Administratie

RAJDP nu se mai transforma în societate comerciala

RAJDP nu se mai transformă în societate comercială

Cel puţin nu pentru moment, dat fiind faptul că 13 consilieri judeţeni din partea PSD şi PRM nu susţin această idee. Proiectul de hotărâre privind transformarea Regiei în Societatea Comercială Drumuri şi Poduri SA Vâlcea a picat la vot, cu ocazia şedinţei de Consiliu Judeţean organizată la sfârşitul lunii august. Iniţiatorul proiectului, conservatorul Dumitru Buşe, n-a fost prezent la dezbateri, domnia sa fiind internat într-un spital din Capitală, unde a suportat o nouă intervenţie chirurgicală. Aşa că unii dintre aleşii judeţului nu s-au sfiit chiar să acuze că, la mijloc, ar putea fi interese de clan ale celor fideli „transformării”. Şi Ion Cîlea, liderul grupului PSD, a profitat de o chichiţă procedurală şi a propus, încă de la începutul şedinţei, ca întreaga ordine de zi ce conţinea 22 de puncte, să fie votată în bloc de consilieri, lucru care s-a şi întâmplat. Constantin Pârvu, consilier PSD, a spus şi el că este vorba de interese obscure care urmăresc această schimbare, fiind susţinut în acest sens şi de preşedintele PSD Vâlcea, Ion Cîlea, dar şi de alţi colegi. De altfel, se pare că la Consiliul Judeţean au fost depuse deja două scrisori de intenţie din partea a doi importanţi oameni de afaceri vâlceni, care doresc să cumpere RAJDP. Notă discordantă a făcut doar consilierul judeţean Ştefan Prală, care susţinut, din nou, necesitatea privatizării urgente a RAJDP. Constatând că lucrurile nu se îndreaptă în direcţia dorită de ei, „aliaţii” au cerut amânarea votului pentru o şedinţă viitoare, însă, vigilenţi, pesediştii şi peremiştii nu au picat în plasă. Cea mai virulentă a fost Svetlana Preoteasa (PNL), dar până şi ea a fost liniştită de preşedintele şedinţei, Ion Cîlea, care i-a amintit zâmbind ironic faptul că şi votase ordinea de zi. Aşadar, s-a trecut la vot, chiar dacă aleşii PNL şi PD au ameninţat că părăsesc sala. În zadar a încercat să arate Romulus Bulacu că Alianţa nu doreşte să-şi asume eşecul proastei gestionări a RAJDP, instituţie care ar înregistra pierderi de peste 13 miliarde lei numai în primul semestru. El a fost imediat corectat de Constantin Pârvu, care a explicat că numai pe baza situaţiei financiare de sfârşitul anului se poate spune dacă Regia înregistrează sau nu pierderi. Social-democratul a încercat să convingă că şi statul poate fi un bun administrator dând drept exemplu managementul excepţional de la Oltchim. În plus, el a amintit că la sfârşitul anului 2005, RAJDP a obţinut un profit de circa 5 miliarde. Totodată, Dumitru Persu a subliniat şi faptul că nu e rău ca instituţia Consiliului Judeţean să aibă în subordine o regie de drumuri, căreia i se pot plăti lucrările atunci când sunt bani: „Cu siguranţă că nu am putea proceda la fel cu o societate comercială, care dacă ai bani îţi face lucrări, dar dacă nu ai, nu-ţi toarnă o lopată de asfalt într-o localitate. Şi cum judeţul n-are visteria aşa bogată, cum ne-am mai putea descurca? Consider că argumentele colegilor noştri de la PNL şi PD sunt doar teoretice”. Poziţia alesului social-democrat a fost argumentată cu cifre şi motive întemeiate şi de Iulian Comănescu, fostul preşedinte al Consiliului Judeţean, care a şi concluzionat: transformarea RAJDP în societate comercială ar fi o gravă greşeală. După şedinţă, democratul Samoil Vâlcu a avertizat că ADA nu va ceda cu una – cu două şi că subiectul va fi reluat, indiferent ce interese ar avea PSD-PRM ca RAJDP să rămână în actuala formă de organizare.    

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button