Acasă Auto-Moto Audi dezvăluie în avanpremieră noul RS 4 Avant

Audi dezvăluie în avanpremieră noul RS 4 Avant

276
0

audi-rs4-avantA doua noutatea majoră pregătită de Audi pentru salonul de la Geneva se numește RS 4 Avant. Acesta este cel mai puternic model din gama A4. Sub capotă se află un V8 de 450 CP cu un consum sub 11 litri.

Audi va continua seria prezențelor de marcă și la Salonul Auto de la Geneva. Dacă în 2011 la Frankfurt a impresionat cu standul de 10 milioane de euro, la ediția din acest an a evenimentului din Țara Cantoanelor marca germană va emoționa prin numărul premierelor mondiale. Tema centrală va fi sportivitatea, asta pentru că noul TT-RS Plus va fi acompaniat de RS 4 Avant, cel mai rapid și practic vehicul de familie din segmentul CD.

Revenit după o pauză de patru ani, noul RS 4 Avant surclasează sub toate aspectele vechiul model, care la rândul său stabilea standarde de top.

Cu același motor ce îl pune în mișcare și pe RS 5 Coupe, noua sportivă de familie dezvoltă 450 de cai putere cu 30 de cai putere mai mult decât precedenta generație, oferind o putere litrică de 108.1 CP per litru față de 97 CP per litru. Cu un pachet de elemente sportive la exterior ce amintesc de RS 3 Avant, noul model Audi emană dinamismul specific gamei RS.

Exterior

Exteriorul adoptă un pachet de elemente care pun în lumină agresivitatea noului RS 4 Avant. Caracterul atletic este subliniat de grila neagră single-frame, specifică mașinilor Audi, ornată cu inserturi din aluminiu. Spoilerul față complet modificat găzduiește două prize de aer cu proporții generoase pentru o ventilare corectă a motorului și două mai mici pentru răcirea suplimentară a frânelor.

Blocurile optice, aceleași ca la A4 și S4 Facelift, includ tehnologie LED și un sistem avansat denumit xenon plus. Capacele sidefate ale oglinzilor laterale sunt asortate barelor de amarare și inserturilor prezente pe spoilere, respectiv fusta din aluminiu a barei de protecție față și ornamentul ce mărginește difuzorul aerodinamic.

Partea din spate este dominată de acest difuzor în culoarea fibrei de carbon, care pe margini este flancat de evacuările ovale care vor încânta auzul cu sunetul baritonal al motorului. În cele din urmă, jantele din aliaj cu 10 spițe și eleronul care face posibilă o apăsare aerodinamică mai mare la viteze de vârf, completează imaginea noului RS 4 Avant.

Interior

Culoarea neagră domină atmosfera sobră a interiorului ce abundă în elemente sportive de înaltă clasă. Dacă pielea perforată acoperă volanul, scaunele, panelul ușilor și schimbătorul de cutiei de viteze sunt îmbrăcate în piele fină, pentru ca lateralul scaunelor să fie ornat cu piele întoarsă. Inserturile ce imită fibra de carbon nuanțează perfect spiritul sportiv al mașinii. Ușile, tunelul median și planșa de bord sunt personalizate cu astfel de elemente, conferind lui RS 4 Avant o tentă exclusivistă.

Ornamentele din oțel inoxidabil, finisaje negru piano și Aluminium Race reflectă opera unei echipe de designeri care au făcut din interioarele mașinilor Audi o capodoperă și exemplu de urmat în clasa premium.

Profilul scaunelor față de tip scoică vor cuprinde la propriu corpul șoferului și al pasagerului din dreapta pentru a se bucura de confort și susținere laterală în virajele ce vor fi atacate nebunește. Pielea Nappa și Alcantara alcătuiesc un mix perfect și în același timp luxos. Opțional clienții pot comanda pe mașina de performanță scaune cu reglaje de temperatură și funcție de ventilare.

Volanul teșit și disponibil cu padele permite schimbarea rapidă a treptelor de viteză într-un mod confortabil. Chiar dacă este destinat să performeze la vârf, RS 4 Avant nu duce lipsă de tehnologiile moderne și sistemul MMI cu un ecran special pe care apar de fiecare dată acronimul RS la activarea monitorului.

Pe lângă funcțiile cu care sistemul MMI le oferă în mod curent, de la sistemele de asistență la cele de comunicare, inclusiv cele legate de internet, șoferul are posibilitatea de a urmări pe ecranul color poziționat deasupra consolei timpii realizați pe circuit și temperatura uleiului din motor. Linia sportivă a interiorului este subliniată prin fiecare detaliu, la nivelul instrumentarului de bord, pedalierului, tunelului median și binențeles prin emblema RS 4.

Motorizare

Multe adjective pot fi atribuite celei de a treia generații RS 4 Avant. Rapid este primul care îți vine în minte atunci când consulți fișa tehnică. Bazat pe versiunea  A4 Avant, noua sportivă de top poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde. Motorul aspirat natural este un V8 de 4,2 litri ce produce 450 de cai putere la 8.250 rpm. În ciuda faptului că propulsorul își oferă întreaga sa forță la turații foarte înalte, consumul mediu promis de Audi este sub 11 litri la 100 km.

Grație gestiunii electronice, recalibrării injecției directe și a cutiei de viteze cu 7 trepte, economia de carburant realizată de noul RS 4 Avant, în comparație cu vechiul model este de 30%.

Mult mai puternic, dar echipat cu același sistem Quattro, modelul Audi dezvoltă un cuplu maxim de 430 Nm, disponibil în plaja 4.000 – 6.000 rpm

Tradiția sportivelor de clasă cere ca motoarele sofisticate și puternice să fie asamblate manual, idee aplicată cu succes și la RS 4 Avant care poate atinge o viteză maximă de 250 km/h. La cerere, Audi poate crește viteza maximă până la 280 km/h.

Cutia S-tronic cu cele 7 trepte, ultima fiind mai lungă pentru a permite reducerea consumului, asigură schimbări foarte rapide ale treptelor de viteză, fie în mod automat, fie manual prin intermediul padelelor aflate pe volan. Pentru un start exploziv, ca în competițiile sportive, șoferul poate accesa funcția Launch Control care contolează ambreiajul, accelerația și tracțiunea astfel încât demarajul să fie rapid și cu derapaje minime ale roților.

RS 4 Avant este echipat cu un diferențial central autoblocant cu coroană și sistem de control vectorial al cuplului pe toate roțile cu beneficii majore în ceea ce privește manevrabilitatea și ținuta de drum în viraje. Sistemul de tracțiune integrală vine la rândul său cu o serie de avantaje clare, setarea făcută de Audi fiind una care să încurajeze ținuta sportivă, în condiții obișnuite 60% din puterea motorului fiind orientată spre puntea spate, iar restul de 40% pentru puntea față. În funcție de cerințe, cuplul motor poate fi livrat în proporție de 80 % pe puntea spate.

Audi oferă pe lista de opționale și un diferențial sportiv cu două trepte de funcționare, ce acționează doar pe roțile punții spate.

Noul Audi RS 4 Avant va fi disponibil din toamna acestui an la un preț de bază în Germania fixat la 76.600 de euro.

Sursa: www.autopassione.ro