Auto-Moto

NURVIL, cel mai activ dealer vâlcean

  NURVIL, cel mai activ dealer vâlcean

 Ştiu că aveţi o mare pasiune pentru automobile, dar şi că le cunoaşteţi toate secretele. Este vorba de ceva transmis sau pur şi simplu este o „iubire” pe care aţi descoperit-o singur?
Pasiunea pentru automobile am dobândit-o de mic. Poate că a fost moştenită. Mai exact, cred că am moştenit-o de la tatăl meu. A avut maşină; a avut motocicletă. La acea vreme, vă daţi seama, nu putea să aibă decât DACIA, pe care o reparam, îmi aduc aminte, şi de două ori pe lună, în curte.
Aţi urmat anumite studii de specialitate sau sunteţi un autodidact, pentru care exerciţiul şi analiza celor din jur au un cuvânt important de spus în tot ceea ce faceţi? Totodată, v-aş întreba dacă faptul că aţi petrecut mult timp peste graniţa v-a influenţat stilul?
Am absolvit cursurile Universităţii din Braşov, Facultatea Mecanică, Secţia Automobile, Specializarea – Proiectare Motoare, în 1990. Însă, referitor la experienţa germana, în primul rând, cred că acolo am conştientizat şi mai mult faptul că seriozitatea este factorul principal în abordarea cu succes a oricărei activităţi. Cred cu tărie că aceasta este cheia succesului. Indiferent ce ai face, dacă pui suflet şi îţi propui ca, de fiecare dată, să faci mai bine, nu ai cum să nu reuşeşti. Am convingerea că acest lucru a reprezentat primul meu câştig în urma deplasărilor pe care le-am făcut în Germania. Mai mult decât atât, activitatea noastră a început într-un domeniu care n-are nici o legătură cu automobilul: prelucrarea lemnului. Toată producţia noastră era destinată pieţei germane. Ori, ca să supravieţuieşti pe piaţa germană, trebuie să fii serios, să-ţi respecţi contractele, să-ţi respecţi partenerii. Şi poate că aceasta a fost prima experienţă care mi-a arătat care este locul clientului într-o activitate. El este cel care aduce bani şi trebuie respectat cu sfinţenie.
Ce înseamnă NURVIL pentru dumneavoastră?
Nurvil, pentru mine, înseamnă multe eforturi, pe care le-am depus în aproape zece ani, perioadă de când, de fapt, există firma Nurvil. Încă de la înfiinţare, ne-am propus ca Nurvil să fie un etalon în domeniul auto. Am făcut tot ce-am putut pentru asta. Nu ştiu dacă ne-am atins obiectivele, deoarece, cu siguranţă, mereu există loc de mai bine. Marea mea dezamăgire este că nu putem avea numai clienţi mulţumiţi. Din diverse motive, poate că n-am putut să-i satisfacem pe toţi. Asupra lor ne concentrăm atenţia. În permanenţă analizăm care sunt cauzele pentru care nu toţi clienţii sunt satisfăcuţi şi încercăm să remediem aceste lipsuri. Deci, nu tratăm niciodată cu neglijenţă acest aspect. Chiar dacă e vorba de un singur client şi poate că nu are dreptate, încercăm să ne punem în locul lui şi să vedem ce anume l-a nemulţumit. O să vă dezvălui un pas pe care îl vom face în viitor tocmai pentru a satisface cerinţele clienţilor. Marca Audi, care este o marcă pe care o promovăm în Vâlcea şi în Târgu Jiu, va avea o casă nouă. Sper ca, până la sfârşitul acestui an, să putem inaugura noul show-room Audi, care va fi situat în Râmnicu Vâlcea. Pe lângă acest show-room va funcţiona şi un service, mai spaţios şi utilat conform exigenţelor fabricantului. Toate acestea, după cum spuneam, sunt gândite de noi in primul rând pentru a satisface pretenţiile clienţilor, pentru a reduce timpul de programare în service, pentru a reduce timpul alocat reparaţiilor sau îmbunătăţirilor, de a-i putea consilia mai bine pe clienţi şi , de ce nu?  să încercăm chiar să facem o cultivare a pieţei. Pentru că marca Audi, pe lângă tehnologia avansată, are şi o mare doză de emoţie. Audi trebuie descoperit…
V-aţi propus ca pe viitor să vă canalizaţi eforturile doar pe promovarea celor două mărci, Audi şi Volkswagen, sau v-aţi gândit inclusiv la o eventuală diversificare a brandurilor pe care să le promoveze Nurvil?
Nu… Cred că în felul acesta, adică aşa cum lucrăm acum, putem să facem o treabă extraordinara. În momentul în care pui suflet într-o anume activitate, nu poţi să ţi-l împarţi, riscând să nu prea mai rămână mare lucru nici într-o parte, nici în cealaltă.
