se acordă atenţie sporită însă variaţiei de calitate. Audi este un puternic suporter al mediului înconjurător şi în afara uzinelor sale.
Ce se întâmplă la sfârşitul ciclului de viaţă al unui automobil Audi:
• Dacă cerinţele legale sunt îndeplinite şi automobilul este intact, acesta poate fi predat gratuit la unul dintre punctele de preluare ale Audi
• Maşina este demontată
• Pentru a optimiza procesul, baza de date oferă informaţii despre cum se pot elimina fluidele de operare şi bateriile fără a afecta mediul. De asemenea, sunt indicate uneltele ce trebuie folosite
• Se recuperează şi reprocesează oţelul, fierul, cuprul, aluminiul şi alte materiale pentru a deveni materii prime
Informaţii oferite de SC NURVIL SRL – dealer Audi