Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
Auto-Moto

Audi R8 V12 TDI Concept

Audi a făcut valuri anul trecut când a lansat modelul R8, un supercar de lux foarte accesibil şi plăcut la condus – unul pe care l-ai putea conduce zilnic dacă ai dori. Acum, constructorul din Ingolstadt a mers mai departe cu acel proiect montând sub capota maşinii un turbo diesel V12 de 500 de cai-putere, economic şi puternic deopotrivă, care face ca R8 să poată fi considerată în acest moment o maşina perfectă. Versiunea R8 pe benzină este un supercar extrem de rapid, fiind propulsată de un motor V8 de 4,2 litri care dezvoltă 420 de cai-putere şi atinge „suta” în numai 4,6 secunde.

Însă, conceptul diesel se poate lauda cu cifre şi performanţe excepţionale. Are motor V12 de 6,2 litri care dezvoltă 500 CP şi 1.000 Nm de cuplu, care face ca R8-ul să demareze de la 0 la 100 km/h în doar 4,2 secunde. Cu toate acestea, Audi va avea ceva obstacole de trecut, cel puţin în Statele Unite ale Americii, unde diesel-urile au fost destul de rare în ultimii ani, iar clienţii trăiau cu impresia că motoarele pe motorină sunt aceleaşi agregate zgomotoase care fac la fel de mult fum ca acelea din anii 70. Însă, Audi poate folosi R8-ul pentru a ataca aceasta percepţie şi să-i convingă pe americani că diesel-urile sunt nişte maşini sexy şi la îndemâna oricui. Iar R8 este sexy, cu siguranţă. În afara modificărilor exterioare, R8 V12 TDI poate atinge o viteza de top de peste 300 km/h, iar impresionantul cuplu motor este disponibil de la 1.750 rpm, ceea ce înseamnă că demarajul este extrem de violent. Asemenea altor propulsoare V12, sound-ul este de mare efect. Având în vedere faptul că gândirea „verde” domină industria auto, R8 V12 TDI Concept este realizat în conformitate cu normele Euro 6 privind emisiile care vor apărea în 2014, iar consumul redus de combustibil fac din modelul Audi o maşină foarte practică. Exteriorul atrăgător se caracterizează prin noile şi prizele de aer mai mari, prin deflectoarele laterale de tip plasă care sunt mai largi, precum şi prin spoilerul îngust dintr-o bucată, realizat din aluminiu, care uneşte difuzoarele faţă şi spate pe sub pragurile lărgite. Deosebit de atractive sunt şi LED-urile – comparabile cu farurile cu xenon sau halogen – poziţionate sub blocurile optice faţă. Acestea sunt de mare efect când sunt aprinse, fie că este zi sau noapte, şi nu sunt deranjante pentru ceilalţi şoferi participanţi la trafic. Fiind vorba despre un concept, încă nu se ştie dacă partea superioară a carcasei motorului, care este din fibră de carbon, se va regăsi şi pe versiunea de serie. Masivele discuri de frână ceramice conferă conceptului R8 V12 TDI o putere de frânare comparabilă cu cea a maşinilor de curse.
Informaţii oferite de SC NURVIL SRL dealer Audi

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button