Câte unităţi preconizaţi că va vinde NURVIL în anul 2005?
Anul acesta ne propunem să vindem, cumulat – mă refer la toate brandurile pe care le promovăm: Volkswagen turisme, Volkswagen utilitare şi Audi – 500 de unităţi. Este un obiectiv ambiţios, dar este şi un obiectiv realizabil. Spun acest lucru pentru că făcând un bilanţ pe primele cinci luni ale acestui an constatăm că suntem în grafic. Nu sunt ambiţii care să rămână la stadiul de ambiţii, vor fi , am convingerea , şi realizări. Asta şi pentru că piaţa auto, nu ştiu dacă aţi analizat statisticile APIA, în 2005, a avut o creştere pe care n-a putut-o anticipa nimeni. Dacă în anii trecuţi piaţa a avut o creştere a nivelului vânzărilor cuprinsă între 30 şi 40 % anual, în primele 5 luni ale anului 2005, acesta a crescut cu 74 % iar zona Olteniei s-a plasat peste media pe ţară. Este o regiune geografică cu un potenţial care s-a dezvoltat mai bine decât în alte părţi.
Ce maşină conduceţi şi cine se ocupă de ea?
Eu conduc un Audi S4 în acest moment. Cred că are un an şi jumătate vechime şi 54 de mii de kilometri parcurşi. Pot să vă spun că nu am avut nici un fel de incident tehnic. De întreţinerea ei, bineînţeles că doar de atât a avut nevoie, se ocupă, cum era şi normal de altfel, service-ul nostru, nu altcineva. Este un model sportiv al brandului Audi. Sunt mulţumit de ea, precum şi de modul cum este întreţinută.
Ştim că urmăriţi tot ce mişcă în Campionatul German de Turisme şi că vă pasionează această confruntare a titanilor: Audi, Mercedes şi Opel… Cum apreciaţi prezenţa Audi în DTM?
DTM este cea mai disputată competiţie a maşinilor de stradă în acest moment. Poate şi datorită faptului că sunt prezente cele mai performante motoare. Sunt motoare V8, de 4000 de cm3, care depăşesc 450 CP. Audi a avut întotdeauna prezenţe notabile în competiţiile sportive. Din păcate, Audi nu e prezent şi în Formula 1, lucru pe care cu siguranţă mi l-aş dori. Cred că asta îi lipseşte lui Audi: o performanţă în Formula 1. Însă, revenind la DTM, sunt convins că ştiţi: Audi a dominat în anii 80 Campionatul Mondial de Raliuri. De fapt, Audi a schimbat complet faţa Campionatului Mondial de Raliuri. Acum 25 de ani, la Salonul Auto de la Geneva, Audi lansa modelul denumit Ur quattro. Era prima maşină care dispunea de tracţiune integrală, combinată cu un motor supra-alimentat. În 81’, a fost preparată pentru Campionatul Mondial de Raliuri. Din 81’ până în 84’, a avut numai rezultate notabile. A detronat Lancia Stratos (care, dacă mi-aduc eu bine aminte, în acea perioadă, era lider) cu mai bine de un minut pe fiecare probă specială. I-a făcut pe cei de la Lancia să declare că Audi quattro e maşina pe care au uitat s-o construiască. Chiar la prima participare la Campionatul Mondial de Raliuri s-a pus şi un pariu: Mikola a declarat că-i va bate pe cei de la Lancia cu cel puţin 10 secunde pe fiecare probă. I-a bătut cu un minut şi 10 secunde. Într-un clasament făcut de un număr de 60 de jurnalişti, cei mai buni jurnalişti auto din lume, modelul despre care vorbim a fost declarat cea mai bună maşină a tuturor timpurilor; pentru că a adus câteva premiere care au schimbat radical lumea auto. A fost prima maşină care a câştigat un raliu la prima participare. A fost prima maşină care a făcut o femeie să câştige o întreagă etapă de Campionat Mondial, cel de la San Remo. S-ar putea spune multe, foarte multe… Apoi, Audi, în 1990-1991, a intrat în campionatul maşinilor de stradă. Deşi abia intrat în DTM, a câştigat Campionatul fără probleme. În 96’, a câştigat Competiţiile rezervate maşinilor de strada în 6 ţări – Germania, Marea Britanie, Belgia, Africa de Sud, Australia… A fost maşina cea mai titrată din Campionatul German de Turisme. În 2004, Mattias Ekstrom este campion cu AUDI în DTM, iar în 2005, după primele 5 etape, tot Audi şi Ekstrom sunt pe primul loc.
Care dintre brandurile promovate de NURVIL a înregistrat cea mai mare creştere a vânzărilor anul acesta?
