Auto-Moto

O NOUĂ MOTORIZARE DE VÂRF PENTRU VOLKSWAGEN PASSAT

 O NOUĂ MOTORIZARE DE VÂRF PENTRU VOLKSWAGEN PASSAT

MOTORUL FSI CU 6 CILINDRI, 3,2 LITRI, 250 CP, CUTIE DSG ŞI TRACŢIUNE INTEGRALĂ (4MOTION)

   Peste exact o lună va avea loc la Munchen prezentarea internaţională a unei noi motorizări de vârf pentru Volkswagen Passat. În România s-au înregistrat deja primele comenzi.

 La puţin timp după ce a fost distins cu „Volanul de Aur 2005”, Volkswagen Passat vine pe piaţă cu o nouă motorizare, de top. Cel mai puternic agregat al modelului pompează combustibil în şase cilindri, cu o capacitate totală de 3,2l; el dezvoltă 250 CP, cuplul motor fiind de 320 Nm la 3200 rotaţii pe minut. Iată cum Volkswagen reuşeşte să reunească din nou dinamismul, sportivitatea, tehnologia de vârf şi tradiţia sub aceeaşi capotă, cea a noului Passat. Motorul este unul pe benzină, cu injecţie directă, cutie DSG (cu ambreiaj dublu) şi transmisie integrală, iar montat pe caroseria unei limuzine precum Volkswagen Passat consumă în medie 9,8l la 100 km. Acelaşi motor, dar montat pe Passat Variant, înregistrează un consum mediu la 100 km de 10,0l. În ceea ce priveşte accelerarea, noua motorizare Volkswagen Passat egalează Golf GTI (în doar 6,9 secunde atinge 100 km/h). Pentru Variant cifrele sunt de asemenea îmbucurătoare: doar 7,2 secunde pentru o accelerare de la 0 la 100 km/h. Viteza maximă pe care acest motor o poate atinge este de 246 km/h în cazul limuzinei, şi de 243 km/h în cazul variantei break. Passat V6 FSI îndeplineşte normele comunitare în ceea ce priveşte protecţia mediului înconjurător (EU4) şi există în ofertele de vânzare pentru România pentru liniile de echipare Comfortline, Sportline, respectiv Highline. 

Passat cu tracţiune integrală 4MOTION

V6 FSI 4MOTION vine aşadar în completarea gamei de motorizări cu tracţiune integrală pentru modelul Volkswagen Passat. Celelalte două agregate cu tehnologie 4MOTION şi cuplu Haldex (distribuţie reglabilă electronic a momentului motor între axa faţă şi axa spate (adaptarea momentului transmis pe axa spate în funcţie de drumul de parcurs şi de încărcare)) pentru Passat sunt: în clasa motoarelor cu capacitate cilindrică 2,0 l – motorul Diesel ce dezvoltă 140 CP şi motorul pe benzină cu injecţie FSI ce dezvoltă 150 CP.

Avantajele unui cuplu Haldex cu reglaj electronic sunt următoarele:

Diferenţa mică de patinaj între axele faţă şi spate;
Moment motor mare pe axa spate;
Nu există pericolul îngropării roţilor faţă în sol moale (antrenare primară);
Moment decelerare pe axa faţă/ spate (pentru folosirea optimă a efectului de frâna motor, în special la trecerea în treptele mici de viteză);
Fără fragmentarea deplasării la manevrare (parcare);

Întreţinere uşoară

Preţul de la care porneşte un motor V6 FSI 4MOTION pentru limuzină este de 25.207 Euro CIP, iar pentru Variant de 26.219 Euro CIP.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button