Economie

Firma de transport public ETA Râmnicu Vâlcea îsi schimba fata

Firma de transport public ETA Râmnicu Vâlcea îşi schimbă faţa

40 dintre autobuzele vechi ar putea fi înlocuite în scurt timp de altele mai puţin poluante şi mai confortabile

   Previziunile bugetare ale Consiliului Local al Râmnicului pe 2006 n-au mai fost aşa „darnice” ca în anii anteriori în ceea ce priveşte fondurile alocate pentru modernizarea parcului auto al SC ETA SA Râmnicu Vâlcea. Însă, potrivit directorului societăţii, domnul Viorel Băţică, s-au ivit noi oportunităţi în acest sens. Mai exact, la o recentă conferinţă naţională a Uniunii Română de Transport Public, parlamentarii, directorii din diverse ministere şi secretarii de stat participanţi au promis că vor face demersuri pe lângă Guvernul României în vederea emiterii unei hotărâri specială pentru societăţile şi regiile de transport public local, cărora, ar urma să li se aloce bani în vederea achiziţionării unor mijloace de transport din Uniunea Europeană, cu EURO 2, deci second-hand, dar care, bineînţeles, nu sunt atât de poluante ca cele aflate deja în uz, spre exemplu, la Râmnicu Vâlcea, unde în proporţie de aproximativ 60-70 la sută acestea sunt non-EURO. „Şi gradul de confort al autobuzelor pe care ar urma să le achiziţioneze societăţile româneşti este mult sporit faţă de cel al mijloacelor de transport utilizate la ora actuală. De altfel, şi preţul de achiziţie este unul generos, reprezentând cam a 6-a parte din valoarea unui autobuz nou. Ca număr de autobuze, ETA stă bine, însă, vrem să facem ceva în privinţa calităţii serviciilor. Avem 45 de autobuze şi 9 microbuze, cu care n-am putea spune că nu facem faţă solicitărilor. Dar, desigur, vrem să mergem înainte. Aşteptăm, aşadar, să se dea această lege specială a transportului public”, informează directorul executiv Viorel Băţică, domnia sa având chiar şi câteva propuneri agreate pentru completarea respectivei propuneri legislativă. Cele mai multe dintre acestea au vizat reducerea taxelor şi impozitelor aplicate societăţilor de transport public, răsfrânte de altfel tot asupra contribuabililor. Din cele 45 de autobuze ETA, 35 au o vechime de peste 20 de ani. Cele mai noi patru autobuze sunt introduse în circuit din 1996, ceea ce înseamnă că inclusiv acestea au norma de casare îndeplinită şi sunt amortizate sută la sută. Altfel spus, aproximativ 35-40 de autobuze cu EURO 2 ar putea fi aduse în curând din Uniunea Europeană, la un preţ total de maxim 1,5 milioane de euro.

Informaţii utile despre societate, disponibile şi pe Internet

De aproximativ două luni, SC ETA SA are disponibilă pe Internet o pagină WEB: www.eta-bus.ro, unde cei interesaţi pot accesa informaţii legate de serviciile pe care le oferă societatea, programul curselor, tarifele şi locurile de unde pot fi procurate biletele sau abonamentele, precum şi date privind ultimele noutăţi. Tot aici, există şi o rubrică specială, prin intermediul căreia, conducerea societăţii doreşte să le aducă la cunoştinţă, în timp util, tuturor clienţilor eventualele modificări de program sau alte informaţii utile.

Din aprilie, o nouă numerotare a traseelor

 

Una dintre cele mai importante noutăţi, postată şi pe site, informează directorul executiv Viorel Băţică, se referă la noua numerotare a traseelor: „Sperăm că, din luna aprilie, vom introduce şi o nouă numerotare a traseelor. Traseele de bază – 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8 şi 9 rămân neschimbate ca şi denumiri. Celelalte curse, care se realizează spre platforma industrială sud, vor avea alte numere. Spre exemplu, acum, pe Nord-Oltchim, noi circulăm cu traseul 5, care se va transforma după numerotare în traseul numărul 115. Cursele care merg la Oltchim dinspre Hermes vor purta indicativul 215. Asta pentru ca, din aprilie, sau cel târziu mai, omul care îşi va lua abonament, să zicem, pe linia 115, să circule numai pe acest traseu. Dacă îşi ia pe linia 116, Fedeleşoiu-Vilmar, numai pe aceasta va putea folosi abonamentul. Nu va mai circula şi pe 7, 1 sau, ştiu eu, 3 sau altul. Cu acest prilej, vom putea analiza eficient şi gradul de aglomerare pe anumite trasee, prioritatea în procesul de modernizare a mijloacelor de transport, dar şi alte aspecte similare. Cu biletele, care-şi vor păstra valoarea, se va putea circula şi în continuare indiferent de traseu”.     

Articole Similare

Lasă un răspuns

Back to top button