Auto-Moto

Porsche Holding accelerează pe pieţele în curs de dezvoltare ale Europei Centrale şi de Sud-Est

• Creşteri semnificative ale vânzărilor în toate ţările
• România este piaţa est-europeană cea mai importantă pentru Porsche Holding

În decursul anului 2006, Porsche Holding şi-a mărit cu 14% volumul vânzărilor înregistrate în Europa Centrala şi de Est, atingând 3.3 miliarde de Euro. Conform oficialilor Holding-ului, România este cea mai puternică piaţă, cu cea mai mare creştere, valoarea vânzărilor depăşind deja 1 miliard Euro, adică o creştere de 27 de procente. În acest moment, Europa Centrală şi de Est reprezintă o prioritate pentru Porsche Holding. Cererea de automobile va măsura 5 milioane de unităţi pentru următorii 5 ani. Astfel se explică şi motivul pentru care producătorii importanţi deschid lanţuri de distribuţie în aceste ţări.

Porsche Holding a avut ocazia să-şi dezvolte activitatea încă din 1990. „Potenţialul nostru de creştere se bazează în special pe sud-estul Europei”, afirma W.D. Hellmaier, Chairman of the Board of Management Porsche Holding. „În prezent, 30% din cifra de afaceri a Holdingului provine din activităţile importatorilor Porsche aflaţi în ţările din sud-estul Europei, care însă au debutat diferit, în funcţie de evoluţia politică”.

Porsche Holding, prin cele trei domenii principale de activitate – importul, distribuţia, care reprezintă locomotiva companiei şi serviciile financiare conexe – precum şi cu ajutorul celor aproximativ 4.400 de angajaţi, a vândut anul trecut 177.000 de autovehicule noi în Cehia, Sovacia, Croaţia, Serbia, Montenegro, Albania, Macedonia, România şi Bulgaria. Prezent săptămânile trecute la Bucureşti împreună cu un grup de ziarişti austrieci, W. D. Hellmaier a explicat filozofia Holdingului: „În fiecare ţară în care suntem prezenţi am reuşit într-un timp scurt, de câţiva ani, să deţinem cote de piaţă substanţiale. Scopul nostru este să motivăm toţi dealerii să-şi dezvolte afacerea şi să o poziţioneze cu ajutorul nostru pe o traiectorie de succes. Se pare că am reuşit, din moment ce întreprinderile locale funcţionează exact la aceleaşi standarde cu cea din Austria. Metodele noastre includ modele personalizate fiecărei pieţe de desfacere, marketing ofensiv şi oferte de finanţare atât pentru clienţi cât şi pentru dealeri. Ceea ce îi lipsea dezvoltării din anii precedenţi, erau condiţiile politice, legislative şi economice, care însă s-au modificat odată cu aderarea la UE. Porsche Holding a reuşit prin logisitică, prin dorinţa de a investi, prin pregătirea personalului precum şi prin know-how”. Ca o completare, toate companiile Porsche sunt organizate ca unităţi decentralizate, funcţionând unitar pe pieţele proprii, conduse fiind de către angajaţi din ţările respective. În poziţiile-cheie se oferă sprijin din partea unei echipe de specialişti austrieci prin care se accelerează transferul de cunoştinţe. Referitor la România, piaţa cea mai dinamică în care Porsche Holding este prezent, W.D. Hellmaier a precizat că „în comparaţie cu ţări precum Italia, Marea Britanie sau Franţa, în România am reuşit în aproape 10 ani să ne menţinem pe primul loc, la o diferenţă apreciabilă faţă de competitori. Asta deşi veniturile pe cap de locuitor rămân în continuare scăzute. Dezvoltarea dinamică a Porsche România este un exemplu pentru economia românească”. Anul trecut, Porsche Romania a vândut mai mult de 43.000 de unităţi, cu 26 % mai mult decât în 2005. Anul acesta, în 18 aprilie, Porsche România a livrat maşina cu numărul 150.000, un Volkswagen Polo Happy.
Informaţii oferite de SC NURVIL SRL, dealer Audi şi Volkswagen

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button