Auto-Moto

În ciuda crizei, Audi continuă să facă profit

În pofida crizei economice, Grupul Audi a înregistrat un profit ridicat în primul trimestru al anului 2009. În perioada ianuarie-martie a anului curent, marca Audi şi-a sporit cota de piaţă în Europa de Vest, până la 4,6 procente (2008 – 4,1 procente), ocupând primul loc în segmentul premium.
În ciuda mediului economic dificil şi a vânzărilor în scădere pe plan mondial, Grupul Audi a început anul cu succes pe mai multe pieţe şi şi-a menţinut profitabilitatea în primele trei luni, cu un profit operaţional pozitiv. În perioada ianuarie-martie, grupul a obţinut venituri de 6,7 miliarde de euro (2008 – 8,3 miliarde de euro), cu 19,2 procente mai puţin decât în anul anterior.

Profitul operaţional înregistrat în această perioadă a fost de 363 milioane de euro (2008 – 514 milioane de euro), cu 29,4 procente mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. În plus, Audi continuă să lanseze noi modele în acest an, A5 Cabriolet, A4 allroad quattro şi A5 Sportback fiind câteva dintre acestea. Cotele de piaţă dezvăluite recent de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), pentru perioada ianuarie-martie, confirma măsura succesului mărcii celor patru inele. Conform acestora, Audi s-a clasat pe primul loc pe segmentul premium în Europa de Vest, cu o cotă de piaţă de 4,6 procente (faţă de 4,1 procente în 2008), situându-se în mod clar în faţa concurenţei. În primul trimestru, au fost înmatriculate 149.650 de automobile Audi noi în Europa de Vest, cu 4,6 procente mai puţine decât în perioada similară a anului trecut. Astfel, Audi s-a dezvoltat semnificativ mai bine decât principalii săi concurenţi şi decât piaţa în general, care a scăzut cu 16,3 procente în perioada ianuarie-martie.
Sursa: Porsche România / Nurvil Dealer Audi Râmnicu Vâlcea

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button