Fără categorieAuto-Moto

Audi a lansat noul SQ5 TDI – superdiesel pentru clasa SUV

audi-sq5-tdiVersiunile diesel sport prind contur şi la Audi. Modelul de succes Q5 primeşte astăzi o versiune de top botezată SQ5 TDI. Sub capotă se află un V6 de 313 CP cu un consum de 7,2 litri la 100 km.

Audi se raliază la ultima modă care începe să câştige teren în lumea maşinilor de performanţă. Ceea ce părea imposibil acum un deceniu în urmă, astăzi este posibil: propulsor diesel devine sportiv. De vreme ce producătorul german se autodefineşte ca marca premium sport, apariţia noului SQ5 TDI nu trebuie considerată o surpriză, ci un pas firesc în sectorul elitelor din lumea turbodiesel.
Prezentat astăzi la Le Mans, Franţa, înaintea cursei de anduranță în care Audi porneşte ca favorit cu patru bolizi cu motoare diesel şi diesel-electric, modelul este ultima demonstraţie a priceperii inginerilor mărcii germane în dezvoltarea motoarelor diesel de înaltă performanţă.
SQ5 TDI devine noul vârf de gamă în familia recent lansatului Q5 Facelift şi suprinde în primul rând prin raportul putere/performanţă/consum.
Propulsorul din dotare este o unitate V6 bi-turbo ce produce 313 cai putere şi un cuplu imens de 650 Nm trimis ambelor punți printr-un sistem de tracţiune integrală Quattro. Turbinele sunt conectate în serie prin intermediul unui flaps şi operează pe o plajă de lucru care încep de la numai 1.450 rpm. Vârful curbei de cuplu rămâne până la 2.800 rpm, astfel încât motorului nu îi este permis să se joace foarte mult cu consumul.
Audi susţine că SQ5 TDI poate parcurge 100 km folosind în medie 7,2 litri la 100 km.
Mult mai impresionantă este acceleraţia care de la 0 la 100 km/h se efectuează în 5,1 secunde. Viteza maximă este limitată la 250 km/h. Merită spus faptul că sportivul Q5 cu propulsor V6 3.0 TDI biturbo este mai rapid şi economic decât Q5 3.2 FSI de 270 cai putere ce oferă un consum mediu de 9,3 litri la 100 km/h şi un demaraj de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde.
Acesta este primul model diesel din istoria Audi care primeşte particula ”S”, iar pentru a inginerii au acordat o atenţie specială motorului. Chiar dacă este acelaşi motor cu care A6 şi A7 pot fi înzestrate, unitatea noului SQ5 TDI a primit câteva modificări la nivelul pistoanelor, distribuţiei, valvelor şi cilindrilor, proiectaţi special pentru acest model la fel ca şi sistemul de injecţie cu o presiune de lucru de 2.000 bari. Acesta trimite combustibilul în cilindri cu o frecvenţă de 8 jeturi per ciclu.
Muzica motorului este şi ea una specială. Sunetul baritonal, dar plăcut al unui biturbo V6 3.0 TDI biturbo este în modulat de un actuator în sistemul de evacuare şi îţi atrage atenţia prin tonalitatea sa. Cifra de consum ar fi arătat alfel dacă Audi nu ar fi introdus un sistem inovativ de management termic al motorului, tehnologia start/stop şi o pompă de ulei recalibrată. Un rol important îl joacă şi transmisia automată Tiptronic ce dispune de 8 trepte.
La nivel estetic se remarcă grila motor cu ornamente din bare duble galvanizate ce imită aluminiul, în timp ce spoilerul faţă şi eleronul pavilionului sunt modificate pentru un plus de sportivitate. Jantele de 20 inci încalţă pneuri de 255/45, însă opţional pot fi comandate jante de 21 inci. Lămpile ceaţă îmbrăcate în crom cu inserturi din aluminiu se asortează cu grila, capacele oglinzilor exterioare şi jantele din aliaj.
Interiorul nu face rabat de la elementele tipice modelelor S. Combinând sportivitatea cu luxul, Audi SQ5 TDI dispune de scaune cu profil sportiv ce pot avea piele Nappa sau Alcantara, volan cu teșitură în partea inferioară, finisaje, pedalier și padele din aluminiu. Opțional pot fi comandate patru nuanţe de piele pentru scaune, inserturi din lemn negru, finisaje Piano şi un set de ornamente denumit Carbon Atlas.
Pentru a se diferenţia de restul modeleor gamei Q5, versiunea diesel de performanţă se individualizează prin instrumentarul de bord iluminat în culoarea gri şi cu un design 3D al siglei S prezentă de altfel pe praguri, volan şi schimbătorul cutiei de viteze.
SQ5 TDI are doar două nuanţe pentru caroserie, albastru şi negru. Este echipat standard cu direcţie electromecanică, etriere puternice şi o suspensie sport care coboară garda la sol cu 30 mm. În plus, structura celui mai rapid SUV din familia Q5 încorporează o structură bazată preponderent de oţel de înaltă rezistenţă care conferă siguranţă, rigiditate sporită şi o masă uşoară.
Pe piaţa europeană SQ5 TDI va ajunge în primul trimestru al anului 2013, preţul de bază fiind stabilit la 58.500 de euro.

Sursa: www.autopassione.ro

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button