Acasă Auto-Moto Noul Audi A3 va avea sistem de dezactivare a cilindrilor

Noul Audi A3 va avea sistem de dezactivare a cilindrilor

239
0

audi a3 2011Tehnologia care reduce consumul cu până la 1 litru/100 km va debuta pe nou A3. Sistemul de dezactivare a cilindrilor va fi prezent doar pe unităţile 1.4 TFSI. Audi va oferi noua tehnologie şi pe A1.

Audi va fi primul producător premium care va oferi un sistem inovativ care crește eficienţa motoarelor pe benzină cu patru cilindri. Noua tehnologie de dezactivare temporară a cilindrilor îţi va face debutul pe următoarea generație A3, prevăzută să debuteze la Salonul Auto de la Geneva din martie 2012. Tehnologia inovativă a fost prezentată recent de Volkswagen şi urmează să îşi găsească aplicare pe viitorul Golf VII, plănuit să apară în a doua jumătate a anului viitor.
Sistemul de dezactivare a cilindrilor nu este noutate, în trecut fiind folosit de Cadillac, Mercedes şi Honda pe motoare cu 6, 8 sau mai mulţi cilindri.
Noua tehnologie va fi încorporată doar pe motoarele 1.4 TFSI şi poate dezactiva doi cilindri, atunci când acestea lucrează în plaja de turaţii 1.400 – 4.000 rpm.
Propulsorul oprește funcţionarea cilindrilor 2 şi 3, la turaţii mici şi mijlocii, atunci când cuplul motor oferă între 25 şi 75 Nm, iar modelul nu are nevoie de puterea maximă a motorului. Activarea cilindrilor se va face de către un senzor monat pe admisie, când valorile de cuplu depăşesc sau scad sub plajele menţionate. Astfel, sub 1.400 rpm şi peste 4.000 rpm, unităţile 1.4 TFSI vor reporni cilindrii dezactivaţi.
Beneficiile acestui sistem se vor traduce prin reduceri ale consumului de carburant de 0,4 litri/100 km și chiar mai mult, de 0,6 litri/100 km, dacă motorul este dotat cu tehnologia stop/start. La o viteză constantă de 50 km/h, sistemul scade consumul de carburant chiar şi cu 1 litru/100 km. În plus, dinamica modelului nu are de suferit.
Audi nu va oferi noua tehnologie doar pe A3. Începând cu a doua jumătate a anului viitor, A1 va beneficia de motoare ce vor avea posibilitatea de dezactivare a cilindrilor.
Sistemul va fi regăsit pe cele două versiuni ale motorului 1.4 TFSI ce dezvoltă 122 şi 185 de cai putere. Consumul mediu va fi de 4,7-4,9 litri pentru unitatea de 122 CP şi de 5,3-5,5 litri la 100 km, în condițiile în care fără aportul tehnologiei de oprire temporară  a cilindrilor acestea afişează valori de 5,3 litri şi respectiv 5,9 litri.

Sursa: www.autopassione.ro