Diverse

Cristi Gheorghe trăieşte în Alaska, printre balene, urşi şi gheţari. I-a uimit şi pe angajaţii de la Pentagon

Cristian Gheorghe, fost junior la CSM Rm. Vâlcea, este unul dintre cei mai cunoscuţi temerari români. El aleargă, în scopuri nobile, în toată lumea. Sportul l-a educat, i-a deschis noi orizonturi, a cunoscut oameni din toată lumea, a vizitat SUA, Anglia, Franţa, Spania, Italia şi multe alte zone superbe de pe mapamond. Acum, el aleargă şi munceşte în Alaska, fiind românul care îşi promovează frumuseţile patriei şi care duce numele ţării mai departe, în pas alergător.

De ce am ales Alaska? Nu ai cum să o refuzi…

„În 2014 am ajuns pentru prima dată în SUA. Iubesc acest loc, cu aerul lui curat, cu urşi, cu vulturi, cu peşti care se îngrămădesc să îşi depună icrele, cu gheţari, cu balene, cu flori şi oameni. Juneau (oraşul din Alaska unde locuiesc acum) m-a învăţat multe – despre mine, oameni şi viaţă. De am ales să merg în Alaska? – Pentru că îmi urmăresc visurile şi pentru că foarte puţine persoane ar fi ales să meargă acolo. Pur şi simplu, nu ai cum să refuzi acest loc”, a spus Cristian Gheorghe.

„Mă uitam la documentare despre balene, gheaţă şi acum trăiesc aici…”

Pe 18 iulie, Cristian Gheorghe a făcut 25 de ani. El a sărbătorit ziua de naştere în Alaska, în mare parte, la job. Nu uită că a plecat din Govora-Sat, unde îşi aduce de vacanţele minunate, libere, în mijlocul naturii. De aceea, trăieşte în Alaska a doua copilărie. „Vacanţele din liceu mi le-am petrecut mereu la casa bunicilor din Govora-Sat şi acolo m-am simţit mereu liber. De dimineaţa până seara, eram pe dealuri, cu prietenii sau îmi ajutam bunicii şi vecinii la treburile pe care le aveau în curte sau la terenurile lor. În Juneau, capitala statului Alaska, retrăiesc copilăria. Aici se ajunge doar cu avionul sau vaporul şi, din cauza/datorită izolării şi a numărului de locuitori scăzut, oraşul ăsta este mai mult ca un sat, unde toată lumea se cunoaşte cu toata lumea. Am ajuns aici pentru prima dată în urmă cu 5 ani, cu ajutorul Agenţiei Students Experience, specializată pe programe de schimb cultural şi munca în State, pentru studenţi. Am ales Alaska pentru că am simţit că, dacă voi ajunge aici, visurile chiar pot să devină realitate. Nu cu mult timp în urmă jucam fotbal desculţ pe dealurile din Vâlcea şi seara mă uitam la documentare, pe Discovery, despre Alaska – mineri, aur, balene, crabi, gheaţa şi, doi ani mai târziu, aterizam acolo. Aveam 20 de ani când am ajuns prima dată aici. Nu am avut banii pentru bilet de avion şi taxa de program care trebuie plătită la agenţie, aşa că m-am împrumutat şi o parte din bani mi i-au dat părinţii. Am împlinit 21 de ani aici, vârsta importantă pentru americani, pentru că, la 21, eşti major din toate punctele de vedere şi ai voie să bei alcool – aşa ca am mers în Las Vegas şi Hawaii, după o vara de muncă de dimineaţa până seara”, povesteşte Cristian Gheorghe.

Vrea să dezvolte afacerea tatălui său, din Rm. Vâlcea

El a participat la filmarea unui documentar despre dezastre aviatice, pentru Muzeul Smithsonian, ca membru din echipa de filmare. Acum, lucrează într-un hotel, pe lângă alte joburi pe care le mai are. Restaurantul unde este angajat îşi cumpără crabii de la tipii care au documentar pe Discovery (de la emisiunea Deadliest Catch). „În hotel, întâlnesc foarte mulţi oameni. De exemplu, anul trecut, a fost o crimă pe un vas de croazieră şi FBI-ul a venit în oraş şi s-a cazat la noi în hotel. BBC-ul a mai fost anul trecut în hotel, timp de o lună şi am stat zilnic de vorbă cu ei, au filmat un documentar despre natura de aici. Experienţa foarte tare a fost când am văzut balenele prima dată. Ca fapt divers, în urmă cu doi ani am avut în hotel un grup mare format din cadre militare din toată lumea, inclusiv Air force, Marines din America. Fiindcă nu ştiau oraşul, m-au invitat să alerg cu ei în faţa plutonului. La final, persoana responsabilă de organizarea evenimentelor, mi-a dat cartea sa de vizită pe care scrie Pentagon, invitându-mă la el oricând ,,am drum” prin Washington DC”, mai spune eroul nostru.

Australia şi Egipt, următoarele obiective

Tatăl său are un magazin de haine lângă Mc Donalds, din Rm. Vâlcea şi el vrea să-l ajute să ajungă la un nivel cât mai mare. „Încerc cu banii câştigaţi aici să fac un magazin online ajaxfashion.ro, deci să îi dezvolt afacerea, să o preiau. Mai avem un proiect, Apinelu – Regele Apicultor (apinelu.ro), prin care încercăm să facem o afacere apicolă. Astea sunt planuri care sper să se concretizeze anul care vine…Mai am în plan să scriu o carte despre aventurile din Alaska, dar şi să merge în Australia. La toamnă, voi pleca şase săptămâni în Egipt, pentru in intership la care am asigurată cazarea”, a mai dezvăluit Cristian Gheorghe. (L.C.)