Auto-Moto

Excelenţă în design are un nou nume: Audi A5 Coupe

Porsche România a lansat, săptămâna aceasta, noul Audi A5 Coupe în România. Interpretarea interesantă a lui Audi pentru un concept clasic, Audi A5, este concretizată printr-un „grand tourer” modern combinat cu un coupe touring tradiţional. A5 extinde gama Audi ca şi model dintr-un segment nou, preluând tradiţia modelelor sport cu două uşi şi a coupe-urilor touring. „Audi A5 este cea mai frumoasă maşină pe care am desenat-o până acum”, spune cu convingere Walter de Silva, şeful de design Audi. Cu o lungime de 4,63 metri, Audi A5 face parte, în mod evident, dintr-o clasă superioară a modelelor coupe. Patru scaune confortabile şi un volum de încărcare de 455 de litri fac din această maşină un „tourer” spaţios şi perfect pentru călătorii pe distanţe mari.

Expresia determinării caracterizează trăsăturile părţii frontale: grila de tip „single-frame” este trăsătura distinctivă a părţii frontale, iar farurile mici şi în unghi drept ale lui A5 şi prizele de aer mari consolidează impresia de lăţime. Acelaşi lucru este valabil şi pentru partea posterioară. Farurile de zi, care cuprind 8 becuri de tip LED pe fiecare parte, fac din sistemul de faruri cu xenon ceva inconfundabil. Liniile orizontale distincte subliniază ideea de sportivitate a lui A5. Arhitectura interiorului este concentrată pe conducător şi reuşeşte să formeze din instrumente şi din consola centrală un tot unitar. Deşi panoul de instrumente cuprinde trăsăturile tipice pentru Audi, oferind cadranele caracteristice pentru vitezometru şi pentru turometru, acesta oferă un design complet nou. O versiune nouă şi avansată a aclamatului sistem MMI face ca gama largă de funcţii să fie uşor de înţeles. Motorul pe benzină de top este noul FSI de 3,2 litri, care oferă sistemul inovator Audi valvelift. Audi A5 3.2 FSI oferă o putere de 265 CP şi un cuplu superb, de 330 Nm, pe o plajă de turaţii cuprinsă între 3.000 şi 5.000 rpm. Modelul 3.2 FSI quattro cu transmisie manuală, în 6 trepte, sprintează de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde şi are viteza de top limitată la 250 km/h. Motorul 1.8 TFSI de 170 CP, care va fi disponibil în toamna lui 2007, combină tehnologia turbo cu injecţia directă de benzină. Motorul TDI sportiv de pe Audi A5 este un 3.0 TDI revizuit, de 240 CP şi 500 Nm, cu o acceleraţie 0 – 100 km/h în 5,9 secunde! Al doilea motor TDI este un V6 de 2,7 litri şi 190 CP, un complement ideal pentru transmisia multitronic, perfect pentru cei care preferă confortul. În setarea de bază, tracţiunea integrală permanenta quattro distribuie puterea motorului în raport 40/60 între puntea faţă şi puntea spate. Sistemul reglează în mod instantaneu distribuirea puterii, în funcţie de situaţie şi de aderenţa la sol. Transmisia variabilă oferă un confort fără egal. În acelaşi timp, eficienţa ridicată şi rapoartele de transmisie mai ridicate o fac mai economică, aceasta funcţionând în cea mai eficientă treaptă în orice moment. De fiecare dată când conducătorul preferă un stil de condus mai sportiv, cutia de viteze poate fi comutată în modul manual, care oferă acum 8 trepte pentru mersul înainte. Inginerii de la Audi au realizat un tren de rulare complet nou. Puntea anterioară este localizată mult în fata, pentru o configuraţie cu motor amplasat longitudinal, cu tracţiune faţă şi integrală. Această arhitectură nouă face posibilă existenţa unui ampatament mare şi a unei console frontale scurte, ceea ce optimizează distribuirea greutăţii între punţi. Un element cheie al trenului de rulare posterior este suspensia trapezoidală, care oferă elemente mecanice complet noi. Aceasta oferă un nivel ridicat de confort, combinat cu o stabilitate direcţională excelentă. Atât în faţă, cât şi în spate, componentele principale ale suspensiei sunt realizate din aluminiu. Rigiditatea extrem de mare a sasiului, tipică pentru un Audi, oferă baza pentru manevrabilitatea vioaie şi pentru senzaţia de soliditate şi confort a maşinii. În ceea ce priveşte echipările, Audi A5 este caracterizat de specificaţii standard cuprinzătoare. Acestea includ jante din aliaj de 17 ţoli, precum şi faruri xenon plus cu faruri de zi de tip LED, aer condiţionat automat, sistem audio cu lector CD, afişaj separat cu sistem de operare MMI şi portbagaj cu deschidere automată.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button