Auto-Moto

Cea mai avansată limuzină din clasa business – noul Audi A6

Audi stabileşte încă o dată standardele! Urmaşul celei mai de succes limuzine business din lume are soluţii noi de oferit în toate domeniile tehnicii. Caroseria este foarte uşoară, graţie unei cote foarte ridicate de componente din aluminiu. Sortimentul de sisteme de asistenţă şi multimedia este foarte larg şi utilizarea este intuitivă.

Noul Audi A6 porneşte cu cinci motorizări, două pe benzină şi trei TDI. Intervalul de putere este între 177 CP şi 300 CP. Puţin mai târziu urmează să apară Audi A6 hibrid – acesta combină puterea unui V6 cu consumul unui motor în 4 cilindri. Şi în cazul transmisiilor, Audi oferă numeroase posibilităţi. Sistemul dinamic Audi drive select este extins cu un mod suplimentar – programul efficiency.
Odată cu noul A6, al şaptelea din generaţia sa, Audi revoluţionează clasa superioară. Cu multe inovaţii tehnice şi cu construcţiile uşoare de aluminiu, acesta va continua să scrie următorul capitol al marii poveşti de succes al lui A6.
Designul dezvaluie un caracter atletic şi eleganţa. Limuzina are 4,92 m lungime şi 1,87 m lăţime, dar numai 1,46 m înălţime, cele mai sportive proporţii din segmentul său. Capota lungă, linia joasă şi curbată a plafonului şi liniile proeminente de pe aripi formează o imagine globală dinamică. Pe partea frontală, expresia marcantă este subliniată de farurile opţionale cu LED-uri.
Caroseria noului Audi A6 este deosebit de uşoară, rigidă şi sigură, datorită unui concept inteligent de design mixt. Numeroasele componente de aluminiu şi oţelurile hightech reduc greutatea sa cu aproximativ 30 de kilograme faţă de modelul precedent – formând astfel coloana vertebrală a unui concept consecvent de construcţie uşoară.
Noua limuzină business cântăreşte, în funcţie de versiune, cu până la 80 de kilograme mai puţin decât modelul precedent – Audi, precursorul construcţiilor uşoare în competiţia internaţională, a întors încă o dată spirala greutăţii şi a ridicat ştacheta pentru construcţiile uşoare. A6 2.0 TDI de exemplu nu cântăreşte mai mult de 1.575 de kilograme.
Caroseria oferă şi alte puncte forte: materialele moderne şi metodele de construcţie asigură un nivel sonor foarte scăzut în habitaclu. Reglajul fin al tuturor componentelor şi amortizarea hidraulică consecventă pe axe şi pe trenul de rulare oferă un confort excelent de vibraţie.

Puternic şi ultraeficient: cele cinci motorizări

Audi trimite în ring noul A6 cu cinci motorizări puternice şi ultraeficiente în patru şi şase cilindri. Cele două motoare pe benzină şi cele trei pe motorină au între 130 kW (177 CP) şi 220 kW (300 CP). Toate agregatele folosesc tehnologiile din platforma modulară a eficienţei – termomanagementul inovativ, sistemul start-stop şi sistemul de recuperare. În comparaţie cu modelul precedent, consumul a scăzut cu până la 21% – o valoare de vârf în piaţa concurenţială.
Motorul cel mai economic din program este 2.0 TDI. Coroborat cu cutia de viteze manuală, acesta se mulţumeşte în medie cu 4,9 litri carburant la 100 de km, echivalentul de dioxid de carbon de 129 g/km. Mai târziu va urma modelul Audi A6 hibrid. Motorul său TFSI şi electromotorul asigură cu randamentul de 180 de kW (245 CP) o propulsie sportivă. Consumul mediu este de numai 6,2 litri la 100 de km (valoare preliminară).
Audi a pregătit pentru noul A6 o gamă largă de transmisii – un alt punct forte al mărcii. În funcţie de motorizare, există o cutie de viteze manuală în 6 trepte, un multitronic sau, ultima noutate, S tronicul sportiv. Prin raportul mare de transmisie şi prin frecarea internă scăzută toate motoarele contribuie la eficienţa limuzinei.
Forţa este pusă pe şosea, în funcţie de motorizare, prin tracţiune faţă sau tracţiune integrală. Tracţiunea integrală permanentă quattro se prezintă în cea mai actuală etapă a evoluţiei sale – coroana dinţată – diferenţialul central şi distribuţia selectivă a momentelor asigură tracţiune suverană, stabilitate şi dinamism. În curând Audi va livra pentru motorizările de top diferenţialul sport, care distribuie activ momentele între roţile din spate.
Datorită designului său deosebit, şasiul noului A6 combină confortul suveran cu precizia sportivă. Manetele sale sunt din aluminiu,  servodirecţia are un nou propulsor electromecanic, care îi conferă eficienţă înaltă. Limuzina rulează pe roţi cu un diametru  de 16 până la 18 inch, în spatele cărora se află frâne puternice.
Sistemul dinamic Audi drive select este dotare de serie la toate motorizările, la variantele de A6 cu tracţiune faţă, ESP-ul cu blocare electronică transversală face acţionarea şi mai agilă. La cerere, Audi livrează suspensia confortabilă adaptive air suspension împreună cu amortizarea controlată. Direcţia dinamică, de asemenea opţională, vsa urma.

