Auto-Moto

Audi R8 obtine victoria în cursa de adio

Audi R8 obţine victoria în cursa de adio

 

– R8 se retrage în glorie, după 63 de succese

– A 50-a victorie pentru Audi în American Le Mans Series

– Capello şi McNish îşi măresc avantajul în clasament

 „Bătrâna doamnă” a luat startul în ultima ei cursă şi a scris un capitol aparte al unei poveşti de succes: Dindo Capello (Italia) şi Allan McNish (Scotţia) au dus Audi R8 spre o victorie impresionantă şi emoţionantă în etapa de la Lime Rock Park (statul Connecticut) – ultima participare pentru cel mai de succes prototip Le Mans din toate timpurile. În cea de-a patra etapă a sezonului 2006, maşina R8 a echipei Audi Sport North America a luat din linia a doua cu dorinţa de a repeta succesul obţinut la Houston, atunci când a început turneul de adio pentru Audi R8 ce a cuprins trei curse. După 45 de minute, Capello i-a predat volanul lui McNish, în momentul în care cursa era neutralizată pentru a doua oară. Echipa nord-americană a reuşit să preia conducerea imediat după încheierea primei ore a unei curse ce s-a desfăşurat pe o căldură extrem de umedă. Avansul de 18 secunde a fost pierdut în urma unei alte neutralizări – petrecută cu o oră înainte de sosire – în momentul în care McNish a fost obligat să-şi amâne cu un tur intrarea la standuri, ceea ce a permis maşinii de pe locul secund – Porsche Spyder – să treacă pe la boxe şi să preia prima poziţie. Audi a reacţionat imediat, a lansat atacul final şi, cu 30 minute înainte de final, a recucerit primul loc, astfel că McNish a avut plăcerea de a fi primul pilot care a văzut steagul în carouri. Cu un avans de 11,812 secunde, echipajul italo-scoţian a obţinut victoria şi şi-a mărit avansul în clasamentul categoriei LMP1 în toate cele trei ierarhii: piloţi, constructori şi echipe. Astfel, Audi R8 iese în glorie de pe scena curselor de anduranţă. 63 de victorii în cele 80 de curse disputate, inclusiv cinci succese în cursa de 24 ore de la Le Mans şi 50 de triufmuri în etapa American Le Mans Series, un palmares remarcabil de la debutul consemnat în 2000. Revoluţionatul prototip Audi R10 TDI – învingător în ediţia 2006 a întrecerii de la Le Mans – va lua locul "bătrânului" R8 şi va reveni în American Le Mans Series, după ce a câştigat deja cursa de 12 ore de la Sebring, la începutul lunii martie. Pentru ultimele şase etape din AMLS, liderii categoriei LMP1, Allan McNish şi Dindo Capello, vor fi acompaniaţi, cu începere din cursa de la Salt Lake City (15 iulie), de campionii en titre Frank Biela (Germania) şi Emanuele Pirro (Italia), ambele echipaje beneficiind de prototipuri Audi R10 TDI ce vor apăra culorile Audi Sport North America. Învingător la Lime Rock, prototipul Audi R8 a purtat  un sticker cu mesajul "My other car is a diesel" (n.a. Cealaltă maşină a mea este diesel). Dr. Wolfgang Ullrich (director Audi Motorsport): Este un moment magnific: retragem o maşină care a cunoscut multe momente glorioase, iar acest lucru o facem printr-o victorie, a 50-a în American Le Mans Series, performanţe care vor rămâne în cartea de istorie a motorsportului. Le mulţumesc piloţilor, echipei, tuturor celor care au contribuit la această poveste de succes. Dave Maraj (director Team Audi Sport North America): A fost o cursă superbă. Mereu voi avea amintiri deosebite despre Audi R8 pentru că acest prototip "a făcut" echipa mea – fără această nu aş fi putut fi astăzi aici pentru că nu aş fi avut o echipă fără Audi. Am avut plăcerea de a înregistra prima victorie alături de Audi R8 la Road Atlanta în 2003, anul trecut am câştigat cursa de "acasă", la Sebring, apoi ne-am impus în cea mai importantă şi cea mai dură întrecere de anduranţă, 24 ore de la Le Mans. Iar toate acestea au fost ca echipă privată. Acum urmează o nouă provocare: derularea proiectului R10 TDI.

