Politica

Senatorul Bulacu a aflat că fostul Guvern a spart aproape 2 milioane de euro pe „monitorizarea” inexistentei Căi Ferate Vâlcea – Vâlcele

Spre finalul anului trecut, înaintea schimbării Guvernului, senatorul Romulus Bulacu a insistat cu întrebările şi interpelările pe tema Căii Ferate Vâlcea – Vâlcele, o investiţie începută acum câteva decenii, dar abandonată din motive încă neştiute, în ciuda beneficiilor pe care infrastructura feroviară le-ar fi adus întregii ţări. Recent, a primit câteva răspunsuri, iar unele sunt foarte interesante. Aflăm de exemplu că, în 2019, Compania Naţională de Căi Ferate CFR a semnat cu antreprenorul SECOL S.A. România Actul adiţional nr. 8 la contractul privind construcţia căii ferate, convenind să delimiteze proiectarea de execuţie. Între timp, cei de la CFR s-au mai gândit că trebuie modificate soluţiile tehnice din Studiul de Schimbare a Soluţiilor Tehnice, aprobat prin 2007, în CTE, la Ministerul Transporturilor. Deci… noaptea minţii! MT i-a mai comunicat senatorului PNL că, după actualizarea SSST, urmează obţinerea Certificatului de Urbanism şi a avizelor şi… pasul 3, de la etapa 1: demararea procedurilor în vederea obţinerii Acordului de mediu. Pe urmă, prin HG, trebuie aprobaţi noii indicatori tehnico-economici, după care avem: a) elaborarea proiectului pentru autorizarea execuţiei lucrărilor, b) obţinerea autorizaţiei de construire şi c) elaborarea PT-ului. Din răspuns, probabil ultimul pe care a apucat să-l mai semneze năzdrăvanul Cuc, mai aflăm că, în septembrie 2019, MT a aprobat pentru Calea Ferată Vâlcea – Vâlcele 7,5 milioane de lei (aproape două milioane de euro), dar banii s-au şi consumat. Pe ce? Cică s-ar fi achitat facturi restante din 2018, pentru „monitorizare”. Aşa hoţie, mai rar!

Articole Similare

Back to top button