Eleganţa sportivă: interiorul

Habitaclul spaţios al noului Audi A6 continuă stilul vânjos al designului exterior. Elementul său predominant este o inserţie decorativă,  care îi înconjoară pe şofer şi pe copilot – aşa-numitul wrap-around. Linia elegantă a faţadei bordului de instrumente accentuează arcuirea spaţiului destinat şoferului.
Fiecare detaliu din interior este o dovadă a atenţiei cu care Audi construieşte maşini. Toate materialele, printre care un furnir de tip nou în tehnica lemnului stratificat, sunt alese şi prelucrate cu grijă. La cerere, scaunele din faţă pot avea funcţii de ventilaţie şi masaj. O iluminare ambientală sau un pachet de lumini interioare îi conferă interiorului efecte deosebite.
Noul Audi A6 aduce cu sine conceptul logic de ergonomie, care caracterizează toate modelele mărcii. O climatizare automată eficientă şi sistemul îmbunătăţit MMI reprezintă dotare de serie; opţional, Audi poate livra un sistem head-up display, care proiectează informaţii importante pe parbriz.  La cerere, este disponibil şi sistemul de navigaţie MMI plus cu MMI touch. Sistemul de navigaţie de pe hard-disc poate fi acţionat prin touchpad.
Serviciile online, asigurate prin parteneriat de prestatorul de servicii Google, conectează limuzina la internet prin telefonul auto cu bluetooth. Un modul UMTS aduce imagini şi informaţii de pe Google Earth pe monitor şi le derulează împreună cu ruta de navigaţie, un hotspot WLAN stabileşte contactul cu terminalele mobile. În vârful gamei HiFi se află sistemul audio avansat de la Bang & Olufsen.
Sistemul de navigaţie MMI plus colaborează intensiv cu sistemele opţionale de asistenţă şi de siguranţă la noul A6. Acesta transmite datele pentru trasee către sistemul de comandă al farurilor, cutia de viteze automată şi sistemul Adaptive Cruise Control cu funcţia Stop & Go. Astfel, aceste sisteme pot recunoaşte scenarii complexe şi îl pot sprijini pe şofer. În multe situaţii, sistemul de siguranţă Audi Pre- sense poate reduce accidentele şi urmările lor sau chiar le poate evita. Sistemul Audi Active Lane Assist îl ajută pe şofer să menţină cursul autovehiculului A6, asistenţa de parcare îi preia sarcinile la parcare.

Noul Audi A6

Caroseria

– lungime 4,92 m, ampatament 2,91m, capacitatea portbagajului 530 litri
– caroserie uşoară, multe componente din aluminiu şi din oţel ultrarezistent
– faruri Xenon plus şi LED împreună cu stopuri LED, precum şi Adaptive Light inclusiv opţiunea de reglare a distanţei farurilor

Habitaclu

– habitaclu cu caracter luxos şi condiţii mărinimoase de şedere
– dotare de serie cuprinzătoare cu sistem de comandă MMI Radio, tastă de pornire-oprire a motorului, volan multifuncţional, două monitoare, climatizare automată, consolă centrală frontală, Audi Pre- sense şi instalaţie de reglare a vitezei
– iluminare ambientală şi banchete confort cu funcţie de ventilare şi masaj, livrabile opţional

Propulsie

– livrabil cu motor de patru şi de şase cilindri, la început două motoare pe benzină şi trei TDI
– motor dezvoltat 2.0 TDI cu 130 kW (177 CP), emisii CO2 129 g/km
– V6 TDI cu cilindree de 3.0 litri, 150 kW, emisii CO2 13 7g/km
– Hibrid A6 sportiv cu 180 kW (245 CP)
– Cutie manuală, Multitronic şi S tronic ca transmisie
– Patru cilindri cu tracţiune faţă, V6 dotare serie sau opţional cu propulsor quattro şi diferenţial mediu cu roată cu coroană dinţată, opţional diferenţial sport pentru distribuire variabilă a forţelor pe roţile din spate

Şasiu

– şasiu sofisticat, roţi cu diametrul de 16 până la 20 de inch
– servodirecţie electronică ultraeficientă
– sistemul dinamic Audi Drive Select este dotare de serie
– suspensie Adaptive Air Suspension cu opţiunea de amortizare reglată
– ESP cu blocare electronică transversală pentru modelele cu tracţiune faţă şi distribuire selectivă a momentelor pentru autovehiculele quattro

Sisteme de asistenţă şi de infotainment

– la cerere, navigaţie MMI plus cu MMI touch şi display de opt inch, servicii online de la Google, precum şi sistem audio avansat Bang & Olufsen
– sisteme de siguranţă şi de asistenţă ultramoderne ca Audi Pre sense, Adaptive Cruise Control cu funcţie Stop & Go, Audi Active Lane Assist, Audi Side Assist, asistent de vedere nocturnă, indicator de limită de viteză şi asistenţă de  parcare
– head-up display

Porsche România / Nurvil Rm. Vâlcea

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button