Acasă Auto-Moto Daewoo si KIA pe tobogan

Daewoo si KIA pe tobogan

380
0

Daewoo şi KIA pe tobogan

 Întrucât creşterea pieţei cu 60 la sută faţă de anul trecut a devenit deja un fapt comun, care nu mai miră pe nimeni, probabil că evenimentul lunii mai a fost explozia exporturilor, bineînţeles datorită lui Logan. Parcă anticipând dorinţa noului preşedinte al Grupului Renault, care şi-a propus să forţeze Dacia să exporte, luna mai seamănă cu un fel de decolare a lui Logan, este adevărat, având ca motiv şi demararea vânzărilor în Europa de Vest. La autoturisme importate, luna mai a fost la doar câteva unităţi de recordul din aprilie. În mai am asistat la o ofensivă reuşită de Fiat şi Hyundai, care, datorită modelelor Panda şi Albea şi, respectiv, Accent şi Tucson, au reuşit să depăşească Chevrolet, ajuns pe locul nouă. La clasamentul pe modele, în ciuda coexistenţei împreună cu generaţia actuală, Octavia Tour a depăşit Peugeot 307 şi 206, dar meciul nu pare a fi adjudecat. În sfârşit, Passat a reuşit să depăşească Bora, începând să urce în clasament.  Clasa mini a modelelor importate este dominată autoritar de Panda, dar care, în ciuda scăderii evidente a vânzărilor de la Matiz, este departe de aceste cifre. Aici un suflu nou va fi adus de sosirea noului Chevrolet Sparc, de la care GM aşteaptă volume importante. Printre modelele mici, Clio nu mai poate fi ajuns, surprize putând să apară doar la următoarele trei poziţii, separate de mai puţin de 200 de unităţi fiecare. La clasa cea mai importantă ca volum de vânzări, cea compactă, singurul fapt spectaculos care se mai poate întâmpla este duelul dintre Octavia Tour şi Peugeot 307 pentru locul al III-lea, mai ales după ce va apărea noul 307, din toamnă.  După un start oarecum ezitant, noul Pasat şi-a luat în primire primul loc de la clasa medie, diferenţa de peste 300 de unităţi faţă de 407 fiind greu de refăcut. O surpriză plăcută este prezenţa pe podium a modelului Toyota Avensis, înaintea unor concurenţi redutabili ca Mondeo sau Vectra, care va beneficia în curând şi de aportul noului motor diesel de 2,2 litri.  Lupta este strânsă la segmentul 4×4. Chiar dacă nu fac parte din aceeaşi clasă, Hyundai Tucson la detronat pe Touareg, dar ambele modele trebuie să ţină cont de binomul Toyota (Rav4 + Land Cruiser), care vine din toamnă. Nu este de neglijat evoluţia unor modele noi, dar care nu excelează la mai nici un capitol, cum ar fi Kia Sportage sau Nissan Pathfinder.  Printre monovolume, este greu de gândit că cineva ar putea să-l detroneze pe Scenic, care trage după sine întregul segment. Dacă până nu demult, la categoria utilitare sub 3,5 tone, exceptând Dacia, regula era Fiat şi restul lumii, astăzi avem un meci cu patru jucători puternici care se învârt după cinci luni în jurul a 800 de unităţi vândute, diferenţa dintre aceştia fiind de mai puţin de 50 de unităţi.