Ambele branduri au evoluat foarte bine. Dacă vorbim în valori absolute, cu siguranţă Volkswagen, pentru că e o maşină care oferă o varietate de modele. E imposibil să nu găseşti la Volkswagen un model care să nu ţi se potrivească. De la micuţul Polo, până la nava amiral Phaeton, sau SUV de performanţă Volkswagen Touareg. Şi Audi a reuşit anul acesta să fie pe primul loc, în segmentul premium, lucru care este, cred eu, cel mai important: să te plasezi înaintea lui Mercedes şi a BMW, care sunt concurenţii noştri tradiţionali.
Departamentul tuning de la NURVIL este deja celebru în judeţul Vâlcea, dar nu numai. Cunoaşteţi foarte bine şi acest segment… De aceea, v-aş ruga să ne spuneţi dacă există ceva în materie de tuning ce depăşeşte posibilităţile Nurvil şi dacă tuningul este, în opinia dumneavoastră, un moft sau o necesitate?
Este greu de răspuns la această întrebare. Oamenii nu sunt la fel, iar cerinţele lor, de asemenea, diferă. Fiecare îşi doreşte de la maşină ceva. Practic, când ai urcat la volanul unei maşini, cauţi senzaţii. Tuningul vine în întâmpinarea celor care vor să-şi personalizeze maşina într-un anume fel. Unii preferă suspensii sport, pentru că se simt mai în siguranţă, alţii preferă suspensii mai soft pentru confort. Sunt oameni care caută un sunet de calitate, iar alţii sunt mai puţin pretenţioşi în această privinţă. Plaja de oferte în sectorul audio-video este imensă. Aş putea să vă spun, de exemplu, că Audi, începând de luna aceasta, pune la dispoziţia clienţilor pretenţioşi un sistem audio de 1000 de Waţi, cu 14 difuzoare cu amplificator propriu si lentile acustice produse de firma Bang & Olufsen, pentru suma de 6.000 de euro. Există şi sisteme audio desigur, cu performante pe măsura, la preţul de 300 de euro. Totul depinde de ce anume preferă clientul şi de cât doreşte să investească acesta. Asta facem şi noi prin serviciul nostru de tuning: dotam maşina clientului cu ceea ce doreşte. Desigur că putem rezolva orice solicitări în materie de tuning audio-video, tuning interior, tuning de motor, la diferite grade… În funcţie de ce performanţe vrea clientul şi de cât de mult este dispus să investească se poate face aproape orice.
Cum vi se pare ideea organizării unui Salon Auto de anvergură la Râmnicu Vâlcea şi ce surprize pregătiţi pentru public cu această ocazie?
Vă spun acelaşi lucru pe care l-am spus şi la prima ediţie. Este un eveniment pe care ni-l dorim şi îl aşteptăm cu nerăbdare de fiecare dată, pentru a pune faţă în faţă ceea ce oferim noi cu ceea ce oferă concurenţa. Este, cred, cel mai bun lucru ce i se poate întâmpla unui client. Astfel, el are posibilitatea să facă o comparaţie directă, nu virtuală, între ceea ce oferă unul şi ce oferă altul. Cred că principalul câştigător este clientul, dar în mod indirect şi noi, cei care îi propunem ceva care convinge că merită cumpărat. Surprizele sunt surprize, dar vă asigur că acestea vor fi din plin.
Firma Nurvil este un adevărat campion al dealerilor vâlceni în materie de lansări. Ce surprize mai pregătiţi în acest sens pentru viitorul  apropiat?
Vă mulţumesc dacă asta este ceea ce credeţi. Cred că este un lucru firesc ca fiecare să dorească să fie primul. Chiar există competiţii în domeniul auto, cum ar fi Cupa Dunlop, unde este decât un singur câştigător. Cei de pe locurile 2 şi 3 nu contează… Sper ca următorul eveniment, ca şi importanţă după acesta, să fie lansarea unui „sport utility vehicle” de la Audi. Este vorba de modelul Q7, o maşină complet nouă, ce reprezintă un segment care, de la Audi, cam lipsea. Adevărul este că Audi nu prea avea un competitor direct pentru BMW X5 şi Mercedes ML. Acum, Audi a dezvoltat un concept absolut deosebit, pe care din toamnă îl veţi putea vedea la Salonul Auto de la Bucureşti. Q7 e o  maşină mare – are dimensiunile unui A8, o maşină de teren cu capabilităţi  off-road, dar şi cu un impecabil comportam rutier. Sper s-o putem lansa cât mai repede şi la Râmnicu Vâlcea.
Ce mesaj le-aţi transmite clienţilor şi partenerilor dumneavoastră de afaceri?
Un mesaj optimist. Atenţia noastră este concentrată către ei şi tot ceea ce facem îi are în prim plan. Îmi doresc să fim la fel de aproape unii de alţii şi să avem o colaborare cât mai fructuoasă şi pe viitor.

Eduard Dulăcioiu

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button