„Bătrâna doamnă” a luat startul în ultima ei cursă şi a scris un capitol aparte al unei poveşti de succes: Dindo Capello (Italia) şi Allan McNish (Scotţia) au dus Audi R8 spre o victorie impresionantă şi emoţionantă în etapa de la Lime Rock Park (statul Connecticut) – ultima participare pentru cel mai de succes prototip Le Mans din toate timpurile. În cea de-a patra etapă a sezonului 2006, maşina R8 a echipei Audi Sport North America a luat din linia a doua cu dorinţa de a repeta succesul obţinut la Houston, atunci când a început turneul de adio pentru Audi R8 ce a cuprins trei curse. După 45 de minute, Capello i-a predat volanul lui McNish, în momentul în care cursa era neutralizată pentru a doua oară. Echipa nord-americană a reuşit să preia conducerea imediat după încheierea primei ore a unei curse ce s-a desfăşurat pe o căldură extrem de umedă. Avansul de 18 secunde a fost pierdut în urma unei alte neutralizări – petrecută cu o oră înainte de sosire – în momentul în care McNish a fost obligat să-şi amâne cu un tur intrarea la standuri, ceea ce a permis maşinii de pe locul secund – Porsche Spyder – să treacă pe la boxe şi să preia prima poziţie. Audi a reacţionat imediat, a lansat atacul final şi, cu 30 minute înainte de final, a recucerit primul loc, astfel că McNish a avut plăcerea de a fi primul pilot care a văzut steagul în carouri. Cu un avans de 11,812 secunde, echipajul italo-scoţian a obţinut victoria şi şi-a mărit avansul în clasamentul categoriei LMP1 în toate cele trei ierarhii: piloţi, constructori şi echipe. Astfel, Audi R8 iese în glorie de pe scena curselor de anduranţă. 63 de victorii în cele 80 de curse disputate, inclusiv cinci succese în cursa de 24 ore de la Le Mans şi 50 de triufmuri în etapa American Le Mans Series, un palmares remarcabil de la debutul consemnat în 2000. Revoluţionatul prototip Audi R10 TDI – învingător în ediţia 2006 a întrecerii de la Le Mans – va lua locul "bătrânului" R8 şi va reveni în American Le Mans Series, după ce a câştigat deja cursa de 12 ore de la Sebring, la începutul lunii martie. Pentru ultimele şase etape din AMLS, liderii categoriei LMP1, Allan McNish şi Dindo Capello, vor fi acompaniaţi, cu începere din cursa de la Salt Lake City (15 iulie), de campionii en titre Frank Biela (Germania) şi Emanuele Pirro (Italia), ambele echipaje beneficiind de prototipuri Audi R10 TDI ce vor apăra culorile Audi Sport North America. Învingător la Lime Rock, prototipul Audi R8 a purtat  un sticker cu mesajul "My other car is a diesel" (n.a. Cealaltă maşină a mea este diesel). Dr. Wolfgang Ullrich (director Audi Motorsport): Este un moment magnific: retragem o maşină care a cunoscut multe momente glorioase, iar acest lucru o facem printr-o victorie, a 50-a în American Le Mans Series, performanţe care vor rămâne în cartea de istorie a motorsportului. Le mulţumesc piloţilor, echipei, tuturor celor care au contribuit la această poveste de succes. Dave Maraj (director Team Audi Sport North America): A fost o cursă superbă. Mereu voi avea amintiri deosebite despre Audi R8 pentru că acest prototip "a făcut" echipa mea – fără această nu aş fi putut fi astăzi aici pentru că nu aş fi avut o echipă fără Audi. Am avut plăcerea de a înregistra prima victorie alături de Audi R8 la Road Atlanta în 2003, anul trecut am câştigat cursa de "acasă", la Sebring, apoi ne-am impus în cea mai importantă şi cea mai dură întrecere de anduranţă, 24 ore de la Le Mans. Iar toate acestea au fost ca echipă privată. Acum urmează o nouă provocare: derularea proiectului R10 TDI.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button