Politica

11 idei geniale pentru turismul din Vâlcea

• date de specialiştii aduşi de senatorul Romulus Bulacu, promotorul realizării Transalpina Ski Resort

Sâmbătă, la Călimăneşti, senatorul Romulus Bulacu şi Comisia Naţională pentru Economie, Mediu de Afaceri, Energie şi Turism, pe care liberalul o coordonează de ceva vreme, au prezentat o viziune foarte interesantă despre „Vâlcea – destinaţie turistică”. Alături de parlamentar, Laurenţiu Bude, Cornel Poteraşu, fostul director al Aeroportului Otopeni, omul care a adus Ryanair în România, Anca Iliuţă şi alţi specialişti de calibru din ţară le-au oferit informaţii extrem de importante şi folositoare primarilor, hotelierilor, reprezentanţilor de ONG-uri, jurnaliştilor şi operatorilor prezenţi la această întâlnire.
Discuţiile au pornit de la ideea că un hotel sau o staţiune nu pot deveni jucători pe piaţă şi este extrem de important ca, înainte de toate, Vâlcea să devină o destinaţie turistică. „Pe plan internaţional, turismul este al treilea generator de venituri din export, după produsele chimice, inclusiv farma, şi resursele naturale – gaze, petrol, ţiţei etc.. Anul trecut, 1,3 miliarde de oameni au călătorit în afara ţărilor lor. În Uniunea Europeană, turismul este pe locul patru, după automobile. (…) În România, se face un turism de amatori, deşi, pe lângă dezvoltare economică, locuri de muncă, aduce păstrarea patrimoniului cultural şi a mediului natural. Iar în Vâlcea există amândouă. Datorită tehnologiei, astăzi, la Vâlcea, pot veni turişti din Bucureşti, Republica Moldova, Japonia, Suedia, de oriunde. Foarte important la veniturile din turism este că rămân în destinaţii, la hotel, la vânzătorul de suveniruri, la meşterii populari, la cei care organizează excursii ş.a.m.d., deci nu ajung la bugetul de stat, de unde sunt direcţionaţi în alte părţi. Turismul este şi cel mai bun amortizor pentru crizele economice”, acestea au fost primele concluzii ale dezbaterii de la Călimăneşti. O altă constatare esenţială a fost aceea că, deocamdată, un procent însemnat dintre cei care aleg ca destinaţie Vâlcea vin la tratament. „Ce nu are Vâlcea? Ca şi Braşovul, Sibiul sau alte locaţii cu potenţial din România, nu are branduri, slogan şi logo. Destinaţiile din Vâlcea nu ştim cui li se adresează, familiilor, tinerilor, persoanelor active, altor categorii? Pe plan local, nu există organizaţii de management al destinaţiilor (OMD-uri). În 2007-2013, a existat o strategie judeţeană în domeniul turismului, dar nu a fost îmbunătăţită şi era necesar să se întâmple acest lucru. O altă mare deficienţă, nu doar în Vâlcea: resursa umană cu pregătire în domeniu. Ce ar trebui făcut în continuare? În primă fază, Vâlcea trebuie să devină destinaţie turistică de interes regional. Asta înseamnă că Vâlcea trebuie să intre în competiţie cu Braşov, Sibiu, Constanţa şi nu numai, pentru turiştii din Bucureşti, Cluj şi din judeţele vecine. Plecând mai de jos, Vâlcea poate reuşi asta în 7 ani, nu mai devreme. Atunci va fi probabil şi autostrada Sibiu – Piteşti şi Vâlcea va fi mai aproape de potenţialii turişti din Bucureşti. Neamţ, Hunedoara, Vrancea, Caraş Severin şi multe alte judeţe nu vor avea această şansă. Un alt aspect important: peste un deceniu, pe DN 7, nu se va mai transporta marfă şi nu va mai fi aglomerat, ca acum. Va fi un drum ideal pentru turiştii cărora le place să conducă într-un cadru mirific”, a accentuat Laurenţiu Bude. Analizând resursele Vâlcii, s-au identificat şi câteva produse turistice „ancoră”, atractive pentru aproape toate categoriile de vizitatori: 1. Vâlcea Spa & Wellness (Călimăneşti, Căciulata, Olăneşti, Băile Govora, Ocnele Mari) – zonă compactă ca produs şi brand; 2. Vâlcea History – Valea Oltului (Drumul Romanilor), Vâlcea, primul judeţ atestat documentar (8 ianuarie 1392, sub domnia lui Mircea cel Bătrân) şi Rm. Vâlcea – locul unde s-a intonat prima oară Imnul Naţional „Deşteaptă-te române!”, compus de Anton Pann; 3. Vâlcea Cultural – concept construit în jurul „brandului” Antim Ivireanul, dar şi cu includerea unor obiective cum ar fi galeriile de artă, Casa Simian, posibil hotspot regional al iubitorilor de artă; 4. Vâlcea Events – Ziua Imnului, Festivalul de Blues de la Brezoi, Constelaţii Rock, Cocoşul de Hurez, Târgul Lotrilor, Festivalul „Lăutarul” şi Fest Folk Batca, de la Drăgăşani, Cântecele Oltului etc.; 5. Vâlcea Active & Sports / zona Lacului Vidra, Transalpina, domeniul schiabil de la Voineasa, Valea Oltului (cicloturism), rafting pe Lotru, sporturi la noua staţiune de la Vârful lui Roman; 6. Vâlcea Familly – zona Lacului Vidra, Valea Oltului, Valea Lotrului, satele din Ţara Loviştei; 7. Vâlcea Ecumenic – Arhiepiscopia de la Rm. Vâlcea, mănăstirile de la Horezu, Cozia şi nu numai; 8. Vâlcea Traditions, Agroturism and Rular Tourism: zona Horezu – Vaideeni, Ţara Loviştei; 9. Vâlcea EcoTourism – parcurile naţionale Cozia şi Buila Vânturariţa; 10. Vâlcea Gastronomy – Drăgăşani (turism vitivinicol), Horezu-Vaideeni şi zona de Nord a Vâlcii; 11. Vâlcea – turism industrial (Hidrocentrala de la Ciunget, obiectiv unic în Europa). Şi, sigur, lista rămâne deschisă. (va urma)

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button