Auto-Moto

Iroc – Nou concept Volkswagen

Iroc – Nou concept Volkswagen

 

Reluarea unei idei de succes: cu 33 de ani în urmă, la Salonul Auto de la Geneva, Volkswagen a prezentat un coupe senzaţional. Era compact, distinct, agil, spaţios şi cu un preţ accesibil. Volkswagen l-a denumit Scirocco. Maşina a făcut senzaţie în acea perioadă: peste o jumătate de milion de exemplare ale primei generaţii au fost produse în toată lumea. Moment de răscruce: în august 2006, cel mai mare producător auto din Europa dezvăluie reinterpretarea ideii de succes Scirocco, prin intermediul unei premiere mondiale – Iroc concept.

 

 

 

Designul noii maşini sport Volkswagen

La fel ca si primul Scirocco, Iroc marchează un moment de răscruce din punct de vedere al stilului, datorită grilei radiatorului şi unei senzualităţi distincte a formelor. Conceperea celor două modele Volkswagen este relativ apropiată, deşi cele două vehicule sunt separate de mai mult de trei decenii. Prima generaţie a lui Scirocco era un vis tangibil pentru mulţi oameni. Deoarece Scirocco a fost o vedetă în lumea auto a anilor 70. Fiind desenată de Giorgetto Giugiaro, echipată cu patru scaune de dimensiuni mari, cu portbagaj mare, hayon de dimensiuni generoase şi conceptul Iroc preia aceste caracteristici.

 

Maşina sport pură în locul unui coupe clasic

 

 

 

Cu toate acestea, spre deosebire de Scirocco, Iroc nu este un coupe clasic, ci o maşină sport cu design progresiv, care oferă un plafon foarte alungit şi o parte posterioară foarte abruptă. Acest aspect asigură două avantaje. În primul rând, Iroc are proporţii perfecte. Atunci când este privit din spate, se observă imediat faptul că plafonul alungit şi geamurile laterale sunt aşezate pe umeri profilaţi şi foarte puternici. Iroc obţine astfel o talie specifică maşinilor sport. În al doilea rând, Iroc oferă spaţiu pentru două persoane în spate şi un portbagaj foarte mare. Această maşină atât de provocatoare combină un grad ridicat de utilitate şi confort cu plăcerea pură de a conduce şi designul expresiv. Astfel, se obţine un Volkswagen care, dacă va intra în producţie, va fi foarte bine poziţionat şi în ceea ce priveşte preţul.

Culoarea verde Viper întâlneşte carbonul negru

 

 

Iroc beneficiază de numeroase subtilităţi la nivel de detalii. Culoarea fascinează încă de la început: deşi nu are un stil retro, verdele folosit este un omagiu adus primei generaţii de Scirocco, pentru care s-a folosit exact această nuanţă de culoare în 1976. Acum, ca şi atunci, aceasta este denumită „Verde Metalizat Viper”. Carbonul: partea centrală a plafonului este construită din geam de culoare neagră; acest element este susţinut de o structură acoperită de carbon. Un suport integrat pe lungime este, de asemenea, parte a acestor materiale. Şi pragurile laterale ale lui Iroc au suprafaţa construită din carbon. Structura acestora, vizibilă din exterior, continuă, dintr-o singură bucată, în interior.

Iroc beneficiază de numeroase subtilităţi la nivel de detalii. Culoarea fascinează încă de la început: deşi nu are un stil retro, verdele folosit este un omagiu adus primei generaţii de Scirocco, pentru care s-a folosit exact această nuanţă de culoare în 1976. Acum, ca şi atunci, aceasta este denumită „Verde Metalizat Viper”. Carbonul: partea centrală a plafonului este construită din geam de culoare neagră; acest element este susţinut de o structură acoperită de carbon. Un suport integrat pe lungime este, de asemenea, parte a acestor materiale. Şi pragurile laterale ale lui Iroc au suprafaţa construită din carbon. Structura acestora, vizibilă din exterior, continuă, dintr-o singură bucată, în interior.

Iroc beneficiază de numeroase subtilităţi la nivel de detalii. Culoarea fascinează încă de la început: deşi nu are un stil retro, verdele folosit este un omagiu adus primei generaţii de Scirocco, pentru care s-a folosit exact această nuanţă de culoare în 1976. Acum, ca şi atunci, aceasta este denumită „Verde Metalizat Viper”. Carbonul: partea centrală a plafonului este construită din geam de culoare neagră; acest element este susţinut de o structură acoperită de carbon. Un suport integrat pe lungime este, de asemenea, parte a acestor materiale. Şi pragurile laterale ale lui Iroc au suprafaţa construită din carbon. Structura acestora, vizibilă din exterior, continuă, dintr-o singură bucată, în interior.Dimensiuni sexy

 

 

Datorită consolelor foarte mici, Iroc utilizează în mod eficient ampatamentul de 2.680 mm. Conceptul are 1.400 mm înălţime, 4.240 mm lungime şi 1.800 mm lăţime. Jantele din aliaj uşor au fost desenate special pentru Iroc şi pneurile 235 au dimensiuni de 19 inch. Datorită consolelor foarte mici, Iroc utilizează în mod eficient ampatamentul de 2.680 mm. Conceptul are 1.400 mm înălţime, 4.240 mm lungime şi 1.800 mm lăţime. Jantele din aliaj uşor au fost desenate special pentru Iroc şi pneurile 235 au dimensiuni de 19 inch.

atorită consolelor foarte mici, Iroc utilizează în mod eficient ampatamentul de 2.680 mm. Conceptul are 1.400 mm înălţime, 4.240 mm lungime şi 1.800 mm lăţime. Jantele din aliaj uşor au fost desenate special pentru Iroc şi pneurile 235 au dimensiuni de 19 inch.

Twincharger şi DSG

Iroc este propulsat de un motor TSI, cunoscut sub denumirea de Twincharger. Transmisia este asigurată cu ajutorul cutiei de viteze automată DSG. Montate în premieră pe modelul Golf GT, motoarele TSI sunt în prezent cele mai eficiente propulsoare pe benzină, cu patru cilindri, din lume. Combinaţia compresorului mecanic şi a turbocompresorului sunt o soluţie de viitor. Compresorul mecanic compensează lipsurile tipice ale motoarelor turbo la turaţii reduse. De partea cealaltă, turbocompresorul asigură o putere mare la turaţii ridicate. Combinarea celor două compresoare pentru motoare de producţie în masă este unică în lume. Versiunea TSI folosită la conceptul Iroc dezvoltă 155kW/210 CP. În principiu, Iroc poate fi echipat cu o multitudine de motoare supraalimentate, dar toate trebuie să asigure un singur lucru: plăcerea de a conduce.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button